[Kepviselok] [Fwd: [szerk] NY3413 � a 13. , utolsó szám értékelése]

foszerkeszto at ttkhok.elte.hu foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 20., V, 18:08:08 CEST

----------------------------- Eredeti üzenet -----------------------------
Tárgy:   [szerk] NY3413 � a 13., utolsó szám értékelése
Feladó:  Márton Boldizsár <martonmester at gmail.com>
Dátum:   Vas, Május 20, 2007 5:38 pm
Címzett: szerk at ttkhok.elte.hu

Kedves szerkesztőség!

Íme a félévfolyam utolsó számának értékelése. A szerkesztés a félév
folyamán már megszokott, apró galibákat leszámítva rendben zajlott.
Volt egy kis olvasószerkesztő-mizéria; többen lemondták, Anita csak
pénteken, Csanna csak szombaton jött, Melinda végig, a lényeg, hogy
mindkét nap volt két olvszerkünk. Nyomtatni továbbra is kizárólag az
északi haliban tudtunk, köszönet Yetinek a kulcsért és a
belépőkártyáért. Két cikkel volt gond: az egyik, hogy még a LEN-en
megígérték a környtudosok, hogy egy egyhasábos cikkel meglepnek a
környtudsátorról, ezt elfelejtették, végül szombat délelőtt szezett
egy embert Kray Zsuzsi, aki megírta, és el is küldte, úgyhogy ezt is
köszönjük. A másik problémás cikk az EHÖK költségvetéses volt, ennek a
Szenes Áron által észrevett tárgyi tévedéseit Jancsó Tomi javította ki
nekünk, szombat délutánra ez is megvolt. A HÖK-választás túlcsúszott
egy ötödik oldalra, emiatt kieett a TTT, amit nagyon sajnáltam, mert
nagyon jól siekrült darab, szerintem jövő félév elején érdemes rögtön
betenni, ilyen jellegű úgyis ritkán van, meg hát dolgoztak is vele. A
másik az ominózus hlk-féle 5vös5 volt, de nem akarok feltépni nem is
oly régi sebeket, Horváth Ákos Polythlonklubos hivatalos beszámolója
került be helyette.
   Összességében jó volt a hangulat, gördülékeny szerkesztés volt, de
a félév végi tompa fáradtság mindenkin érződött.
   A hátterek, a képek, a címlap szerintem tökéletes, végre egy
tényleg jól sikerült szám, élmény volt dolgozni rajta.
   Értékelni az eddig megszokott, félév eleji "fizureform
egypontnulla" táblázattal fogok, azzal a kiegészítéssel, hogy a
közéletik közül tényleg csak az etalon kap bármiből is maxpontot, mert
különben megint túllépjük a keretet. Egyébként a táblázat így is lett
kitalálva, ha jól emlékszem.

Olvasószerkesztés:

Végül is ketten voltak, tehát 14 a max. Első nap a nulladik körrel
tempósan végeztek, gépen si javítottak, mert a nyopmtató ugye nincs
kéznél. Második nap Csanna váltotta Anitát, hasznos volt, kereste a
háttereket, mindig amit lehetett, csinált. Csak Melinda volt végig, és
a péntek rövidebb nap kevesebb melóval, mint a szombat, eszerint
vegyétek a pontszámokat. Mivel szombat reggel a vezszerk is elkésett,
a szombati félórás Csanna-késés el van nézve.
Anita: 6p
Csanna: 7p
Melinda: 13p

Tördelés:

Lede csinálta. REngeteget szenvedett a képviselőválasztásos
oldalakkal, hol volt fotó, hol nem, át kellett szabni egy csomó fotót,
átcsúszott egy ötödik oldalra, hajnali háromig szívott vele. Aztán a
3-4-5. oldalt is többször át kellett szabni, MAgyar Robi cikke is túl
hosszú lett, végül megoldotta. A szombati napon kicsit sokat késett,
lehetett volna gördülékenyebb is, a félév végi fáradtság talán rajta
ütött ki a legjobban. A bejavítás is picit lassú lett, ettől
függetlenül nehéz dolga volt, de hozta a megszokott színvonalat.  12p.

Vezetőszerkesztés:
   Végig nem volt gond, a szerkesztés gördülékenyen ment, az
olvszerkek időben hazamentek, kicsit ugyan aggódtam a két hiányzó cikk
miatt, de végül minden meglett, hála a telefonálásoknak. Még
pizzáztunk is, bár nem térítéses alapon :P
Jól éreztem magam, remélem jövőre is lesz lehetőségem vezetőszerkeszteni.

Címlap:

Ötletes, és jól is sikerült montázs. Vizi E. Szilveszterrel interjúzni
nagy dolog, a címlap ehhez a témához igazodik. Nekem nagyon tetszik.
7p

Itt a vég: Sudár István.

Pityu búcsúzik az olvasóktól, mert jön a nyári szünet, meg előtte
persze a vizsgaidőszak. Régóta ráment arra, hogy kicsit betekintést
enged az olvasóknak a szerkesztőségi életbe, bajainkba, satöbbi. Ez is
olyan. KÉrdés, hányan olvassák el. A fanatikusok azért biztosan.
Hivatalból írt.

Szakirányválasztás előtt: Magyar Róbert.

Robi beszámolója a matekosoknál zajló MSc-mizériáról. Mindenre
kiterjedően tájékoztatja a matekos BSc-seket, hogy merre is
folytathatják tanulmányaikat. Hasznos cikk, talán kéne ilyen minden
szak hallgatóinak. Kicsit hosszabb lett a tervezettnél, megoldottuk.
FŐszerkesztői egyeztetés alapján jár rá pontszám, méghozzá 6p.

A kritikus tömeg: Mécs Anna.

Óriási dolog a Nyúz életében, hogy az MTA elnöke interjút adott
nekünk. Csanna kihasználta a családi kapcsolatokat, és ez bizony
szerény véleményem szerint igencsak presztízsértékű dolog néha-néha
megtépázott, ámde mégis kitartó nyúzos tekintélyünknek. Kutatások,
tudományos élet, lehetőségek frissen végzett leendő tudósok számára, a
magyar felsőoktatás és problémái. AKtuális kérdések. Bár vannak
gondok, próbál a pozitívumokra rámenni. Jók a kérdések, TTK-s
kapcsolattal nyit, amikor egy téma kimerül, időben vált másikra. Jó
interjú lett, na.
7p

Alapszakos dilemma: Fazekas Tímea.

Egyhasábos fejtágítás BSc-seknek. Hasznos, a Robi által matekosokra
specializált téma általános leírása. HIvatalból írt

ELTE EHÖK költségvetés: Varga Bernadett.

Összefoglaló a címben foglalt témáról. Abból a szempontból érdekes,
hogy mindenki láthatja, milyen pénzek folynak át a Hallgatói
Önkormányzaton. Ősszel talán a gazdasági biztos írhatna ilyen
dolgokról. Állítólag tárgyi tévedések voltak benne, Jancsó Tomi
kijavította. A cikk amúgy 4p.

TTK HÖK választások: Ennek is eljött az ideje. A már megszokott forma,
rekordlétszámú képviselőjelölttel. Yeti szerkesztette, Lede meg a
haját tépte tördelés közben, de meglett. Hivatalból írt.

Egy cseppnyi Budapest: Boldizsár Márton.

Valószínűsíthető, hogy jövőre már nem én fogom csinálni a Helyvektort,
főleg, ha rovat lesz a Sport. Úgyhogy némiképp búcsúzónak is szántam
ezt a Helyvektort. Meg mivel utsó szám volt, fel akartuk dobni a
rovatokat, ezért csináltam rendhagyó vektort. No meg nem mellékesen
rengeteg dolgom volta héten, nem volt időm egy helyet se
feltérképezni, ez meg adta magát. A cikk a szokásos, a képek pocsékak,
sajnos két éve amikor ott jártam nem fotóztam, a neten meg nem volt
jobb. 3p

Krumplipüré másképp: Hegedűs László Károly.

Ha már rendhagyó rovatcikkek, akkor ez viszi a prímet. Kellően
elborult, hlk-tól megszokott. Már ahhoz is hozzászoktam, hogy nem
tudom követni hlk gondolatmenetét, biztos bennem van a hiba, de a
macskaszőr miért került a végére? azért egyet javaslok a kedves
szerkesztőségnek: ne próbáljátok ki megfőzni otthon! :) 3p

LENgén + Zöldülő utcabál: Boldizsár Márton, Kapos Bálint.

Pityu szerda délután hívott fel, hogy mi lenne, ha beszámolóznék a
LEN-ről. Nos, akkor én buszon ültem terepgyakról hazafele, és a
délelőtti programokról sem volt fogalmam se. Ráadásul fotózni se
tudtam, Pityu fotói meg elkéstek, mert elvitte Prágába a gépet, és
elfelejtette feltölteni előtte a képeit. A környtudosok megmentettek:
végül megszületett az általam kért egyhasáb a programjaikról, én meg
hozzácsaptam egy eléggé sótlan, programfüzetszagú beszámolót az egyéb
programokról. Képünk is lett, újabb piros pont a környtudosoknak.  3,
illetve 4p.

Hajrá Sportos életmód!: Horváth Ákos.

Péntek este hétkor futott be, gondba kerültünk, végül emellett
döntöttünk hlk élménybeszámolója helyett. Korrekt beszámoló
eredményekkel, versenykategóriánként. Mivel hosszú lett, én vágtam meg
kéthasábosra, fontos dolog nem maradt ki, nem csak szerintem.
Szerintem hivatalból írt. (itt a hivatal a Políthlon klub)

Véghajrá: Boldizsár Márton.

Azóta megvolt a bajnokavatás is, akit érdekel, végül a CSTB lett
Lágymányos új bajnoka. :) Vannak vicces fotók az őszi első számba :P
na, fanatizmust félretéve Kalóz és Bosnyák Norbi kéréseére készült
részletes, mindhárom osztályra kiterjedő beszámoló az utolsó forduló
előtt. Norbi a őfszervező megdícsért érte, bár sajnos elkövettem egy
óriási tárgyi tévedést: a másodosztályban azonos pontszám esetén a
Vegyész, és nem a SÖRdögök jut fel. Ezen vegyészék felháborodtak egy
kicsit, majd ősszel kapnak egy helyreigazítást. 5p

Induljon a banzáj!: Simó Zsófi.

Varga BErnadett is írt egy fesztiválbeharangozós cikket, ami az
eredeti lapterv borulása miatt sajnos nem fért be (Magyar Robi+Csanna
alkotói túltengésének következtében), ami ezúttal kicsit még
szerencsés is, ugyanis Lede is ebben a témában kultúrázott, szóval
megint azonos témájú cikkek dilemmája állt volna fenn, ezt így
sikerült elkerülni. Bár szinte mindenki tudja, melyik fesztiválra megy
nyáron, azért mindig jó egy ilyen cikk. Ó, csak lenne már nyár! :) 4p

Hatosnégyes. Ki az a Zuzmó?
   Kedves rovatvezető, a pénz eljuttatásában segíts majd légyszil,
sajna nem tudom ,ki írta. Próbál érdekes és egyedi lenni, de nekem
sótlan. 2p

Se nem szép, se nem vicces: Osváth Györgyi.

Hát, az átjön, hogy nem tetszett Gyoe-nak a film. "élethű-szerű, de
valójában nagyon mű, divatosan klasszkus arctípus" (ez valami
zseniális!), "Jacko színpadi trükkjeire emlékeztető sikamlós stílus".
Az elején átlagos filmkritika igazi tűzijátékkal zárul. Király :) 5p

A 23-as szám: Pásztor Balázs.

az IKEA termékkatalógusos mondat itt is frenetikus. Balu is kitett
magáért. Nem tudok mit tenni, nagyon teteszenek ezek a kritikák. Bár
egyik filmet se nézném meg, ezek után :P 5p

Külszíni fejtés: Szalkai Csilla.

Korrekt lett, köszönjük. 4p

Fotók:

Kárpáthegyi Péter: Interjú. Komoly interjú, komoly feladat, komoly
képek. Jó lett, a címlap is ezekből készült. 4p

Meszlényi András: Itt jártunk. Megmentette az Itt jártunkat környtudos
képeivel, amiből végül egy került be. 2p

Összesítés:

Dúcs Anita	DUAHAAT	6	2160
Mécs Anna	MEAOAAT	7+7=14	5040
Nagy Melinda	NAMMAET	13	4680
Simó Zsófia	SIZHAAT	12+4=16	5760
Boldizsár Márton	BOMNACT	3+3+5+vezszerk	8960
Kárpáthegyi Péter	KAPHABT	7+4=11	3960
Magyar Róbert	MARLAAT	6	2160
Varga Bernadett	VABMAWB	4	1440
Hegedűs László Károly	nincs	3	1080
Kapos Bálint	KABLAAT	4	1440
Osváth Györgyi	?	5	1800
Pásztor Balázs	?	5	1800
Szalkai Csilla	nincs	4	1440
Zuzmó? (négyeshatos)	?	2	720
Összesen		104+vezszerk	42440

EHAkódokat ellenőrizzétek. Ezúttal befértünk a keretbe. Jee!
Köszönöm a munkát mindenkinek!

Boldizsár Márton
vezetőszerkesztő