[Kepviselok] [Mentor] túlfutóság!?

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2008. Dec. 13., Szo, 22:05:31 CET

Üdv!

Sajnos a probléma fennáll, ennek az oka a következő:

a különféle jogszabályok elég sokféleképpen értelmezhetőek, így eltérő
volt annak a megállapítása, hogy kinek hány államilag támogatott féléve
van hátra. Jelen állás szerint (amely az ELTE főjogásza által kiadott
állásfoglalásra alapul) meg kell különböztetni azon eseteket, amikor
valaki újrafelvétellel vagy felvétellel kerül a szakra, de már volt be nem
fejezett állami támogatott szakja valahol; ha átvétellel folytatja a
tanulmányait; ha az abszolutórium megszerzése után vesz fel egy másik
szakot.

Alapvető szabályok:
- 12 félév államilag támogatott
- 6 félév a képzési idő BSc-n, és még 2 túlfutó félévben lehet valaki
államilag támogatott képzésen

I. Felvétel esetén a korábbi féléveket le kell vonni a 12 államilag
támogatott félévből. Tehát ha valaki járt két félévet a BME, ott megszűnt
a jogviszonya és itt folytatja nálunk, akkor 10 féléve marad államilag
támogatott úgy hogy 6 itt eltöltött félév után túlfutó, 8 félév után pedig
már csak költségtérítésesen tanulhat tovább.
Ha valaki már 6 félévet járt máshová, akkor itt hat féléve van még hátra
amíg költségtérítéses lesz, eddig számít nem túlfutónak is.

II. Átvétel esetén a korábbi tanulmányokat folytatjuk, tehát a korábban
elhasznált féléveket nemcsak a 12 támogatott félévből, de a 6 félévnyi
(BSc) képzési időből is le kell vonni.
Tehát ha mondjuk valaki 4 félév tanulás után a BME fizika BSc szakjáról
átvétellel kerül hozzánk fizika BSc szakra, akkor még két féléve maradt a
képzési időből, utána túlfutónak számít, viszont van további két féléve
amíg még költségtérítés nélkül tanulhat.

III. Ha egy szak befejezése után folytatja valaki a tanulást, akkor nem
lehet olyan szinten államilag támogatottan tanulni, amelyiken végzett -
pl. BSc után még egy BSc-t, osztatlan ötéves után egy MSc/MA-t.
Ötéves képzés után pedig annyi idő marad még a BSc-re (vagy BSc után az
MSc-re), amennyit még nem használtunk el a 12 félévből.

Remélem, sikerült kb. érthetővé tenni a dolgot. Ha valakit érdekelnek a
részletes szabályok, vagy ne adjisten az állásfoglalás szövege, írjon
nekem.

Üdvözlettel:
Jánosi Attila