[Kepviselok] Beszámoló

ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2010. Jún. 30., Sze, 15:56:27 CEST

Beszámoló (tanulmányi elnökhelyettes)

1. Napi ügyek:
A legutóbbi Küldöttgyűlés óta a vizsgaidőszakos problémákkal foglalkoztam
nagyrészt. Pár nagyobb, illetve több hallgatót érintő projektet írok csak
le ezek közül, mintegy csemegeként.
Komjáth Péter meg akarta tagadni két hallgató jegyét, mert az szerinte
együttműködött a zh-n másokkal. Szőnyi Tamás intézetigazgató segítségével
a tanár megadta a jegyet, hiszen vádja teljesen alaptalan volt.
Mindszenty Andrea az év elején feladott egy könyvet elolvasásra
szorgalmiként, mondván, hogy az abból megírt ZH-val lehet módosítani az év
végi ZH jegyén. Akik ezt nem írták meg, azokat végül gyakUV-ra hívta. Akik
ezen nem jelentek meg, megtagadásra került a jegyük. Hosszas vita után, az
összes ilyen hallgató kapott jegyet. (A meg nem írt ZH-t egyesnek
tekintve, ez bukást sehol sem okozott, ugyanakkor nem teljes siker.
Viszont a tanárnő osztályzási módszerébe nem lehet belekötni.)
Bevezetés a biológiába 1, 2. tantárgy kapcsán, mind az intézetigazgatóval,
mind a tanszékvezetővel, mind az oktatóval számos egyeztetésen vagyok túl.
Legutóbbi ígéret szerint kapok végre pontos tematikát, illetve a jegyek
felül lesznek bírálva. Egy konzultáción személyesen is részt vettem, hogy
a tanár úr ne rázhassa le a kérdéseket. Erről bővebben mindenképp szólok a
KGY-n, mert eddigi legtöbb időt felemésztő munkám.
Kertész Ádám a hidrológia szakirányon nem akart vizsgáztatni, mert a
hallgatók nem látogatták az előadását. Török Gabriella (TO-suk)
segítségével végül ez az ügy is megoldódott.
Kötelező tárgy ZH-ja ütközött több szakirányos terepgyakorlattal. Az
előadó  (Móga János) végül rugalmas volt és ha más napra nem is helyezte
át a vizsgát, de este illetve reggel vállalta a terepgyakorlatosok
vizsgáztatását.

A TO-s levélre a választ megkaptuk, a TO honlapján a publikálás várhatóan
a héten megtörténik, a mi levelünkkel együtt. Számos hallgató
visszajelzett e-mailben, személyesen is. 2 vagy 3 számomra teljesen
ismeretlen hallgató bejött az irodába (különböző időkben) és panaszt tett
nálam, úgy érzem ez minket igazol. Ugyanakkor  mások szerint a levél nem
volt korrekt (matekosoktól kaptam ilyen megkeresést).  Mindenkivel
beszéltem az ügyről.
A TO és a HÖK együttműködése kapcsán most az indexleadásban segítünk. Több
TO-ssal is beszéltünk a múlt KGY óta.

3. Elektronikus kérvény
A kérvények elektronikussá tételén Dudival dolgozunk. A tesztelés
lezajlott, már csak a biztonságos és egyértelmű azonosítógenerálás
hátráltatja a bevezetést. A dékánhelyettes úr és a TO vezetője is
támogatja, az elkészült verzióval elégedettek. Az űrlap várhatóan végleges
helyére került: ttkkerveny.elte.hu
Az elektronikus kérvény várhatóan meggyorsítja az ügyintézést és
remélhetőleg hosszútávon a papírfelhasználást is csökkenti.

4. Előadások
A mentoroknak két előadást tartottam a hivatalos képzés keretében
(ugyanazt kedden, illetve csütörtökön), szerintem sikeresek voltak.
Matematika BSc-seknek tartott szakirányválasztási előadást. Itt minden
egyéb felmerülő kérdésre is válaszoltam. A részvétel alacsony volt,
ugyanakkor nem is akartunk nagyobbat, hiszen a legtöbben tisztában vannak
vele, hogy mit szeretnének választani. Ezzel együtt a megjelent kb. 10
ember számára nagyon jó lehetőség volt, hogy minden kérdésükre választ
kapjanak.

5. Felvételik
A felvételik kisebb bonyodalmak után sikeresen lezajlani látszanak. Minden
hallgatói tag delegálása elkészült, szabályosak voltunk. Ugyanakkor a
legtöbb helyen nem is kértek megbízólevelet. Ez szerintem jó jel,
természetesnek veszik a HÖK jelenlétét. Én az alkalmazott matematikus MSc
és a tanári MA (T/D) matematikatanár modulján vettem/veszek részt
delegáltként.

6. Költségtérítés
A 2006-ban kezdett túlfutó BSc-sek költségtérítése módosult. Erről a múlt
KGY-n már beszéltem, a számok végül kicsit nőttek, de még mindig korrektek
maradtak. Az első túlfutó félév 40000 alapdíjjal, a második 60000
alapdíjjal került elfogadásra.
Nagyon nagy eredménynek tartom, persze igazán akkor lesz teljes a siker,
ha a későbbi évfolyamokra is megszavazza a Kari Tanács.

7. Ülések
A delegáltságaimnak kivétel nélkül eleget tettem.
A jutalomkeretet bíráló Választmányon jeleztem nem szavazatommal és
hozzászólásaimmal is, hogy a LEN-re adott magasabb jutalom szerintem a
Küldöttgyűlés határozatával ellentétes, erre a szervező elnökhelyettes
beszámolójakor ki fogok térni a KGY-n.

8. Futó projektek
A köztársasági ösztöndíj pályázatokat most vettem át a TO-n, ezek előzetes
átnézése holnapra marad.
A költségtérítésekről szeretnék egy új táblázatot készíteni.
A TO-val való kommunikációt folytatni kell, a beígért értekezletet pedig
sürgetni. A levél utógondozásának folyamatosnak kell lennie.
A diplomaosztó szervezése folyamatban van. Ma megtudtam a végleges
időpontokat. Az osztatlan képzésesek számára július 23-án fél 10-től, a
BSc-seknek fél 1-től lesz.
Csütörtökön jegyzetbizottsági ülés lesz, erről a KGY-n számolok be.
A 3 kari multidiszciplináris konferencia szervezése is folytatódik.

9. Záró gondolatok
Köszönöm mindenkinek az egész éves munkáját! Igyekeztem rövid lenni, elég
zsúfolt ez az időszak, gondolom nektek is.

Kérdéseiteket szeretettel várom:
Dukán András Ferenc :)
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK