[Kepviselok] tavaszi képviselõválasztás

Karcsai Balazs giskard at ttkhok.elte.hu
2007. Jan. 22., H, 14:47:10 CET

Sziasztok!

Nem tudom, esett-e szó errõl a legutóbbi választási rendszerrel
kapcsolatos értekezésben, úgyhogy lehetséges, hogy nem írok semmi újat.

Úgy vettem észre, hogy a BSc-sek érdekei idén nem a legjobban voltak
képviselve (itt most ne a mentorrendszerre gondoljunk, hanem a
képviseletre), ami nem is csoda, hiszen egy képviselõjük sem ült a
küldöttgyûlésben. A jövõben (mikor már teljes lesz a rendszer
feltöltöttsége) mindenképpen célszerû lesz szabályozni a képviselõk
számát. Mondjuk úgy, hogy x% BSc-s (100-x)% MSc-s és ezen felül n db
doktorandusz. Persze az arányokat nem tudom, hiszen nincs arról
információm, mi lesz a BSc/MSc arány az ELTE-n.

Viszont a képviselet szempontjából jó volna, ha ez az arányosság már a
jövõ évben is megjelenne, hiszen az újakra sokszor már teljesen más
szabályok vonatkoznak. Ezért az a javaslatom, hogy hozzunk egy átmeneti
rendelkezést, például azt, hogy 2007-ben a fix 6 szakterületi helybõl
legalább 2 helyet BSc-s töltsön be, 2008-ban 3 helyet, 2009-tõl pedig 4
helyet. Persze, ha akarjuk, megszabhatjuk azt is, hogy a régiek is elõnyt
élvezzenek a maradék helyeket tekintve, de ez úgy gondolom, nem akkora
probléma, mivel õket inkább ismerik a szavazók, mint az újabbakat.

Azt hiszem, ennek a szabálynak a bevezetése nem okozna túl nagy változást
abban, hogy kik kerülnének be, viszont sokkal könnyebb lenne, ha ezt az
átmenetet nem hirtelen vezetnénk be három év múlva.

Üdv: Balázs