[Kepviselok] ált. biztosi pályázat

Semperger István sempi at ttkhok.elte.hu
2009. Nov. 8., V, 17:43:13 CET

Kedves Képviselők,

 mellékelem pályázatom az általános biztosi posztra (kommunikáció)...
a pályázat tartalmát ide is bemásolom, a kérdéseket pedig szeretettel várom
személyesen, e-mailben és a Küldöttgyűlésen is:

--
Semperger István
ELTE TTK HÖK Környezettudományi Szakterület
semperger.istvan at elteonline.hu
+36-70 / 946 - 8925

  Semperger István vagyok, a Környezettudományi szakterület képviselője.
2004-ben érettségiztem Budapesten, 2006 óta vagyok az ELTE TTK
hallgatója. Oszlopos tagja vagyok a Környezettudományi Klubnak (ott is a
PR-ért feleltem) és pont a KGY délelőttjén kapom meg az oklevelem egy
marketing-menedzsment képzés elvégzéséről.

  Az ELTE TTK HÖK munkájához 2007-ben kerültem közel, egy évvel később
pedig már póttag voltam, mindeközben harmadszor vagyok mentor. A tavaszi
bevonóban – melynek a HÖK kommunikációja volt a téma – aktívan
és remélhetőleg nagyon hasznosan vettem részt.

  Megválasztásom esetén az alábbi lépéseket tenném meg a sikeres munka
érdekében:

I.	Kommunikáció a hallgatók, érdeklődők felé

-	honlap
  A ttkhok.elte.hu kinézete véleményem szerint teljesen megfelelő, a
menüpontokat alakítanám át, bővíteném pár dologgal, kiemelvén, hogy
ideértem a hirdetések közt az albérletes hirdetések megjelenítését is (ami
ugyan van az ETR fórumban is, de nem csoportosított). Ez nagy segítség
lehet a hallgatók számára, és ha segítünk nekik, az jobb minden PR-nál.
  A tartalom folyamatos frissítéséhez veszem azt is, hogy a lejárt
tartalmakat törlöm, eléggé kedvét szegheti ugyanis egy hallgatónak egy
olyan álláshirdetés elolvasása, melynek utolsó sora egy olyan
jelentkezési határidő, ami hosszú hónapok óta lejárt.
-	TTK HÖK hírlevél
  A hírlevél kiküldését egyértelműen formázott HTML-formátumban tartom
célszerűnek, mindig azonos időpontban, hetente egyszer. Ennek
elkészítését azonnal megtenném, a szerkesztését átvenném, illetve
fontosnak tartom a hallgatók folyamatos visszajelzését a hírlevélről.
-	egységes megjelenés
  Egységes megjelenés előzetes ellenőrzése, vagy segítése minden
kiadványunknál, ideértve a képzési anyagainkat is.
-	megjelenés rendezvényeken (pl. Nyílt nap, Educatio, LEN)
  Fontosnak tartom, hogy szoros együttműködés alakuljon ki a lebonyolító
szervezetek közt, és hogy az érdeklődők lássák, nemcsak profik, de
nyitottak is vagyunk. E cél szellemében az előzetes munka-és helyszíni
koordinálás vállalása mellett új, figyelemfelkeltő kiadványokat és jóval
több érdekes, „színes-szagos” dolgokat is kivinnék a
helyszínekre (pl. kémiai, fizikai kísérletek, ásványok, nyugodtan
lehetünk kreatívabbak…).
  Saját rendezvényeinken (pl. LEN) pedig nyugodtan megjelenhetünk, lazább,
baráti hangulatot árasztva (pl. a karikatúrák a képviselőkről, hasznos
dolgokat képregényszerűen bemutató kiadvány) mert igen is, a közös,
legfontosabb célunk, hogy a hallgatók ismerjék, befogadják, hosszabb távon
akár kedveljék is a TTK HÖK-öt, minket.

II.	Kommunikáció a lágymányosi Hallgatói Önkormányzatok felé
  Mindkét HÖK-kel felvettem a kapcsolatot, hogy tudjam, mit várnának el egy
TTK-s kommunikációstól. Alapvetően a TáTK HÖK nyújtott több segítséget, de
abban mindenki egyetértett, hogy
-	a plakátozási problémákat meg kell oldani, mi is, ők is hajlamosak
vagyunk egymás hirdetési felületeit telerakni (még azoknál a helyeknél is,
ahol jellemzően csak egy, nem érintett kar hallgatói fordulnak meg), és ami
a legzavaróbb: a lejártakat nagyon ritkán tüntetjük el. Épp ezért
felvetődött egy jól működő közös plakát-kommandó ötlete is, melyet jónak
tartok.
-	közös érdekekben közösen kell fellépni (pl. a Campus fásítási programja)
ám ehhez hatékonyabb kommunikáció kell minden részről (tőlünk is!),
félretéve néha a jóleső rivalizálást is.
-	a nemrég KCSSK-ban lezajlott TTK-s összetartó buli mintájára felvetettem
egy „lágymányosi összetartó bulit”, melynek ötlete pozitív
visszhangokat váltott ki.

III.	Kommunikáció az EHÖK és más egyetemi HÖK-ök felé
-	részvétel az EHÖK Kommunikációs csapatának munkájában,
-	a TTK HÖK hatékonyabb érdekérvényesítése,
-	kapcsolatfelvétel mindegyik egyetemi HÖK-kel és lehetőségek keresése az
együttműködésekre (vagy akár a tanulásra, ha jó példát találunk).

IV.	Kommunikáció más egyetemekkel
  Júniusban a BME-n alapítottunk egy olyan országos hálózatot, mely
eredetileg az egyetemeken működő hallgatói szervezeteket fogta volna össze,
ám időközben rengeteg egyetemi HÖK is csatlakozott, így úgy érzem, kiváló
munkaalap lehet ez a csoport e témában.
  A hálózatnak olyan tagjai vannak, mint pl. a BME, Corvinus (rögtön két
egységgel, a Villányi úti Campus és a Közgáz), Zrínyi Miklós
Nemzetvédelmi Egyetem, a Győri, Pécsi, Miskolci és Debreceni Egyetem stb.
és szerencsés helyzetbe, mondhatni előnyben vagyok azzal, hogy szeptember
vége óta én vagyok ennek az országos hálózatnak az egyik vezetője a
háromból. Úgy érzem (bár nyílván földrajzi okokból a fővárosi, közeli
egyetemek prioritást élveznek) kommunikáció területén hatalmas
előrelépési lehetőség lehet az, ha nemcsak rivalizálunk, hanem együtt is
működünk, esetleg tanulunk egymástól. Tapasztalatcsere.
  Példaként felhoznám a nemrég lement 350.org kampány egyik elemét, a
kollégiumok fényjátékát (nemcsak ELTE-s, hanem BME, ZMNE kollégiumok is
csatlakoztak), mely egy közös célból, egy közös ötlettel jutott el a remek
kommunikáción, a szervezésen át az m1 híradóig is.
  A fentiek mellett pedig nem tartom ledegradálónak, ha a közeli egyetemek
a nagyrendezvényeiket (amennyiben időpontbeli és egyéb érdeket nem sért) a
kölcsönösség elvének betartásáig egymás, saját plakátfelületein
hirdetik.

V.	Egyéb dolgok
  Itt inkább azokat a pontokat emelném ki, melyek beindítása, koordinálása
egyértelműen a kommunikációs biztos feladata és felelőssége, ám
csoportmunka lenne. Első lépésként itt tehát szeretnék egy kommunikációs
csoportot létrehozni, remélvén, hogy minden szakterületről érkezik majd
érdeklődő delegált.
-	a HÖK megfelelő kommunikációja már a gólyatáborokban is, „a
kezdetektől”,
-	az OMHV népszerűsítése, melyre jelenleg a legreálisabbnak tűnő ötlet,
hogy minden félév elején és végén évfolyamokra bontva kimegy a szakterületi
koordinátoroktól egy levél, az elsőben a mintatanterv szerint aktuális
tárgyak oktatóinak publikált OMHV-ja (ha nincs, akkor odaírni, hogy minden
bizonnyal kevesen véleményezték, pedig látod, de jó lett volna…
szerintem igen is így kézzelfoghatóbbá tehetjük a súlyát) a félév végiben
pedig egy OMHV-ra buzdító levél, melyben igen is nemcsak azt mondjuk el,
miért jó, de azt is, hogy milyen technológiát használ (=nyugi, tényleg
anonim!).
-	szeretnék erősen együttműködni a tudományos biztossal, remélvén, hogy
nemcsak a környezettan talál(t, hisz a Környezettudományi Klub már hosszú
ideje teszi ezt) 3-4 olyan témát, amit el tudunk középiskolai órákra vinni,
és erősebb, tisztább látáson alapuló érdeklődést váltunk ki a
természettudományos tárgyak, és maga az ELTE TTK iránt.
-	az északi hallgatói iroda praktikusabbá alakítása, nagyobb tér
kialakítása, a képviselői fakkok leváltása egy esztétikusabb rendszere, és
főleg, tudatosítani a képviselőkben, hogy a háttérmunkára ott van a déli
hali.
-	az összetartó bulik folytatása a TTK-s szervezetekkel, a mentorokkal és a
HÖK iránt érdeklődő hallgatókkal.
-	TTK HÖK-ös póló (azoknak is, akiknek a tavalyi nyílt napról nincsenek).

Köszönöm, hogy elolvastad pályázatomat,
és minden kérdést szívesen várok a
semperger.istvan at elteonline.hu címre:
SEMPERGER ISTVÁN