[Kepviselok] Az elnök szava + mentor koordinátor

mrobert at ttkhok.elte.hu mrobert at ttkhok.elte.hu
2007. Feb. 19., H, 01:42:02 CET

Tisztelt Képviselők!

Személyszerint egyet értek azzal, hogy a mindenkori elnöknek igenis kijár
az a tekintély, kvázi prvilégium, hogy szava perdöntő lehessen kritikus
helyzetben. Nem csak kari tanácson, de még az országygűlésben is akadt rá
nem olyan régen példa, hogy totális döntetlennél a házelnök szava döntött.
A Hallgatói Önkormányzat elnöke nem csak egy a tisztségviselők közül,
hanem az a személy aki felsőbb fórumokon hivatalosan képviseli a TTK
HÖK-öt, akinek véleménye igenis mérvadó kell legyen. Természetesen arra a
kritikus helyzetre gondolunk amikor szavazategyenlőség van. Egy elnöknek
ezért mindig úgy kell dolgoznia, úgy kell a komprimusszumokat keresnie,
hogy ezen jogát, illetve egész működését sose kérdőjelezzék meg...

Szerintem az elnök vitás helyzetben igenis felhasználhatja elnöki
tekintélyét, mert a különböző tisztségek mögé bújva akár kétszínűségnek is
tűnhetnek megnyílvánulásai.

Ezért támogatni tudom a szavaztegyenlőség esetén az elnök szava döntsön
alapszabály módosítást.
Viszont meg kell gondolni, hogy az 5 igen 3 nem 2 tartózkodás az szavazt
egyenlőségnek számíte?

Más: szeretném kérni, hogy a keddi választmányon, az alapszabály módosítás
napirendi pontnál, a mentorkoordinár tisztség kapcsán külön szavazás
legyen a
- a tisztség létrehozásáról és a hozzá kapcsolódó jogokról
- a tisztséghez kapcsolódó juttatásokról

Kérésemet indokolandó, az első pontban elég nagynak tűnik az egyetértés,
amit nem szeretném, hogy a második pontban kialakult vita megzavarna.

Áron egy korábbi leveléhez még annyit, hogy egy DB elnök, vagy egy TTK-s
hallgatókat is, de nem kizárólagosan csak őket foglalkoztató szervezet nem
a TTK HÖK-nek dolgozik. A mentor rendszert a TTK HÖK képviselői hozták
létre TTK-s hallgatóknak a TTK HÖK egy belső projektjeként. A mentor
koordinátor ha munkáját HÖK-ös tisztségvielőként végzi, akkor igenis annak
megfelelő módon kellene jutalmazni, koordinátori juttatással.

Ha valaki pedig a koordinátori pénzből akarna megélni (kvázi arra a
juttatásra feni a fogát) akkor inkább elmegy szakterületi koordinátornak.
Akinek nem inge ne vegye magára, de szakterületi koordinátorként úgyis el
lehet lébecólni, hogy egy évig az ember nem csinál semmit. Szacsot nem hív
össze, ha valaki ezt még olvassa, írjon és jó egy sörre, választmányon
alszik, 10-ből 8-szor tartózkodik, szakterületi rendezvényeket nem
szervez, nem foglalkozik az utód képzéssel... leginkább felelőségre se
vonják érte. Mentorkoordinátorként az ember ezt nem igazán tehetné meg...

Megj.: Előbbi kijelentésemnél nem utaltam, nem céloztam, nem gondoltam
egyik szakterületi koordinárroa sem!

Kösz annak aki eljutott idáig,

Magyar Róbert
bőbeszédű képviselő