[Kepviselok] HÖOK beszámoló

ELTE TTK HÖK Elnök elnok at ttkhok.elte.hu
2008. Ápr. 15., K, 01:18:06 CEST

Beszámoló a HÖOK 2008 tavaszi vezetőképzőjéről

Április 11-13 között Jánosi Attila és Jancsó Tamás vett részt a HÖOK
siófoki vezetőképzőjén (A TTK-ról, EHÖK-ös színekben ott volt még
Klincsek Krisztina és Csörgics Mátyás)

Szakmai programok:

Jánosi Attila:
Pénteken az Alapozó kurzus foglalkozásain vettem részt, amelyen néhány
ismerkedős játék után előadásokat hallhattunk, amiket kérdések követtek.
Sajnos a kurzus nem okozott maradandó élményt. Túl sok új információ nem
hangzott el. Azért voltak élvezhető és hasznos előadások (pl. Estók
Szabolcs BMF FHÖK elnök gazdasági témájú előadása, ill. Pálfi Nóra
höok-történetes előadása sem volt rossz)

Előadások:
*A hallgatói mozgalom története és eszmei alapjai
*Intézményi és HÖK-gazdálkodás
*Forrásbevonás - pályázatok
*Rendezvényszervezés
*Csapatmunka

Szombaton már nem vettem részt az Alapozó kurzus ülésein, helyette a
Miskolczi Norbert által tartott szekción délutáni ülésén vettem részt,
ahol egy új javaslatot beszéltünk át pontról poontra, és sokan elmondták
a véleményüket.

Jancsó Tamás:
Mindkét napon Miskolczi Norbert Felsőoktatás nevű szekciójában vettem
részt. Az előadók között szerepelt Magyar Bálint is, aki roppant érdekes
előadást tartott a felsőoktatás jövőjéről. Az előadások összességében
jól sikerültek, a kisebb, nagyobb hibáktól eltekintve, főleg országos
problémákat érintő kérdésekről volt szó, de ezeknek természetesen
egyetemi, kari vonzatai is vannak. Egy előadás a végzett hallgatók
követéséről szólt. Sajnos a szombati napon nem tudtam részt venni több
előadáson sem, mivel belázasodtam, elvittek az ügyeletre, és
megállapították, hogy felsőlégúti vírusos fertőzést kaptam, szerencsére
elég hamar túltettem magam rajta, így a délután folyamán már beülhettem
több előadásra is. Összességében elmondható, hogy az ELTE-sek mindenhol
igen aktívan képviselték  egyetemünket, ismét bebizonyítottuk, hogy az
egyik legfelkészültebb hök a miénk.

Kapcsolatok:
Megismerkedtünk a Szegedi TTIK HÖK-öseivel, akikkel sokat
beszélgettünk/em, főleg szakmai kérdésekről (természettud. képzés,
problémák, felvételi, mesterszakok, keretszámok, oktatók, omhv stb stb.)
Felmerült egy, az év végén tartandó közös TTK-s IK-s országos találkozó
gondolata is. Ezen kívül sikerült megismerni több más intézmény
HÖK-öseit, pozitív és negatív tapasztalatokkal gazdagodhattunk.
Sokat beszélgettünk az ELTE-sekkel, eddig ismeretlen kari (pl. PPK)
hök-ösöket ismerhettem meg (Attila), sokat beszéltünk, ez bizonyosan
sokat segít majd a későbbi munkánkban is.

üdvözlettel,
Jánosi Attila, Jancsó Tamás