[Kepviselok] Képviselő-sorrend

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2008. Jan. 30., Sze, 22:49:08 CET

ELTE TTK HÖK Ellenőrző Bizottság írta:

> Senki. Nincs, ami indokolná a megszavaztatását.

Régebben szavaztunk róla...

2004. október 5.: A Közgyűlés17 igen, 1 nem, 10 tartózkodás mellett
elfogadta Gulyás Szilvia lemondását.
../2005 (XI.22) számú Közgyulési határozat: Az ELTE TTK HÖK Közgyulése
titkos szavazással 24 igen szavazattal, 2 érvénytelen szavazat mellett
elfogadja Rekop György képviseloi és kari tanácsi mandátumáról való
lemondását.
7/2006 (II.28) számú Közgyűlési határozat: Az ELTE TTK HÖK Közgyűlése
nyílt szavazással 18 igen és 1 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett
elfogadja Bölcsföldi Anna lemondását képviselőségéről.
10/2006 (V.2) számú Közgyűlési határozat: Az ELTE TTK HÖK Közgyűlése 21
igen és 1 nem szavazattal elfogadja Bosnyák Norbert képviselő lemondását
képviselői mandátumáról.
11/2006 (V.2) számú Közgyűlési határozat: Az ELTE TTK HÖK Közgyűlése 21
igen és 1 nem szavazattal elfogadja Utczás Katinka Erzsébet képviselő
lemondását képviselői mandátumáról.
2006. október 10. Szilágyi Zoltán képviselő július 10-én benyújtotta
lemondását képviselői mandátumáról. A lemondást 20 igen és 2 nem
szavazattal, 2 tartózkodás mellett elfogadta. (ezt nem foglaltuk
határozatba)
33/2007 (II.27). számú küldöttgyűlési határozat: Az ELTE TTK Hallgatói
Önkormányzat küldöttgyűlése 21 igen és 1 nem szavazattal elfogadja
Bencsik Anna Júlia képviselői mandátumáról való lemondását.
34/2007 (II.27). számú küldöttgyűlési határozat: Az ELTE TTK Hallgatói
Önkormányzat küldöttgyűlése 21 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett
elfogadja Simon Dávid képviselői mandátumáról való lemondását.

> Az Ellenőrző Bizottság feladata ellenőrizni, hogy az Önkormányzat működése
> a szabályzatoknak - különösen az alapszabálynak - megfelelően
> történik-e. Az alapszabály tartalmazza, hogy képviselő csak az lehet,
> akinek hallgatói jogviszonya van az egyetemmel. Felkeresésemre a
> szakterületi koordinátorok nagyobb része nem válaszolt a szakterületeiken
> dolgozó képviselők jogviszonyát illetően, így a tanulmányi osztálytól
> kértem segítséget. Tudomásom szerint ez nem ütközik egyetlen szabályba
> sem.

A felsőoktatási törvény 34.§-ával, a személyes adatok védelméről szóló
1992. évi LXIII. törvény 1,2.§-ával összevetve de.

> Szeretnék valami leszögezni, hátha mindenkinek világossá válik. A
> képviselőségről való lemondás egy egyoldalú nyilatkozat.
Kérdésem lenne: A tisztségviselőségről szóló lemondás az _nem_ egy
ugyanilyen, egyoldalú nyilatkozat?

Valamint: Guber Tamás 2006. december 6-án (ezek szerint egyoldalú
nyilatkozatban) lemondott képviselőségéről, majd 2006. december 12-én
ezen nyilatkozatát visszavonta. Képviselősége tehát (az általatok
felállított szabályok szerint) megszűnt, de ténylegesen mégsem. A HÖK
életében elég sokszor adódhat ilyen, hogy valaki hirtelen felindulásból
lemond, majd azt átgondolva meggondolja magát. Egy ilyen esetről mi a
véleménye a mostani ellenőrző bizottságnak? Megengedik-e ezt a
szabályok, vagy sem, és ha igen, akkor milyen időkorlátokkal (teszem azt
kgy előtt lemondok, majd visszavonom a kgy után?)
> [...]
> kell venni. Az alapszabály így ír erről:
>
> "Amennyiben megüresedik egy képviselői hely, a szakterületen legtöbb
> szavazatot elérő póttag kerül a képviselő helyére; ha nincs ilyen, akkor a
> 3. pontban leírtak szerint kell megállapítani a póttag személyét."
>
> Ez egészen egyszerűen annyit jelent, hogy automatikusan kerülnek pótlásra
> a megüresedett helyek, nem az Ellenőrző Bizottság vagy más szerv döntése
> alapján és nem az Ellenőrző Bizottság nyilvánítja nem-képviselőnek a
> lemondókat, hanem ők maguk az egyoldalú nyilatkozatukkal.

Az önkormányzat döntéseit az Alapszabály értelmében (lásd 5,6,11 pontok)
a küldöttgyűlés és a választmány hozza.

> Mert nincs, ami indokolja, egyszerűen nem kell megszavaztatni. Ez már a
> szeptemberi Küldöttgyűlés előtt is így volt, akkor nem értem miért nem
> volt panasz, sem a képviselők, sem mások részéről.

> Az Ellenőrző Bizottság nem fog ülést tartani a Küldöttgyűlés előtt, így
> nem tud állást foglalni a fenti kérdésekben.

Nem tud? Az EB tehát nem tudja elvégezni a feladatát? Akkor vonja le a
konzekvenciát... Persze nekem jó lesz kgy után is, remélem azért még
összeültök valaha.

> nyilván...

Az Ellenőrző Bizottság ne minősítse egy hallgató beterjesztéseit. Nem ez
a dolga.

> Kis fogalomzavar... Olyan esetekben, amikor az alapszabályunk nem
> rendelkezik egy kérdésben, felsőbb szabályzatokat kell figyelembe vennünk,
> mint például az EHÖK alapszabálya, vagy törvények. A mi alapszabályunk (és
> annak 75. pontja) nem számít felsőbb szabályzatnak, hiszen ugyanaz a
> szabályzat, ami nem rendelkezik az adott kérdésben.

Jó. Mit mond a felsőbb szabályzat, az EHÖK alapszabálya erről?

> A levél vége véleményem szerint kicsit nevetséges lett. Az egész olyan,
> mint egy salemi boszorkányper az Ellenőrző Bizottság ellen vagy valami
> lejárató-hadjárat. Nem lett félretájékoztatva a Küldöttgyűlés, és nem
> ragadtunk magunkhoz semmilyen jogkört. Azt hiszem a válasz után ez
> mindenkinek világos lehet. Aki pedig ténylegesen félretájékoztatva érzi
> magát és nem boszorkányüldözést folytat, idáig és ezután is fog kapni
> választ a kérdéseire - ha rajtam múlik, mindenképpen.

Akkor szeretnék még néhány konkrét ügyben hozzátok fordulni, és kérném a
szabályszerűség vizsgálatát.

1. Tisztségviselő lemondása esetében az Alapszabály 75. pontja szerint a
lehető leghamarabb kell rendkívüli küldöttgyűlést összehívni, amelyet a
küldöttgyűlés ügyrendje szerint 10 napon belülre kell összehívni.
Ferenczi Attila január 13-án nyújtotta be lemondását, ezáltal a
küldöttgyűlés ülésére január 23-ig sort kellett volna keríteni. Miért
nem történt meg ez?
2. A 2008. január 25-i választmány ténylegesen nem lett összehívva,
csupán megegyezés történt az időpontban, valamint napirend került ki.
Hogyan kerülte ez el az EB figyelmét?
3. A küldöttgyűlés napirendjén szereplő előterjesztések nincsenek fent a
ttkhok.elte.hu weboldalon, a küldöttgyűlés előtt 48 órával, holott az
alapszabály 2. melléklet 17. pontja erről rendelkezik. Miért nincsenek
fent az előterjesztések?
4. Az alapszabály 19. pontja szerint a tisztségviselők beszámolási
kötelezettséggel tartoznak a választmány és a küldöttgyűlés felé. A
preambulum szerint az elnök is tisztségviselő. A 61/2006 (X. 10) számú
küldöttgyűlési határozat: Az ELTE TTK HÖK Küldöttgyűlése 21 igen
szavazattal, 1 tartózkodás mellett elfogadja a következő határozati
javaslatot: A küldöttgyűlésekre a tisztségviselők mellett a küldöttek,
illetve az intézeti, kari és egyetemi delegáltaknak is írásos beszámolót
kell írnia, amelyet az Alapszabály 2. melléklet 17. pontja szerint a
küldöttgyűlés előtt 48 órával fel kell tenni a ttkhok.elte.hu
weboldalra. Hol van az elnök beszámolója?
5. Amennyiben a képviselők lemondása tényleg azonnali hatályú, akkor
miért kellett január 29-éig várni a lista elkészítésével, amikor az első
lemondás január 11-én érkezett?

Köszönettel:
Palkó Tamás