[Kepviselok] tanáradatbázis

Mécs Anna csanna at ttkhok.elte.hu
2007. Jún. 11., H, 21:45:48 CEST

> Ha én jól látom jelenleg nincs OMHV (gyakorlatban), így bármilyen
> párhuzamosság is nehezen képzelhető el. Ráadásul ha jól értem, akkor vmi
> olyasmi készül, amit Polgár Péter Balázs linkjén láthatunk. Én csak a
> felső linket néztem meg és csak pár tanárnál. Kifejezetten pozitív érzetet
> keltett bennem. A negatív és pozitív visszajelzések mixéből számomra
> viszonylag pontos kép alakult ki az adott tanárról, ami valószínűleg
> magának a tanárnak is hasznos. Ráadásul nem volt egy pontozásos maszlag
> aminek csak az átlaga látszik. Szóval még ha működne is az OMHV, egy ilyen
> [...]

Sziasztok,

mint a bevonós csapat egyik aktív tagja írok, hogy hogy is képzeltük el a
tanáradatbázist.
Én az OMHV-val se nem ortogonálisnak, se nem kitérőnek, se nem
párhuzamosnak nem nevezném. Ha már ennyire matek, akkor inkább két halmaz,
aminek nem feltétlenül üres a metszete, de semmiképp sem akadályoznák
egymást, sokkal inkább segítenék.
Úgy képzeltük el, hogy minden TTK-n tanító tanárról lenne egy rövid
ismertető: pár mondat a "szárazabb" részből, azaz, hogy
mikormitmilyenszinten ért el, és pár szubjektívebb, de természetesen
egyeztetett mondat, ami alapján valamilyen kép kialakulhatna az érdeklődő
hallgatóban az adott oktatóról(gondolok itt arra, hogy mennyire szigorú,
milyen az órák hangvétele, mennyire kell otthon készülni, mennyire igényel
önálló munkát etc).
Sajnos még nem terjezstettük be magasabb szinten ezt az ötletet, csupán
szúrópróbaszerűen kérdezgettünk meg pár tanárt, akiktől pozitív
visszajelzéseket kaptunk. Általában azt mondták, hogy az egyszerűbb, ha mi
írjuk meg, és utána a tanároknak csak rá kell bólintani. (illetve még volt
egy olyan ötlet, hogy pár kérdéses kérdőívek kitöltésére kérjük meg őket,
és az alapján írjuk meg azt a pár sort. Ám próbáltunk ilyen kérdőívet
összeállítani, és elég lehetetlennek tűnt)
Ráadásul sajnos már az elején kiderült, hogy akár csak egy általunk
szeretett és nagyon jól ismert tanár esetén is hihetetlenül nehéz azt a
pár sort megalkotni, úgy, hogy az informatív, tömör legyen, és jellemezze
is az adott tanárt, és még ő is rá tudjon bólintani. Ráadásul egy nem
annyira szimpatikus tanár esetén még nehezebb lenne ezt megírni. Viszont,
ha azt akarjuk, hogy az általunk elgondolt célokat szolgálja az adatbázis
- miszerint segítsen a hallgatóknak az órák felvételében, hogy ne
vaktában, név alapján, hanem megalapozottabb benyomás szerint
jelentkezzenek valakihez gyakra(/előadásra) - akkor mindenképpen reálisan
kellene megírni ezeket, és minden tanárra kiterjedően.
Ráadásul, ha beleüközünk egy ellenállóbb tanárba, akkor nehezen fogjuk
tudni meggyőzni arról, hogy ez neki is érdeke. (pedig szerintem az, hiszen
így nagyobb eséllyel veszik fel olyan hallgatók az óráját, akikkel
olajozottabban tud együttműködni. persze ez lehet, hogy naiv gondolat)

Úgyhogy elég kettős ez a tanáradatbázisos ötlet, sajnos az a
munkamennyiség, amennyit ez igényel, nem feltétlenül lesz arányban azzal a
segítséggel, amit nyújthat, habár szerintem mindneképp pozitív hatása
lenne, és nem negatív.
És még elképzelésünk szerint, ahogy Gubee is írta, lehetne kommentezni a
tanárokat. Ám ennek tükrében, hogy ez akár az OMHV rovására is mehet,
ráadásul a moderálás is lehet, hogy bajos lenne, így rendesen át kell
gondolni ezt az ötletet.

Bocsi, hogy kicsit hosszú voltam, de várom a véleményeket!

Mécs Anna

ui: Polgár Péter Balázs linkjét hogy lehet elérni?