[Kepviselok] 9. szám értékelése

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 7., H, 23:40:01 CEST

Küldöm Boldizsár Márton vezetőszerkesztő számértékelését. Csatolom a
fizetési táblázatot. Kicsit megszaladt... A sok kép miatt.

Sudár István
Tétékás Nyúz,
főszerkesztő

Kedves Szerkesztőség!

Munkásságunkat a környező hetekben sújtó szerencsétlenségáradat ezen az
ominózus péntek 13-án (egy szombattal kiegészítve) sem került el minket.
Péntek délután szembesültünk ugyanis a ténnyel: nincs a Déli Haliban
működő nyomtató, ami azért alapvető feltétele lenne a Nyúz
szerkesztésének. Gond egy szál se, Pityunak van kulcsfelvételije az Északi
Haliba, felvette a kulcsot, és rám bízta. Oda jártunk hát át nyomtatni.
Egészen addig, amíg a nulladik körök felének kinyomtatásakor meg nem halt
az egyetlen nyomtatásra alkalmas masina (a nagy
fénymásoló-szkennelő-nyomtatógép) az északiban is. Gond egy szál se,
olvszerkek leleményesek, a hátralévő nulladikakat bejavították gépen
(azért így a hibalehetőség is jóval magasabb), Dudi is megjött,
megcsinálta a nyomtatót az északiban, holnap regel lehet rendesen
elsőkörözni, éljen. Szombat reggel kilenc és tíz óra között: a nyomtató
egy oldal kinyomtatása után csütörtököt mond, pedig mint említettem,
szombat volt... Gond egy szál se, Lede széles ismeretségi körét
kihasználva a Környtudos gépteremben nyomtattunk, az Atomfizikai TAnszéken
(köszönet a doktoranduszoknak! nélkülük nem tudom, hogy lett volna Nyúz).
A végeredmény: kaotikus szerkesztés, ugyanis a körülményekkel együtt
kicsit én is elcsúsztam, első vezetőszerkesztésem lévén nem volt még
rutin, az első körök két darabban jöttek (a cikkek fele hiányzott szombat
reggel), és így egy jó másfélórás üresjárat keletkezett az olvszerkek
számára, amit még a mára költségtérítésessé tett pizzázás sem töltött ki.
Talán többet használhattam volna az ostort és a láncfűrészt (sajna a
szekrénykulcs Pityunál maradt...), szóval legközelebb rá kell menni a
minél hamarabbi első körökre, és amíg olvasnak az olvszerkek, lelkes
Ledénk, vagy az épp aktuális tördelő bigyibogyózhat eleget a faliújsággal
és a rejtvénnyel – lényegében ezen csúsztunk meg. A végére minden
cikk befutott, este hat körül útjukra engedtem az olvszerkeket, Ledével
pedig kilenc tájban fel is ftpztük az anyagot. Ami sajnos sötét lett,
rossz hátterekkel, pocsék képekkel (bányászlámpa kéne pl. az akadémikusok
fóruma képeihez...), de mostanra ez is kiküszöbölődött - a fene gondolta
volna, hogy az InDesignt korábban nem alapértelmezett beállításokon
használtuk, ezek szerint nem, de mostanra az új gépen is rendben van.
Sajnálatos dolog ez, mert tartalmilag nagyon jó Nyúzzal állunk szemben.

Vezetőszerkesztés: Marci.

Mint írtam hosszúra nyúlt bevezetőmben, első alkalommal műveltem. Nem volt
rossz, minden a helyén volt, a technikai gondok miatt megcsúsztunk, de
szerintem kézben tartottam a dolgot, szegény olvszerkek néha kicsit sokat
unatkoztak, de legalább volt idő gyakorolni, meg msnezni... Ügyeket
elintéztem, cikkeket helyrepakoltam, telefonáltam, kérdeztem, válaszoltam.
Véresen komoly gond nem volt. A végeredményt mégis beárnyékolja a sötét
képek betámadása, ez az én felelősségem.

Olvasószerkesztés: Jill, Kriz, Maszály.

Jó volt hölgykoszorúval dolgozni :), korrektül, gyorsan csinálták az
olvasást, ráadásul alapossággal. Azért néhány klasszik hiba bennemaradt. A
nehézségek miatt sok volt az üresjárat, ebben az unatkozás helyett jobban
ráállhattak volna a hiányzó hátterek, képek keresésére, címek, hiányzó
lídek kiötlésére (végül a zónás líddolgot nekem kellett megoldanom). De a
dicséret így is jár nekik, főleg a kitartásért. 11/12p.

Tördelés: Lede.

Talán másodszor csinálta, rutin meg kis pörgés kéne még bele. Először a
létfontosságú dolgok legyenek meg, utána lehet játszadozni a faliújság
dobozainak a szélének a mintájával. :) Sokat mondtam, Lede miatt lenne
kifejezetten jó egy színes újság. :) De összességében kreatívan dolgozott,
jól vette át a közben felmerülő gondokat is, jól sikerült tördelés,
14/14p.

Címlap: Boldizsár Márton.

Kifejezetten címlapnak csináltam, és küzdötem is vele egy sort, hogy ne
legyen pixeles. Helyette homályos lett... Meg köszönhetően a rosszul
beállított programnak, sötét is... Pityuval ellentétben a technikai gondok
miatt felmerülő kinézeti gázok ellenére nekem tetszik, de lehet hogy csak
azért, mert saját gyermek... :) EGyébként sokakat megkérdeztem az "olvasói
táborból", azt mondták, nem rossz. 4/8p

Főszerkesztő szemétdombja (Péntek 13): Pityu.

Szombaton jött meg, ráment a péntek 13 témára, amiből minden lehetségeset
ki is hozott. Ha rám bízta volna, én is az ominózus dátum miatt sírtam
volna. :) Az ufós dolog meg kifejezetten ötletes. Hivatalból írt, pontszám
nincs.

Egyetem (Beszélgetés a díszteremben): Marci.

 Nehéz volt egy olyan fórumról egyoldalast írni, amin szó szerint az
hangzott el, amit a Professzor Úr már a Csanna-féle interjúban elmondott.
Első közéletim volt, úgy látszik ez a debütálások száma volt. Az üres
helyeket képekkel töltöttük fel, az eredmény no comment... Némi előzetes
utánajárást igényelt, mi is ez a Tudós Klub, de nem túl komolyat. A
rendezvény maga nem volt túl izgalmas, ez átjön a cikkből. Igyekeztem
színt vinni a száraz témába, nem túl sok sikerrel, de nem lett gáz. 6/8p.

Campus (Park-oló) : Csanna.

Csancsi propagandacikke a parkosításhoz. Gond volt, mert rövidre
sikeredett, végül beillesztettük a grafikát. Figyelemfelkeltő, vicces líd,
minden fontos infót tartalmaz. VIszont rövid. Mondjuk erről a témáról nem
is nagyon lehet többet írni. Bajban vagyok kicsit a cikk besorolásával. 5p

Kar (MASZATolás): Szeszti.

Beszámoló a matekos szakterület hallgatókat segítő munkájáról. A lényeg
benne van, tartalmaz jókor jó helyen kiszólásokat is, ami miatt az ember
továbbolvassa, és nem lapozza át, mint általában a hasonló cikkeket
(sajnos). Két hasábos közéleti 5/6p.

Külügyi (ERASMUS online jelentkezésről): Újváry Angelika.

Folytatódik az ERASMUS ismertetés. Minden lényeges benne van. Hivatalból
írt, pontszám nincs.

Kollégium (Szekció-akció): Bojtos Judit.

Igazatok van, kollégium helyett más fejléc kellett volna. Kapkodás. Ejnye.
Tárgyilagos, korrekt, jól összefoglal minden lényeges történést. Külön
piros pont, hogy szombat délelőtt (!) volt a rendezvény, Jucus elment rá,
majd besprintelt, és megírta. Szép munka. Ilyen egyoldalast viszont
alcímezzünk, mert megrémül ettől az oldalpártól a mezei olvasó. Ez
olvszerkeknek, tördelőknek, vezszerkeknek, de leginkább cikkíróknak.
Viszont mivel végig tartod a tárgyilagos hangot, szerintem az utolsó
bekezdés nem szükséges. Pityu szerint nincs tökéletes cikk, szerintem
viszont akkor is 8/8p.

Kar (Mi van belül...): Nagy Zoltán.

Hű, ilyen is van az egyetemen? Jó, hogy van ilyenről cikk, de lehetne akár
TTT is. Jó kis beszámoló. Alcímezés erre is vonatkozik. 8/8p

8-9 oldal: Faliújság

Sokat babrált vele Lede, csúsztunk is miatta, de szép és okés lett.
Rengeteg hirdetés volt, bajban is voltam, végül bepasszíroztuk.

TTT (Egy fekete lyuk felsír): Karcsai Balázs.

Az ominózus giskard-cikk. Én szemétségnek éreztem, hogy nem kerül oda a
neve, az utolsó főszerkesztői instrukció az volt, hogy ne legyen alatta
aláírás, én ezt követtem. Talán lehettem volna lázadóbb... CSak csanna
értékelését tudom az előző epizódról lekoppintani, mert erre is ez
vonatkozik: " a "jó-TTT" mintapéldánya, érdekes, olvasmányos, közérthető,
de mindezek mellett abszolút szakértelemmel szól a témáról." 6/6p.

Itt jártunk (Balaton-felvidék): Palkó Tamás.

Yeti élménybeszámolója a mindannyiunk számára kedves nemzeti paroks túra
elős állomásáról. :) jól leír mindent, amit láttunk, szerintem lehetne
szubjektívebb, az élményekre jobban rámehetett volna, így picit
útleírás-szaga van. 4/6p.

Sport (CSata az utolsó előtti helyért): Palkó Tamás.

Amikor felvetettem, hogy jó lenne a BEAC női kosárcsapatáról írni, valami
ilyesmire gondoltam...:) Minden benne van, ami kell. Egy sportcikket,
mindig mondtam, nem fog az elolvasni, aki nem szereti a sportot. Sőt, aki
nem nagyon olvasott még sporttudósítást, az unalmasnak fogja találni.
Általában. Mert ez még csak nem is unalmas. 6p

Megtorpedózva: Boldizsár Márton.

Hű de nehéz 3*2-ben öt ligáról írni. Talán nem is lehet.
Helyzetjelentésnek elmegy. 5p

HElyvektor (Budavári séták után...): Pálszabó Krisztián.

Jól leírja a helyet, ez is lehetne kicsit szubjektívabb, személyes
élményekben gazdagabb. Így kicsit darabos.
2/3p.

Főzőcske (Görögös): Bojtos Judit.

Szeretem a görög kaját. :) Meg ez olyan tavaszias, ahogy Jucus le is írja.
A cikk amúgy okés. 3/3p.

Kuttúra:) (A Balaton festője): Simó Zsófia.

A megszokott minőség, kicsit kevesebb megszokott frappáns kiszólással.
Informatív, figyelemfelkeltő. Többet a megszokott stílusjegyekből, Lede!
:) 4/5p. A képet amúgy Lede csinálta (már nem a festményt :)) ), de
tördelésnél elkavarta a modult, amibe a fotóst lehet írni.

Négyeshatos (Csapda): Resch András.

Ez ilyen harkiris sztori. :) amikor rájössz, miről van szó, a homlokodra
csapsz. De jó! 3/3p.

MOzizóna

A kis libapásztorlány kalandjai: Balás Márk.

Korrekt kritika egy tömény gagyizmusnak titulált filmről. Nem kíméli, de
mégis leírja, miről is van szó, hátha mégis érdekel valakit. 4/5p.

CSepp verejték: Hegedűs László Károly.

Nekem az érződik, hogy hlk-nak tetszett a dolog, mégis picit húzni akarta
lefelé a kritikát tekintve. Kevésbé volt frappáns és zseniális,  mint a
megszokott zónás hlk-cikkek. Shakespeare kicsit közhelyes, de azért helyén
van.  4/5p.

Rejtvény: Szalkai Csilla.
 Nem jött meg, aztán a reklám miatt szívtunk a tördeléssel, végül meglett.
Amúgy korrekt, rég volt logikai. (Túl sűrűn használom a korrekt szót?
olvasószerkesszetek meg! :) )  4/4p.

Ja, és a fotók:

Boldizsár Márton: Akadémikusok fóruma: sok kép, gyenge minőség. 3p.
                           Itt jártunk: 1p
Ludassy György: Külső is, belső is van, nem rossz minőségben. 3p.
SImó Zsófi:          Itt jártunk: Sokat fotózott, kár hogy a nyugodt vad
képében nem ismerhető fel, de akkor itt szólok mindenkinek: igen, Szenes
Áron van rajta! Jó képek, a sö tétségről az említett rossz beállítások
tehetnek. 4p.
                          Kultúra: 2p.

Grafika:

 Tóth Szilvia: Lemaradt a neve, elnézést érte. Feldobja a parkosítást, és
megmenti, mert kitölti a helyet. nekem tetszik!
 6/8p.

És akkor a fizutáblázat:

Név 	EHA 	Pont 	Összeg
Balás Márk 	? 	4 	1440
Balázs Eszter 	BAEOABT 	5 	1800
Bojtos Judit 	BOJMAAT 	11 	3960
Boldizsár Márton 	BOMNACT 	19+vezszerk 	6840+5000=11840
Dúcs Anita 	DUAHAAT 	11 	3960
Hegyedűs László Károly 	nincs 	4 	1440
Karcsai Balázs 	KABIAAT 	6 	2160
Kristóf Krizanta Amanda 	KRKEABT 	11 	3960
Ludassy György 	? 	3 	1080
Mécs Anna 	MEAOAAT 	5 	1800
Nagy Melinda 	NAMMAET 	11 	3960
Nagy Zoltán 	NAZMABT 	8 	2880
Palkó Tamás 	PATEAOT 	10 	3600
Pálszabó Krisztián 	PAKIACT 	2 	720
Resch András 	? 	3 	1080
Simó Zsófia 	SIZHAAT 	24 	8640
Szalkai Csilla 	nincs 	4 	1440
Tóth Szilvia 	TOSLACT 	6 	2160

 Nevet, EHA-kódot, pontsazámot ellenőrizzétek! Ha bárkit bármiből
kihagytam, szóljon! Köszi a munkát, és bocsánat a hosszú várakozásért,
ami a számértékelést megelőzte!

Boldizsár Márton
Name: ny3409fizu.xls
Type: application/vnd.ms-excel