[Kepviselok] Esélyegyenlőségi biztos beszámoló

esely at ttkhok.elte.hu esely at ttkhok.elte.hu
2009. Sze. 27., V, 18:48:15 CEST

Kiss Anita

ELTE TTK HÖK esélyegyenlőségi biztos

Már nyáron felvettem a kapcsolatot Körmendi Tibornéval, aki a speciális
szükségletű hallgatók intézményi koordinátora. Bemutatott Honcz Tímeának
akivel a fogyatékosok számára igénybe vehető eszközökről csináltam
leltárt. Ezek kölcsönzéséről és a bővítésükről (5 db laptop és 3 db
diktafon) beszélgettünk . Az első héten Tibornéhoz vittem hallgatókat,
hogy kitöltsék az adatlapot, és így igénybe vehessék a fogyatékuk miatt
felmerült problémákért a jogszerűen járó segítséget. Itt ki szeretném
emelni, hogy a mentorok megkerestek egy-egy esetben e-mailben és telefonon
is, ami azt jelenti, hogy odafigyeltek a gólyáikra és a fogyatékkal élőket
irányították hozzám. Remélem a jövőben is így marad, mivel ez nagy
segítség volt.
Körmendiné ki küldött egy e-mailt a fogyatékkal élő hallgatóknak akikkel
az egyetemnek van szerződése, ebben bemutatkoztam és a programokat
ismertettem. Szerettem volna létrehozni egy levelező listát..Sajnos
összesen csak 4 ember jelentkezett..Velük felvettem a
kapcsolatot,személyre szóló e-mailekben fogom őket a továbbiakban
tályékoztatni.
2009.09.09. részt vettem az EeB ülésén. Itt felállítottunk egy fél éves
ütemtervet. ami a következőkből áll:
Reméljük  novemberre elkészül az ELTE esélyegyenlőségi bizottságának
kiadványa. Mind a 7 kar esélyegyenlőségi biztosa dolgozik rajta,
felosztottuk egymás között a témákat.. Szeretnénk, hogy ez majd a kari
honlapokon is elérhető legyen.  A szakos levelező listákra is ki fogom
juttatni.
Mielőtt végleges formát öltene az írás,  október első hetében szeretnénk
valamelyik karon tartani egy teadélutánt, ahol a speciális szükségletű
hallgatókkal beszélgetnénk, A beszélgetés tanúságait beleépítjük a
kiadványba. Mikulás előtt is gondoltunk egy ugyan ilyen délutánt. Ezek
szervezésében aktívan részt fogok venni.
Beindítottam a HALI-ban történő ingyenes fénymásolást a speciális
szükségletű hallgatóknak. Rendelkezésre állnak a formanyomtatványok amiken
vezetni kell ezt.. Sajnos a tintapatron kifogyott, így még technikailag ez
még nem működik.
Agusztus 31.-én részt vettem a Szocos napon.
Szeptember 22 23 25..-én a KÖB-ös feladataimat láttam el, a szociális
támogatások átvételénél és a bírálásban segítettem.
Szeptember 25.-én tartott Nyílt napon a Fizika szakterületnél segítkeztem.