[Kepviselok] beszámoló

Lakó Viktória - Tudományos Biztos tudbiz at ttkhok.elte.hu
2009. Sze. 26., Szo, 21:40:23 CEST

Kedves Küldöttgyűlés!

Alább és csatolva olvashatjátok beszámolómat!

Üdvözlettel, Lakó Viktória

--------

Beszámoló

Tudományos biztos

TTK HÖK Vezetőképző Búbánatvölgy (2009. július 3-6) Tudományos szekció
A szekció munkája során megismerkedtünk az ELTE tehetséggondozási
koncepciójával, kiemelten beszélgettünk a tehetséggondozási formákról:
tutorálás és a honorácior rendszer eddigi működéséről, javaslatokat
tettünk ezek szabályzati kereteinek módosítására, amiket később az EHÖK
Tudományos szekciója is tárgyalt.
Újragondoltuk a rendszeres tudományos ösztöndíj pontrendszerét, ezt
későbbén prezentáltam az augusztus végi Szocos napon és a KÖB el is
fogadta módosítási javaslatainkat. A pontrendszer a korábbihoz képest
annyiban módosult, hogy a publikációkért járó pontokat ezentúl négy
szempont (nemzetközi/magyar, referált/nem referált, 2-nél nagyobb/kisebb
impactfactorú folyóiratban, első vagy társszerzős publikáció) alapján
fogjuk adni az eddigi egy helyett (nemzetközi/magyar). A végleges pontokat
a korábbiakhoz igazítottuk, a pontrendszer megtekinthető a TTK HÖK
honlapján.
EHÖK Vezetőképző Sarlóspuszta (2009. július 7-11) Tudományos szekció
Tudományos kerekasztal
Vendégek: Antoni Györgyi (PIK igazgató), Jelencsics Mikolt (irodavezető,
RET), Málnási Csizmadia András (projektvezető, RET), Papp Gábor
(menedzser-igazgató, RET). Az előadók a beszélgetés során ismertették az
egyetemi pályázati, külföldi szakmai kapcsolatok lehetőségét, az
oktatói-kutatói oldalról ekettő összehangolását és annak lehetőségét, hogy
egy hallgató, hogyan tud bekapcsolódni a munkába. A RET iroda munkatársai
ismertették hogyan folyik egy pályázat megvalósítása és az innováció a
gyakorlatban, valamint ismertették az eddigi tapasztalatokat és
eredményeket. Mindannyian nyitottak voltak a hallgatók bevonására, a
következő időszak egyik feladata lesz a két szervezettel való szorosabb
kapcsolat kiépítése.
Honorácior képzés szabályzati rendszerének átgondolása
A szekció másik fontos munkája volt a honorácior képzés szabályzati
hátterének újragondolása, az itt kialakult szempontok alapján az EHÖK
tanulmányi alelnöke és tudományos referense közösen kidolgozta a
szabályzat szövegét,ami jelenleg az EHÖK elnök előtt van. A korábbiakban a
honorácior képzés a szakkollégiumokhoz hasonlított a legjobban, eltekintve
attól, hogy nem helyhez kötött, valamint a szakkollégiumok szakmai
kurzusok szervezésén túlmutató, egyéb közösségi, társadalmi funkcióit,
szerepét nem tartalmazza. Ezért az EHÖK Tudományos Bizottsága javasolni
fogja a honorácior-rendszer átfogó átalakítását a valós igényekhez
igazodva. A "honorácior képzést" e javaslat alapján célszerű a
továbbiakban "honorácior státusznak" nevezni. A javaslat szerint a
honorácior státusz sokkal inkább egyes hallgatókhoz, mint kurzusokhoz,
szakirányokhoz, szakokhoz köthető tehetséggondozási forma.
Honorácior státusz a legtehetségesebb hallgatók nyerhetnék el, oktatói
bíráló bizottság javaslata alapján. A státuszra a jövőben majd pályázni
kell, a pályázatot egy szakmai bizottság fogja elbírálni.
Az EHÖK Tudományos Bizottság javaslatának értelmében a honorácior státuszt
nyert hallgatókra nem vonatkozna a 10%-os kredittúllépési limit, tehát
többletvállalásaik megfelelően kiemelkedő teljesítés mellett ingyenesek
lesznek.
A honorácior státuszt nyert hallgatók elvégezhetnek bármilyen meghirdetett
kurzust. Tehát felvehetnek speciálkollégiumokat, választható tárgyakat,
más szakirányok, minorok kurzuskínálatából. Egy-egy tematikus blokk,
szakirány, minor elvégzéséről ugyanolyan igazolást kapnak, mint a nem
honorácior státuszú hallgatók (pl. diploma betétlap, szakirány elvégzését
igazoló dokumentum stb).
Az új rendszer terv szerint a 2009/2010-es tanév tavaszi félévétől fog
életbe lépni.
Az Év tudományos rendezvénye pályázat
Az EHÖK Tudományos Bizottsága bírálta a pályázatokat, melyen egy TTK-s
pályázat, az Őszi KÖRNYékezés, nyerte el a második helyet.
Tudományos csoport ülés 2009.szeptember. 16.
Ismertetettem a nyáron, főleg az EHÖK vezetőképzőjén történt eseményeket.
Megterveztük a féléves munkát. A csoporttal együtt összegyűjtöttük a karon
a félévben szerveződő tudományos rendezvényeket, melyek még az elkövetkező
héten felkerülnek a Lágymányos On-line rendezvényportálra. Ezzel
kapcsolatban felvettem a kapcsolatot Sipőcz Katával, az Alapítvány
„LOL-felelősével”. Folyamatban van a tudományos honlap
elkészítése is.
Egyéb tevékenységek:
Megterveztem és kinyomtattam a Matekos-Bárczis gólyatábor meghívóját,
mentorként részt vettem a táborban. Segítettem a Matekos
Gólyanapszervezésében és lebonyolításában. Folyamatosan segítettem
utódomat, hogy minél zökkenőmentesebben kezdődjön az új félév. Segítettem
a gólyabál meghívók szétválogatásában. Szoctámot bíráltam, valamint a
hétvégén Pauer Eszterrel együtt fogjuk bírálni a rendszeres tudományos
pályázatokat. A szacskókkal kiküldettem egy levelet az tudományos
ösztöndíj pályázatról, az idei félévben 59 db tudományos pályázat érkezett
be. Részt vettem a Kutatók éjszakáján.

Köszönöm, hogy elolvastad a beszámolómat!

Üdvözlettel:

Lakó Viktória
Tudományos biztos
ELTE TTK HÖK