[Kepviselok] Szánalom és Gyász...

Jancsó Tamás jtomi at ttkhok.elte.hu
2007. Júl. 19., Cs, 19:58:53 CEST

Sziasztok!

Kis késéssel most egy rövid (mégse, elég hosszú lett, de megéri elolvasni)
beszámoló jön a 2007 július 6-10-ig tartó tabi vezetőképzőről.

Szánalom és gyász, talán ez a pár szó hangzott el a legtöbbször ezen az öt
nap alatt. Matyi mondása akár a TTK HÖK vezetőképzőinek is lehetne a
mottója...

A viccet félretéve, szerintem pár igen sikeres napon van túl az
önkormányzat, ezt mindjárt ki is fejtem. Sorban végigmegyek a negatív és
pozitív dolgokon - ezekben többnyire konszenzus alakult ki azok között
akik részt vettek a vezképző értékelésén, hazafelé a vonaton. Persze, ha
valaki valamivel nem ért egyet az nyugodtan cáfoljon meg.

Negatívumok:

- Késések. A legnagyobb probléma talán azzal volt, hogy sokszor csúsztak a
programok. Egy durvább késés volt, a vasárnap délutáni, itt részben
szervezői hiba történt, részben külső ok miatt volt nagyobb csúszás
(megvártuk a BTK HÖK elnököt és az EHÖK elnök aspiránst, akik épp kenyeret
vettek nekünk :) ).
A késések egy részéért az étel lassú elkészülése tehetett, azért szeretném
megvédeni Kalózt, aki kihozta a maximumot a konyha felszereléséből.
A többi kisebb csúszás szerintem nem volt káros, törekedtünk arra, hogy az
emberek ne érezzék úgy, hogy ostorral hajtják őket az előadásra, ebből
adódtak kisebb csúszások, de ez a hozzáállás szerintem meghozta az
eredményt.

- Több jogos kritika is érkezett hozzánk, hogy kevés volt a két óra a
szekciókra. Legközelebb ebből tanulni kell és még egyet be kell iktatni.

- Mindenképp elgondolkodtató, hogy alig jött le a képviselők fele, így az
alakulón végig a határozatképesség miatt kellett izgulnunk. Nem biztos,
hogy jó, hogy megnöveltük a képviselői helyek számát…

Pozitívumok:

- Az első ami a vezetőképző mellett szól, az az, hogy iszonyatosan olcsón
kihoztuk, még nincs végleges költségvetés, de 300.000 Ft körüli lesz az
összes költség, ami igen szép. Ennek mint gazdasági biztos külön örülök.
:)

- Az étellel kapcsolatban merültek fel kétségek, szerintem az éttermi kaja
jó volt, és Kalóz főztje is többnyire ehető volt, leszámítva a
tarhonyát… :)

- Maga az épület teljesen kielégítette az igényeinket, tehát a szobák jók
voltak, a termek megfeleltek a plenáris üléseknek, a záró és alakuló
küldöttgyűlésnek. (Ezzel Patcán voltak gondok)

- A szakmai programok, a vetélkedő, a plenáris- és szekcióülések jól
sikerültek. Szerintem sokat lehetett belőlük tanulni, külön kiemelném,
hogy az összes részvevő ott volt az összes programon, nem voltak
lazsálások, délig alvások, kocsmázások. Sőt még alvó embereket is csak
elvétve lehetett látni.

-Ki szeretném emelni azt, hogy lejöttek hozzánk az egyetemi hallgatói
életben komoly szerepet játszó hökösök. Ráadásul jól érezték itt magukat
köztünk, megismerhettük őket és ők is megismerkedhettek velünk, ezeket a
tapasztalatokat mindenképp kamatoztathatjuk majd a jövőben.

- Többen megerősítettek arról, hogy a csapatépítő tréningem jól sikerült.
Iszonyatosan jól összehozta az egyes csapatokat, olyan embereket is akik
előtte egy szia-sziánál többet még életükben nem beszéltek egymással.
Utána a feladatok értékelése megintcsak igen hasznos volt. Törekedtem
arra, hogy ez ne egy gólyatábori itassuk le egymást séta legyen, hanem egy
szakmai, közös gondolkodásra, közös munkára serkentő program legyen.
Szerintem ez összejött… :)

 -Utoljára hagytam azt ami szerintem a legfontosabb. Ez pedig a CSAPAT.
Bízok benne, hogy a vezetőképzőn sikerült az ELTE TTK HÖK-öt egy olyan
irányba elindítani, ami hosszú távon biztosíthatja a jó működést. Úgy
kell igazi csapattá kovácsolódnunk, hogy a szakmai munka, a szakmai
teljesítményünk ne romoljon, szerintem ez most sikerült. Nagy örömmel
töltött el az, amikor olyan embereket láttam mosolyogni, olyan emberek
érezték magukat igazán jól, akikre ez eddig nem volt jellemző a HÖKön
belül.

-Ja és este jók voltak a bulik, mégis a kedves ébresztésnek köszönhetően
mindenki időben felébredt. :)

Szerintem mutattunk egy olyan utat a hallgatói önkörmányzatnak, ami a
hatékony, jó munka és a jó csapatszellem felé vezet. Ezt kell majd
folytatnunk nyáron és szeptembertől is.

Elnézést, ha kicsit szentimentálisra sikerült a vége, de én megmondom
őszintén, hogy még nem éreztem magam ilyen jól közöttetek, a TTK HÖK-ben,
és ezzel szerintem nem én vagyok egyedül…

Minden jót! Sok Hideg Sört mindenkinek!

Jancsó Tamás
szervező