[Kepviselok] [TTK-Info] A vizsgaidőszakról

TTK HÖK Hírlevél info at ttkhok.elte.hu
2007. Május. 22., K, 14:58:09 CEST

Szia!

Elsőként a félév zárásával kapcsolatos legfontosabb információkat, majd a
gyakran feltett kérdésekre adott válaszaimat olvashatod.
(Bocs a nagyon hosszú levélért, de remélem találsz benne hasznos
információkat.)

*****
- Vizsgaidőszak: május 21-től július 6-ig
(Ebben az időszakban lehet a sikertelen vizsgákat is pótolni.)

- Gyakjegyeket legkésőbb június 8-ig be kell iratni.

- Akinek még befizetési kötelezettsége van, csak a befizetés igazolása
után veheti át a leckekönyvét a TO-n.

- indexleadás: legkésőbb a vizsgaidőszakot követő ötödik munkanapon
(Leadás előtt ellenőrizni kell, hogy minden jegy és a szükséges aláírások
bejegyzése megtörtént, és hogy a jegyek egyeznek az ETR-be felvitt
jegyekkel, mert eltérés észlelése esetén a kari TO vizsgálatot
kezdeményez. Fontos, hogy a hallgató a leckekönyvben törlést vagy javítást
nem végezhet, mert az okirathamisításnak minősül, és fegyelmi eljárást von
maga után.)

- jegybeiratás: az oktató akadályoztatása esetén az érdemjegy (minősítés)
bejegyzésére a tanszékvezető köteles.

- késedelmes leadás: csak szolgáltatási díj (2700,-) befizetése mellett lehet
(Ráadásul: Nem részesülhet tanulmányi ösztöndíjban az a hallgató, aki
leckekönyvét az adott tanulmányi félév regisztrációs hetén, vagy az előző
tanulmányi félév vizsgaidőszaka után a 78. § (1) bekezdésében
meghatározott határidő után adja le.)

- ösztöndíj számítás:
Mivel a késedelmes jegybeiratások és a késedelmes indexleadások az
ösztöndíjak kiszámítását ill. kifizetését jelentősen hátráltatják ezért a
TO a szabályokat szigorúan betartja a következő félévtől.

Azaz: (HKR:570.§)
(1) A tanulmányi ösztöndíjat az Egységes Tanulmányi Rendszerbe bevitt adatok
alapján az ELTE TTK Tanulmányi Osztálya számítja ki a 572. § szerint. (2)
Tavaszi félév esetén az ösztöndíjak megállapítására legkésőbb március
05-én, őszi félév esetén legkésőbb október 05-én kerül sor, az addig az
Egységes Tanulmányi Rendszerbe bevitt adatok alapján.

A TO az ETR alapján számol ösztöndíjat a szabályzatban meghatározott
időpontban. Mivel az index ledásával minden hallgató nyilatkozik arról,
hogy az ETR-ben lévő tárgyak és jegyek a leckekönyvvel egyeznek - eltérés
miatti utólagos reklamációt nem fogad el a TO.
Azok a hallgatók - akik részére tévesen utalnak ösztöndíjat, és ez az
utólagos ellenőrzésnél kiderül, fegyelmi eljárásra, pénzbüntetésre
valamint a tévesen kiutalt összeg teljes visszafizettetésére számíthatnak.

*****

Eddig az általános tájékoztató a TO vezetőjétől, és most a gyakori
kérdésekre adott válaszaim:

I.) Milyen esetben, és mennyit kell fizetnem a vizsgáimért?
A vizsgákat kurzusonként számolják 2006. májusa óta.
(Ha például tavaly tavasszal felvettem egy kurzust, voltam kétszer
vizsgázni, idén tavasszal pedig újra felvettem a kurzust, és újból
elmegyek vizsgáni, akkor ez már a harmadik vizsgám lesz.)

Adott kurzusból
- az első és a második vizsga ingyenes
- a harmadik 1500,-
- a negyedik, ötödik, stb. vizsgák pedig 3000,-

Valamint:
- A vizsgáról való igazolatlan hiányzást követő vizsga esetén fizetendő
díj: 3000 Ft.
- Vizsgakurzuson tett első vizsga ingyenes.

II.) 2006. előtt kezdtem, mennyit kell fizetnem kreditújrafelvételért? A
régi képzésben lévőknek 2006. szeptember 1. óta kreditenként 6000Ft-ot
kell fizetni azzal a megkötéssel, hogy túlfutók esetén összesen legfeljebb
58200Ft, nem túlfutók esetén legfeljebb 29100Ft lehet az ilyen jogcímen
kivetett összeg.
A másodjára felvett kreditekért nem kell fizetni, mert azok a 10%-os
ingyenes keretbe számítanak, viszont amint ez a 10%-os keret betelik,
fizetni kell. (A 10% kétszakosoknak 33, egyszakosoknak 30, főiskolásoknak
24 kredit.)

III.) 2006-ban kezdtem, mennyit kell fizetnem kreditújrafelvételért? Az
alapszakosoknak kreditenként 8000Ft-ot kell fizetni.
A másodjára felvett kreditekért nem kell fizetni, mert azok a 10%-os
ingyenes keretbe számítanak, viszont amint ez a 10%-os keret betelik,
fizetni kell. A 10% ebben az esetben 18 kredit.

A mindenkire érvényes szabályzat elérhető az alábbi linken:
http://info.etr.elte.hu/info/doc/HKR_2006_12_18.pdf

Kérdésekkel keressetek a taneh at ttkhok.elte.hu címen.

Egy kalappal a vizsgákhoz,

Fazekas Tímea