[Kepviselok] Emlékezető a TCS üléséről 2008. szept. 5

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2008. Sze. 18., Cs, 20:04:13 CEST

Kedves TCS tagok!

Tájékoztatóul elkészítettem a TCS ülés emlkezetőjét, ezt láthatjátok a
csatolmányban. Ezentúl igyekszem majd ilyeneket gyártani, és ha időm
engedi korábban fogom elkészíteni!

A csatolmányokért nem rajongók pedig az aláírás után szerkesztetlen
formában is olvashatják.

Üdvözlettel:
Jánosi Attila
taneh

Emlékeztető a Tanulmányi Csoport 2008. szeptember 5-i üléséről

Ideje: 2008. szeptember 5. 14:00
Helye: Déli Hallgatói Iroda, tárgyaló

Részt vettek:
Biológia: Nagy Gábor Zsolt
Fizika: -
Földrajz- és Földtudomány: Mészáros Csaba
Kémia: -
Környezettan: Hamow Kamirán Áron
Matematika: Dukán András Ferenc
EB: Csörgics Gábor Mátyás
Taneh: Jánosi Attila

A megbeszélés az előzetesen kiküldött napirend szerint zajlott

1.Felmérő
A tanulmányi szintfelmérőt minden jelenlévő megírta, az eredmények
vegyesek lettek, bár senkinek sincsen oka szégyenkezni; a legjobb
eredményt Kamirán és Duki érték el, és Dexter is csak kevéssel maradt le
– nagyon elégedett vagyok a friss TCS tagokkal.
A szintfelmérő csatolva

2.Feladatok átbeszélése
Ezután az egyes tesztkérdések átbeszélése következett. Fontos hiánypótlás
volt.

3.Felvételi Szabályzat
A szabályzat általános (összELTE-s) része már elkészült, pár kar különös
részét majd októberben fogadja el az ELTE Szenátusa, így a TTK-ét is.
Ennek megalkotása több körön átment, az 5-i TCS ülésen az akkor
legfrissebb verziót beszéltük át, rövid tájékoztatást adtam a TOB ülésen
történtekről és a várható fejleményekről
A szabályzattal kapcsolatban augusztus 28-án és szeptember 17-én volt
Tanulmányi és Oktatási Biztottsági ülés. A különös részt a jövő héten
tárgyalja a TTK Kari Tanácsa, és októberben kerül a Szenátus elé.

Minket érint még a tanári mesterképzési szakra vonatkozó különös
rendelkezések: ez sincsen még elfogadva, és ezidáig még semmi információnk
sincs arról, hogy mikor történik majd ez meg. A PPK már felkérte a
karokat, hogy a szakterületi ponteloszlásra tegyenek javaslatot, bár ez
nehéz úgy, hogy nem látjuk a kereteket

4.A félév tennivalói
Viszonylag hosszabban megvitattuk a következő félév tennivalóit.
BSc-végzés: idén végez az első alapszakos évfolyam, így figyelemmel kell
kísérnünk a szakdolgozati témák kiírását, a formai követelmények
közzétételét, a záróvizsgatematikák és tételsorok nyilvánossá tételét.
Kari PR és Nyílt nap: tájékoztattam a jelenlévőket a kari nyílt napról
(akkor még dátum nélkül); és ötleteket vetettünk fel a kar
népszerűsítésére (ld. idei felvételi eredmények), pl. november –
december folyamán iskolákban népszerűsítés
Ezenkívül röviden szót ejtettünk a tanárképzés problematikájáról, az
OMHV-stratégiáról is.
Felmerült egy olyan kérdéskör, hogy jelen állapotában mennyi értelme van a
felzárkóztató kritériumtárgyak rendszerének, mert sok esetben sem a
hallgatók, sem az oktatók nem veszik elég komolyan. (Persze azt is fel
kellene deríteni, hogy ez hány szakra igaz jelenleg)

5.Vezetőképző – szakmai programok
A tavaszihoz hasonló továbbképzésekről, ill. a téli vezetőképzőről
beszélgettünk és arról, hogy melyek azok a legfontosabb tanulmányis témák,
amelyek kerüljenek elő ilyen alkalmakkor. A következőkre gondoltunk:
BSc-MSc átmenet, MSc-felvételi, a mesterszakos bemenetek kérdése (mely
alapszakokról lehet jönni, milyen feltételekkel), és persze a tanárképzés
helyzete.

Budapest, 2008-09-18

Name: TCS_20080905_emlekezteto.doc
Type: application/msword