válaszok

Amanda Kristof amanda_kristof at yahoo.com
2007. Jún. 30., Szo, 13:08:10 CEST

Válaszaim, Palkó Tamás feltett kérdéseire:

1. A közéleti cikkek beérkezésével sok probléma szokott lenni, valamint az ilyen cikkek minõségével sincs mindig minden rendben. Az ilyen helyzeten esetleg egy közéleti rovatvezetõ segíthetne. Mi a véleményed errõl?

- Nem látom értelmét közéleti rovatvezetõ kinevezésének, ahogy a számtalan közéleti cikk, egyetlen rovatba sorolásának sem.

Ami a beérkezést illeti, úgy gondolom, az ilyen cikkek számára a határidõt kellene korábbra, csütörtökre tenni, hogy átolvasva, szükség esetén a cikk írójának visszaküldhessem. (Természetesen adódhatnak olyan cikkek, amelyek számára ez a határidõ túl korai lenne, ezzel tisztában vagyok.)

2. Hogyan kívánod elérni, hogy a lapzártáig beérkezzenek a cikkek, hiszen elég sokszor volt ilyen probléma?

- Igen, ez igaz. Talán a pontlevonásos módszer, és a notórius késõk egy hónapra kitiltása megfelelõ lehet.

Ám én úgy gondolom, hogy amennyiben megfelelõen odafigyelve kommunikálok a cikkírókkal hétrõl hétre, és nem csak lapzárta után kérdezek rá, hol tartanak, és mikor küldik már be, azzal jelentõsen csökkenthetem az ilyen jellegû problémák elõfordulását.

3. Mennyiben közölnél le olyan cikkeket, amelyek a HÖK-öt esetleg negatív színben tüntetnék fel?

- Úgy vélem, a NYÚZ nem a sárdobálás lapja, tehát értelmetlen ostobaságnak tartom az ilyesmit.

Az objektív tájékoztatás azonban fontos. Úgy vélem, a HÖK érdeke is ez.

4. Mennyiben tartod fontosnak a szórakoztató rovatok teljes megtartását, szerinted mekkora olvasótábora van ezeknek?

- Nem tartom fontosnak a teljes megtartásukat, de mielõtt bármelyik fölött pálcát törnék, szándékozom a hallgatók véleményét, év elején, a beiratkozás táján, önkéntesek segítségével, minél inkább reprezentatív formában felmérni.

Tény, hogy az eddigi visszajelzések alapján egyik sem kifejezetten olvasott. A Négyeshatost, a TTT-t és a Mozizónát szokták emlegetni.

5. Mennyiben tartanád jónak, ha az oldalszámot 16-ról 20-ra növelnénk, és a megnövekedett költségeket hirdetésekkel próbálnánk ellensúlyozni; azaz szerinted elérhetõ-e, hogy a Nyúz hosszabb távon állandó hirdetõbázist tudjon magáénak; és ha igen, akkor képes lennél-e ezzel foglalkozni?

- Nem tartom rossz ötletnek, már csak azért se, mert már õsszel eszembe jutott ez, de akkor valakitõl azt a választ kaptam, hogy ennél az újságnál ilyen nincs, és nem is lehet.

A kérdés megválaszolásához át kell látnom a pontos költségvetést, hogy a hirdetésekbõl bejövõ költségek, és az ehhez szükséges pénz, milyen arányban áll egymással.

Ugyanez vonatkozik a színessé tételre is.

Természetesen, mivel fontosak a külsõségek is, azt hiszem, elengedhetetlen ez utóbbi megújulás, de nem tudom, anyagilag mekkora összeg állna rendelkezésre egy ilyen nagy horderejû újításhoz. Ennek megválaszolására tehát mindenképpen szükségem lenne elõbb a HÖK-kel folytatott megbeszélésre.

6. Ahogyan Atesz is megfogalmazta, tennél-e lépéseket arra, hogy a Nyúz teljes mértékben környezettudatos legyen, és újrapapírra legyen nyomtatva?

- Úgy vélem, természetes, hogy a válaszom erre igen.

7. Támogatnád-e, hogy a Nyúz esetleg színes legyen?

 - Miként fentebb írtam, igen.

8. Mennyiben fordulhatna elõ a fõszerkesztõséged alatt, hogy egy szám nem

jelenik meg?
  - Természetesen minden tõlem telhetõt megtennék, hogy ez ne fordulhasson elõ.

9. Tervezed-e a szerkesztõségi ösztöndíjak megreformálását, különösképpen a negatív értékelésre?

- Megválasztásom esetén nyilvánvaló, hogy tüzetesen átnézem, és szükség esetén változtatok.

10. Mit szólsz a tervezett tisztségviselõi ösztöndíj változtatáshoz?

  - Én úgy vélem, sokat számít a pénz. Úgy vélem, a cikkírók sincsenek jól megfizetve. És úgy vélem, nem fair, hogy hivatalból írt cikkek vannak. Nekik azért járna pénz. És úgy vélem, azért, hogy a kellõ lelkesedés meglegyen, sajnos elengedhetetlen, hogy pénzbeli megbecsülést is élvezzenek a hallgatók. Úgy vélem, a cikkek minõségének rovására ez megy. Ezért vannak xar, összedobott cikkek. De arra nem látok rá, mennyi pénze van a HÖK-nek, mennyibõl gazdálkodik, és miként, így nem mondhatok véleményt, de remélem, a lehetõ legjobb döntésre törekszik mindenki. Én nem hinném, hogy ezen kéne spórolni. Sõt!
  De talán a hirdetések megjelentetése megoldhatná az ügyet.

  Üdv,
  Kristóf Krizanta

Be a better Heartthrob. Get better relationship answers from someone who knows.
Yahoo! Answers - Check it out.
--------- következ? rész ---------