=?iso-8859-2?Q?b=FAcs=FA_=E9s_az_es=E9lyegyenl=F5s=E9gi_biztosi_poszt_meg?= hírdeté=?iso-8859-2?Q?megh=EDrdet=E9se!?=

esely at ttkhok.elte.hu esely at ttkhok.elte.hu
2010. Jún. 8., K, 22:36:11 CEST

Kedves Képviselők!

Szeptembertől sajnos nem tudom betölteni az esélyegyenlőségi posztot.
Számomra ez nagyon szomorú tény, mert szerettem az ELTE TTK Hallgatói
Önkormányzatában tevékenykedni. Annak ellenére, hogy teljesen
kívülállóként kerültem be (nem vagyok képviselő) de ti mégis barátságosak
és segítőkészek voltatok és nagyon gyorsan befogadtatok.

Mivel most is vizsgára készülök,ezért bocsássátok meg nekem,hogy most nem
írok összefoglalót az egy éves munkámról. Ezt a záró küldöttgyűlésig meg
fogom tenni,úgy ahogyan az év folyamán minden gyűlés előtt időben
megtettem.

De röviden mégis csak szeretnék köszönetet mondani búcsúzóul néhány embernek:

Elsősorban Juhász Krisztinának aki tavaly ilyenkor felhívta a figyelmemet
erre a posztra és Lakatos Dórával együtt bíztattak a jelentlezésre,
valamint egész évben számíthattam tanácsaikra. Nagyon szerettem a fizika
szakterülettel ülni a küldöttgyűléseken:)

Köszönöm a támogatását Tomónak és Jánosi Attilának. Mindketten igyekeztek
a felmerülő kérdéseimre válaszolni.

Bevallom őszintén a Kari Ösztöndíjbizottsági munkától még nyáron eléggé
féltem. Úgy éreztem,h nem értek én ehhez...:) De Eszter nagyon jól működő
csapatába csöppentem bele, így a munka tanulása gyorsan ment.

Kamirán munkáját is köszönöm, hogy a Hallgatói Irodában az ingyenes
fénymást vezette, ezzel segítve a munkámat.

Huhh....nagyon sok embert leírhatnék még ide,aki lemaradt nehogy
megsértődjön mert záró-alakuló küldöttgyűlésen bepótolom.

Szeretnék még írni a megüresedő esélyegyenlőségi poszta jelentlezők
számára tályékoztató és közérdekű információkat. Valamint aki szeretné ezt
a posztot betölteni kérem keressen meg engem a következő hetekben és
minden szükséges információt ( az elmúlt egy év EeB üléseinek jegyzetét és
beszámolóimat) a rendelkezésére bocsátok. Valamint felkészítem és átadom
tapasztalataimat, hogy a küldöttgyűlés előtt teljesen felkészülve álljon.

Az esélyegyenlőségi biztos munkája röviden:
- Speciális szükségletű hallgatókkal való kapcsolattartás
- Kari esélyegyenlőségi biztossal (Józsa Sándorral),valamint speciális
szükségletű hallgatók kari  koordinátorával (Körmenydi Tibornával) való
kapcsolattartás. Megjegyzés: Mindketten nagyon kedvesek.
- A EHÖK Esélyegyenlőségi Bizottságában való részvétel: Az ülés nem minden
hónapban van! Itt a közös programok szervezéséről valamint pénzügyi keret
közös kiköltésének tervezése és megvitatása folyik.
- Kari Ösztöndíjbizottság munkájában való részvétel.
- Valamint hasznosnak tartom a beíratkozáson és a nyíltnapokon való
részvételt.

Röviden a munka menetéről:
Ha egy  speciális szükségletű gólya átlépi az Eötvös Loránd Tudomány
Egyetem köszöbét, a beíratkozás után elsőként a  speciális szükségletű
hallgatókért felelős kari koordinátorodnál tudja megkötni az egyetemmel a
szerződést (itt elérhető: http://ttkto.elte.hu), azaz regiszrálni mint
speciális szükségletű hallgató.(Azzal, hogy a felvételi alkalmával igénybe
vette a többlet pontokat, még az egyetem adatkezelési rendszerébe nem
kerűlt be!)
A karon működik a mentorrendszer akkor egy felsőbb éves szakján tanuló
hallgató segítségét azonnal érezheti, itt a biztosnak kiemelt fontosságú a
mentorokkal való kapcsolattartás.
	A felvételi adatlapon be is jelölhette, még februában, hogy szüksége van
a segítségre.  Ez a Katapult Mentorprogram (www.mentorhalo.hu) amit a
HÖOK írányít.  Országosan működő program, amiben szintén felsőbb éves
hallgatók segítenek a tályékoztatásban az egyetemükre bejutó gólyáknak.
Az itt megkapott mentor az első napokban fogja megkeresni és egy évig
segít neki a felmerülő problémákat megoldani.
	A fenntebb említett  Kari koordinátorok és Hallgatói Önkormányzat
Esélyegyenlőségi biztosa nem csak az első napokban, hanem a hallgató
tanulmányai  folyamán kötelesek segítséget nyújtani.

TTK
Kari koordinátor: Körmendi Tiborné
E-mail cím: cheni at ludens.elte.hu
Telefon: 061/372-2500 / 6168 mellék
Cím:1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A

Valamint a kari Esélyegyenlőségi Biztos (aki a szociálisan hátrányos
helyzetű hallgatókkal foglalkozik pl. nagycsaládos, kisebbség )
Józsa Sándor
Szoba:0.505 (Déli tömb)
Telefon:209-0555/8358 mellék
E-mail:sandor.jozsa at geology.elte.hu

Eszközparkunk:
Fogyatékkal élő hallgatók számára nyelvi laborok állnak rendelkezésre. A
speciális eszközökkel felszerelt, idegen nyelvi fejlesztésre alkalmas
laboratórium bármilyen (diszlexia, diszgráfia, mozgás-, látás- vagy
hallássérülés) sérülés esetén lehetővé teszi a nyelvtanulást.
Vannak kölcsönözhető eszközök.Összesen: 5 db laptop és 3 db diktafon áll a
hallgatók rendelkezésére. Melyeket Körmendi Tibornénál kell kölcsönözni.
Az ingyenes fénymásolás a Hallgatói Irodában található.
Továbbá 2010 tavaszán az Esélyegyenlőségi Biztos fogadóórájában
pszichológiai, életvezetési tanácsadás állt rendelkezésére minden
hallgatónak. A Kortárs segítők így már a Lágymányosi campuson is jelen
voltak.

Köszönöm figyelmeteket.

Sikerekben gazdag vizsgaidőszakot kívánok mindenkinek!

Üdvözlettel:

Kiss Anita

u.i: Csatolva küldök még egy bővebb tályékoztatót ami a hallgatóknak lett
írva és az egész ELTE-t átfogó összefoglalás.

Name: kiadvagy3.pdf
Type: application/pdf