[Kepviselok] Beszamolo

Tétékás Nyúz főszerkesztő foszerkeszto at ttkhok.elte.hu
2008. Ápr. 28., H, 23:59:02 CEST

Kedves Képviselők!

A főszerkesztő beszámolója

A március 11-ei küldöttgyűlés óta:

-	Minden Nyúz időben, minimum 16 oldalon megjelent (két Kulturális
Melléklettel együtt)
-	Sajnos a technika ismételten ellenünk volt, hiszen az elmúlt időszakban
kétszer is leállt az InDesign, valamint volt, hogy a nyomtatóval csak
nehézkesen tudtunk dolgozni. Ezek a körülmények hihetetlenül megnehezítik
a munkát, például ezen a hétvégén, szombaton reggel kellett félbehagyni a
szerkesztést, és kénytelen voltam otthon egyedül befejezni az újságot,
annyit tudtunk tenni, hogy az olvasószerkesztők on-line átnéztek pár
oldalt. De így igen nehéz színvonalas munkát végezni, amikor a
lehetőségeink ennyire korlátoznak minket.
-	Ezen kívül nehézség volt, hogy több esetben szerdán vagy csütörtökön
mondta le az egyik olvasószerkesztő a munkát, így hirtelen kellett embert
szereznem, és előfordult emiatt olyan hétvége, amikor mindkét
olvasószerkesztő kezdő volt, ami szintén rosszat tehet a lapnak. Nem
hinném, hogy ez az én mulasztásom lett volna, mivel akár két héttel a
szerkesztés előtt leegyeztetett időpontról, akár pár nappal előbbiről volt
szó, ez előfordult, ráadásul megbízható emberekkel, így nem tudom, hogy
ezt a problémát miként lehetne orvosolni.
-	Emellett nagy konfliktus volt Tomó és köztem a Budaörsi Napok után
megjelenő szám melléklete miatt. Dióhéjban annyi történt, hogy én
egyáltalán nem támogattam a nyolc(!) színes(!) oldal betűzését egy másfél
oldalas cikk miatt. Abszolút Tomó- és My-centrikussága miatt úgy éreztem,
hogy viszonylag érdekesen venné ki magát, ha a HÖK elnök, aki mellesleg a
felelős kiadó is, egy külön mellékletet szánna arra, hogy leírja valahogy
azt a csodát, amit az elmúlt héten átélt. Én megértem, hogy Tomó ezt nem
ennek szánta, és a TTK valamint a TTK HÖK érdekeit akarta ezzel képviselni
(számomra ez nem igazán tiszta, hogy miként), viszont szerintem rosszul
vette ki magát, még akkor is, ha sokan dicsérték neki. Ráadásul mivel mi
két oldalt megtöltöttünk a Budaörsi Napokkal, így különösen furán nézett
ki, hogy a két szürkeárnyalatos oldal mellett egy kicsit arrébb nyolc
színes is erről szólt. Ráadásul aránytalannak éreztem az egész
mellékletet, hiszen egy fél nyúznyi helyet csupán másfél oldallal
megtölteni, és magazinosan 4-5 oldalnyi képpel telerakni abszolút
pazarlás. Tomóval valamelyest sikerült tisztáznunk a dolgot, így a későbbi
munkánk nem látta kárát, habár elnökként sokszor megengedhetetlen
hangnemmel beszélt velem a melléklet kapcsán, és néha én is elragadtattam
magam, de szerintem sokkal kisebb mértékben.
-	Negatívum volt még, hogy egy-egy számban még mindig viszonylag sok hiba
maradt, erre sajnos nehezen tudok mit mondani, nyilván igyekszünk minél
jobban dolgozni, habár a fent említett körülmények sokszor gátoltak ebben
minket. És a főszerkesztő energiái is végesek.
-	Pozitívum, hogy úgy érzem, hogy egyre érdekesebb témákkal, cikkekkel
sikerül megtölteni az újságot, és kezd kialakulni egy sztenderd,
megbízható csapat (amit az év elejétől kezdve igen nehéz volt kialakítani,
hiszen a tavalyi tanév a Nyúz életében elég sok mindenben megtorpanást és
újrakezdést jelentett, nagyon kevés tapasztalt emberrel, és az előttem
lévő félévben elég esetlegesen megszerkesztett újsággal kellett munkához
látnom.) Szerencsére sok pozitív visszajelzést is kaptunk.
-	A nyomdával teljesen jó kapcsolatban vagyunk, nagyon rugalmasan, gyorsan
dolgoznak, például a holnap megjelenő kiadványt is sikerült megbeszélnünk
velük, ami a LEN hirdetése miatt külön öröm.

Üdvözlettel:

Mécs Anna
főszerkesztő
Tétékás Nyúz