[Kepviselok] szakdolgozat gondozás

Ferenczi Attila atesz at ttkhok.elte.hu
2008. Jún. 15., V, 11:46:25 CEST

Hali!

Nemrégiben - közeledve a szakdolgozat megírásához és egyéb finomságokhoz -
keresgéltem az ELTE honlapjain, a karon született szakdolgozatokat,
természetesen elsősorban környezettudományi témájút. Azonban a
következőket tapasztaltam:

- egyes tanszékek ugyan publikálják az elmúlt évek szakdolgozatait, mások
viszont NEM, igazodjunk ki ahol tudok
- az elmúlt évek szakdolgozatai elérhetők valahol? vagy csak személyesen?
Miért nem tekinthetők meg a TTK kari könyvtárában? (a katalógusban nem
szerepelnek) Egy szakdolgozatot is védnek a "szerzői jogai", nem közkincs?
- nincs az országban (de még az egyetemen belül sem) kialakult rendszer a
szakdolgozatok "gondozására", közreadására?

Miért fontos ez? A hallgatók egy része (jelen estben pl az évfolyamtársaim
fele) jóesetben 4. év elejére eljut oda, hogy diplomatémát válasszon és
elkezdjen kutatni. Mégsincs olyan adatbázis, amiből esetleg ötletet
meríthetetek, megláthatom a lehetőségeimet, sőt tudnám, hogy ki
foglalkozott és milyen szinten azzal a témával amit kinéztem magamnak.
Lehetséges, hogy mindez az információhiányom abból fakad, hogy
környezettudomány szakos vagyok, és sehova nem tartozom, de mégis
mindenhova?

Ami engem zavar: a minket tanító oktatók nem foglalkoznak olyan
erőteljesen környezettudományi témájú dolgokkal mint pl. megújuló
energiaforrások, környezetgazdálkodás, bioüzemanyagok, biogazdálkodás.
Illetve mégis, van 2 oktató (név szerint Munkácsy Béla és Ballabás Gábor)
akik mégis, de előbbi csak specit, utóbbi pedig 3x1 órát tart nekünk.
Menjek másik egyetemre? :)

Atesz, a most diplomázni kezdő és a bővebb tájékoztatás alól kimaradt
környezettudomány szakosok és a Zen Buddhisták nevében.

--
Ferenczi Attila
ELTE TTK - Hallgató Önkormányzat