[Kepviselok] tanehbeszamolo

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2008. Dec. 7., V, 19:45:04 CET

Kedves Képviselők!

Az alábbi beszámoló az október 14. és december 7. között munkámról szól.
Az eddigiektől eltérően, kevésbé strukturált és részletes, ennek időhiány
az oka.

Üdvözlettel:
Jánosi Attila

A tanulmányi elnökhelyettes beszámolója (2008 decembere)

Az elmúlt 8 hétből 3 hetet Németországban volt szerencsém tölteni, ami
alatt nem tudtam részt venni az üléseken. A folyamatban lévő ügyekben a
helyettesítésemet a TCS tagjai közül Lakó Viktória, Hamow Kamirán és Dukán
András látták el, Jancsó Tamás elnökkel közösen. Távollétem alatt is
tudtam az emailjeimet olvasni, válaszoltam a hallgatói levelekre, és
igyekeztem ellátni a feladataimat.

A visszaérkezésem utáni 5 hétről szól a beszámoló:

Igyekeztem felkészülni és részt venni az üléseken és megbeszéléseken, ahol
kellett:
- Kari Tanács (okt. 15., nov. 12.) a két ülésre felkészültem, az
anyagokról tájékoztattam a KT és a Választmány tagjait, az üléseken részt
vettem
- kari Tanulmányi és Oktatási Bizottsági ülés nem volt a legutóbbi KGY után
- OHÜB (nov. 20) Jancsó Tamással közösen részt vettünk az OHÜB ülésén
- részt vettem két Educatio szervezői megbeszélésen (nov. 20, dec. 4, és
esedékes még egy a jövő héten)

- általában részt vettem a választmányi üléseken, tájékoztattam a
választmány tagjait a folyó ügyekről
- az EHÖK TB azóta nem ült össze (távollétem alatt egyszer, de azon nem
voltam jelen, a következő a jövő héten lesz)
- az EHÖK KGY-n nem vettem részt november 27-én, mert egy másik ülésen
vettem részt
- Tanulmányi Csoport ülést nem hívtam össze

- Földrajz- és Földtudományi Intézet:
a két Intézeti Tanács ülés közül az elsőn nem vettem részt (nov. 4), a
másodikon részt vettem (dec. 2) és igyekeztem hozzászólni a hallgatókat
érintő témákban. A Oktatási Bizottság nov. 25-i ülésén részt vettem, ahol
a BSc zárás és az MSc felvételi kérdésköreiről volt szó ismételten. Itt
ismertettem a hallgatói véleményeket ill. rendelkezésre álló
információkat. Az IT előtti napon pedig Jancsó Tamással közösen
megbeszéltük a legfontosabb kérdéseket Szabó Mária igazgatónővel (ezen
szűkkörű megbeszéléseket nagyon jó kezdeményezésnek tartom a tanárnő
részéről)

- a tanárképzéssel kapcsolatos ülések:
a nov. 5-én tartott TTT ülésen nem tudtam részt venni
nov 12-én részt vettem egy megbeszélésen Hunyady György professzor úrral,
ahol a hallgatói képviselőkkel találkozott, és átbeszéltük a felmerült
problémákat
nov 27-én Végh Tamás felvételi irodavezetővel közösen részt vettünk a
PPK-n tartott tanári MA felvételis megbeszélésen, ahol főleg
adminisztrációs kérdésekről esett szó
nov 27-én Tasnádi Péter meghívására részt vettem a TTK Szakmódszertani
Központ ülésén, ahol az oktatók véleményezték a tanári mesterszak
gyakorlataival kapcsolatos előterjesztést (ezen ülés miatt nem tudtam
részt venni az EHÖK Küldöttgyűlésén)

* Két továbbképzéses alkalom is volt az utóbbi hetekben, ahol ugyan a
lelkesedés fogyatkozó volt, de azok számára, akik ott voltak, hasznos és
informatív másfél-két órák voltak. Köszönöm mindenkinek, aki foglalkozást
tartott, és köszönöm mindenkinek, aki eljött.

*Hasznos megbeszélést tartottunk a Biológia TDK hallgatói vezetőivel, ahol
megbeszéltük, hogy miben tudná egymást segíteni az Önkormányzat és a TDT
(az ülésen rajtam kívül Kürtösi Szilvi, Ferenczi Kinga és Ferenczi Attila
vettek részt a részünkről)
*Tartottunk alapszabály megbeszélő alkalmakat is, jobb volna ha kicsit
többen ott lennének, de így is nagyon hasznosnak bizonyultak a felmerült
szempontok, vélemények.
*Készül a Mesterszakos tájékoztató kiadványunk, amit Vica szerkeszt, de
igyekszem mindenben a segítségére lenni, amiben kell.
*Részt vettem az EHÖK Tanulmányi és Gazdasági vezetőképzőjén Várgesztesen
(nov. 14-15), ill. a HÖOK vezetőképző egy napján (nov 22-23), és a HÖOK
Ünnepi Közgyűlésén (dec. 5-7). Igyekeztem továbbá jelen lenni a kari és
egyetemi rendezvényeken, kiemelten a múlt heti összetartáson (nov. 28.)

* Fontos és elszomorító ügy, ami nemrég zárult le, a TTK-s mesterszakok
megjelenése a felvételi tájékoztatóban. A probléma hosszú és komplikált,
ezért nem írnám le részleteiben, ha igény van rá, szívesen elmondom
bárkinek személyesen, ill. a választmányon. Dióhéjban annyit, hogy a
Tájékoztatót szerkesztő Oktatási Hivatal által készített szerkesztőfelület
nem volt alkalmas a jogszabálynak megfelelően megalkotott felvételi
szabályzatunknak. Így a tájékoztatóban egy módosított, ill. a módosított
helyett egy a Hivatal által önkényesen átírt fejezet jelenik majd meg.
Ezzel több mint egy hónap megfeszített munkája került a szemétre.

Akinek személyes vagy szakmai segítség kellett, annak minden eszközzel
igyekeztem segíteni

Nagy öröm számomra, hogy kiváló a kapcsolat a napi munkát végző
tisztségviselők között, különösen jó a viszonyom az elnökkel és az
elnökhelyettesekkel, az irodavezető kollégákkal és a Tanulmányi Csoport
tagjaival. Nagyon jó jel az, hogy bár három hétig nem voltam az országban,
mindent sikerült jól elintézni; ez jelzi, hogy elmondható: már a TTK-n is
egy csapat intézi a tanulmányi és érdekképviseleti munkát, amiben ráadásul
nagy segítséget jelentenek a szakterületi koordinátorok is.

Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolómat, kérdéseidet szeretettel várom.

Jánosi Attila