[Kepviselok] Béta teszt - segítsetek!

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2010. Jún. 4., P, 14:02:14 CEST

Kedves Áron!

Válaszokat beírom a felvetéseidhez. Köszönöm a felvetéseid.
Illetve, mivel a megszólítás Kedves Képviselők, de nekem küldted a
levelet, gondolom a címzés véletlen, így kiküldöm a képviselő listára is
utólagos engedelmeddel.
Mástól is várok véleményeket, köszönöm az eddigi teszteket, nyugodtan
folytassátok!

Üdv:
Dukán András Ferenc :)
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK
E-mail: taneh at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

> Kedves Képviselők,
>
> az elektronikus kérvénybenyújtással az alábbi három kifogásom van:
>
> 1. Jogilag nem ellenőrzött.
> Ez a legnagyobb probléma, szerintem éppen elég indok arra, hogy ne
> tudjon megvalósulni a terv: a hallgató nem tudja aláírni (az
> elektronikus, hiteles aláírás bevezetése valószínűleg nem megoldható).

A leadás papíron történne, a bevezető részben megtekinthető a módja és a
leadandó kérvény terve. Bár a szöveg még nem végleges, jelenleg ez
szerepel:
"Az e-mailben kapott azonosítót LINK:ebbe a formanyomtatványba írja be, és
aláírásával hitelesítve adja le a tanulmányi előadójánál az esetleges
csatolandó dokumentumokkal (pl. orvosi igazolás...) együtt"
/sitabor.elte.hu/

> 2. Valójában nem biztos, hogy gyorsítja az ügyintézést.
> A szűk keresztmetszet - a legtöbb esetben - a tanulmányi osztály
> iktatása. A kérvények esetében az elektronikus iktatás - egyelőre,
> tudomásom szerint - nem megoldható.

Tisztában vagyok vele, hogy egyelőre nem lenne környezettudatosabb, mert
valószínűleg ki kéne nyomtatni, de bízom benne, hogy miharabb megvalósul
az elektronikus iktatás és akkor már egy kész rendszerrel várjuk. A
kérvények elbírálása nem a Tanulmányi Osztály iktatásán múlik, hanem azon,
hogy ide-oda küldözgetik az épületben, legalább egy kör kiesne, illetve
remélhetőleg akár több is, azokban az intézetekben, akik hajlandóak
elektronikusan véleményezni.

> 3. A kérvények "könnyítése" nem oldja meg a problémákat.
> Valóban jó az, hogy szinte egy "gépsor" segíti a kérvényeket? A kérvény
> benyújtása egy kivételes alkalom kellne, hogy legyen. Sajnos újabban
> egyre inkább az lesz a divat, hogy a HÖK a tanulmányaikban bukdácsolók
> érdekeire fókuszál. Sokmindennel egyet értek, de azt gondolom, hogy aki
> kérvényre szorul, az írja meg, írja alá, és nyújtsa be a tanulmányi
> osztályon. Persze születnek olyan kérvények is, amelyekre a képzési terv
> hibáiból van szükség, bár ezek "sajnos" a kivételek.

Azért nem kivételes alkalom, amit már sokszor mondtunk, mert a tanrendek
nincsenek megfelelően összeállítva, nem ritka, kivételes eset a 4-edszeri
felvétel, alighanem ebből van a legtöbb. Reméljük, hogy az új tantervekkel
a kérvények száma visszaszorul. A TO vezetője támogatja az ötletet, a
dékánhelyettes is, ma 4-re megyek hozzá bemutatni a sablont.

> Jó lenne tudni pár statisztikát: mennyi, milyen témájú kérvényt
> nyújtanak be a hallagtók?

Statisztika lesz, amint elektronikusan tudjuk vezetni.