[Kepviselok] EB bejelentések, állásfoglalás, javaslatok

ELTE TTK HÖK Ellenőrző Bizottság eb at ttkhok.elte.hu
2009. Már. 2., H, 21:23:13 CET

Kaptam egy visszajelzést, miszerint az első bekezdés nem volt egyértelmű.
Laszák Nikolett csak az EB elnöki posztjáról mondott le, tagságáról nem.
Elnézést, ha ez másnál is fennakadást okozott. Egyéb kérdéseket,
észrevételeket is szeretettel várunk.

Dukán András Ferenc :)

> Szép napot!
>
> Az Ellenőrző Bizottság ma ülést tartott, különösen a Küldöttgyűlés
kapcsán felmerült problémák miatt. Az ülésen Laszák Nikolett lemondott,
helyette az Ellenőrző Bizottság engem választott meg elnökének.

> Az Ellenőrző Bizottsághoz e-mailben megkeresés érkezett, hogy
szabályos-e több szavazati jogot adni a több szakterületen tanuló diákok
számára. Az EB megállapította, hogy a javaslat sem a felsőoktatási
törvénynek, sem egyetemi szabályzatoknak nem mond ellent.

> Az Ellenőrző Bizottság megkéri a tisztelt tisztségviselőket, hogy
fogadóórájukat véglegesítsék hétfőig (03. 09-ig).

> Alapszabály-módosításhoz kapcsolódó Ellenőrző Bizottság által tett
javaslatok:

> Javaslat új pontra:
> "A tisztségviselők kötelesek hetente két óra fogadóórát tartani. Ennek
időpontját a kurzusfelvétel lezárását követő hét végéig kötelesek
közzétenni."

> Jelenlegi szabályzat 79. pont (az elnök által kiküldött javaslatban 26.
paragrafus, 5. pont):
> "A bizottság tagjai semmilyen egyéb tisztséget nem tölthetnek be az
önkormányzaton belül, nem vállalhatnak személyre szabott felelősséghez
kötött feladatokat."
> Javaslat: 2. tagmondat kihúzása
> Indoklás: Nincs letisztázva, mi számít személyre szabott felelősségű
feladatnak. Ráadásul a jelenlegi szabályzás szerint nem is csak az
Önkormányzaton belül nem vállalhatna feladatot. Ehelyett egy
> összeférhetetlenségi nyilatkozat tétele jelölés esetén.
>
> Jelenlegi szabályzat 2. melléklet 17. pont (elnök által kiküldött
javaslat: 2. melléklet, 5. paragrafus, 1. pont):
> "Napirendi pont tárgyalását az önkormányzat bármely tagja, illetve
tisztségviselője kezdeményezheti, írásban, az ülés kezdete előtt
legalább 72 órával, írásbeli előterjesztés benyújtásával. Az
előterjesztéseket az ülés kezdete előtt legalább 48 órával az
önkormányzat tagjai számára az önkormányzat honlapján hozzáférhetővé
kell tenni."
> Javaslat:
> "Napirendi pont tárgyalását az Önkormányzat bármely tagja, illetve
tisztségviselője kezdeményezheti, írásban, az ülség kezdete előtt
legalább 72 órával, írásbeli előterjesztés benyújtásával. A kapcsolódó
anyagokat ugyanevvel a határidővel ki kell küldeni, ideértve a
"Beszámolók" napirendi ponthoz tartozó tisztségviselői beszámolókat.
Napirendi pont visszavonására 96 órával az ülés kezdete előtt van
lehetőség. Az előterjesztéseket a kapcsolódó anyagokkal együtt 48 órával
az önkormányzat honlapján elérhetővé kell tenni az Önkormányzat
tagjainak informálása céljából."
> Indoklás:
> Rengeteg, a jelenlegi szabályozás zavarossága miatt, nehezen
> megválaszolható kérdés merült fel. A képviselők jelenlegi beszámolásának
72 órás határideje szokásjog, az EB álláspontja szerint a KGY előtt 48
órával kell elküldeni a jelenlegi alapszabályt tekintve kiindulópontnak.
A visszavonás ilyen mértékű korlátozása pedig azért szükséges, hogy ha
más mégis szeretné kezdeményezni a napirend tárgyalását, akkor még
megtehesse. A 48 órás szabályozás csak az informálásra vonatkoznak,
tehát 24 órája van az informatikusnak és a titkárnak, hogy a beérkezett
anyagokat nyilvánossá tegyék. Ennek a javaslatnak a szövegezése csak
saját javaslat, a Bizottság csak az itt leírt alapelvekben egyezett meg.