[Kepviselok] beszamolo

fizika szakterületi koordinátor - Juhász Krisztina fizikaszk at ttkhok.elte.hu
2010. Jún. 30., Sze, 19:52:01 CEST

Sziasztok!

Csatoltam éves beszámolóm és a tudományos szekció rövid ismertetését.
Aki érdeklődik a gazdasági, rendezvényes szekció iránt, vagy egy pályázati
rendszer kidolgozásában venne részt az válassza a tudszekciót :)

üdv,

kriszti
--------- következő rész ---------
Fizika Szakterületi Koordinátor
Beszámoló

Delegáltságom szerint részt vettem:
		 o A választmányon
		 o A Fizika Intézeti Tanácson
		 o Kari Tanácson
		 o A Fizika Intézet oktatási bizottságának ülésein

NYÁR
	Júliusban egyik főszervezője voltam a Mafihe Nemzetközi Nyári Iskolájának.
Nyáron részt vettem a fizikus gólyatáborban, ahol igyekeztem válaszolni a gólyák rengeteg kérdésére,
majd szeptemberben a 'SKÜ-n.

NYÍLT NAP....
	Segédkeztem a beiratkozáson, a nyílt napok megszervezésében fizika szakterületen. Az Educatio mindkét
napján és az MSc-s Nyílt Napon képviseltem a fizika szakterületet. A Nyílt Napokon igyekeztünk az eddigieknél
látványosabban megjelenni, minden szakirányunkat képviselve.

BSC FELüLVIZSGÁLAT
	Készítettünk egy kérdőívet, melyben a felzárkózató óráktól egészen a záróvizsgáig tartó kérdéseket tettünk fel.
[www.mafihe.hu/bsckerdoiv] A 2006, 2007-ben kezdett évfolyamoknak küldtünk levelet róla. 12 végzett, 40 ember
pedig előreláthatólag most fog végezni a kitöltők közül. Ez azt jelenti, hogy kb. 70%-os a kitöltöttség az idén
végzők körében. Többször összeültünk a BSc felülvizsgálattal kapcsolatban a szakterületről és az intézeti
ad-hoc bizottsággal. Elkészítettük a kérdőív kiértékelését, ami alapján javaslatot tettünk a tanrend módosítására,
ezt az intézet egyhangúan támogatta, majd tavasszal a Kari Tanács is elfogadta. Főbb változtatások a matematika
tárgyak növelése, a gyakorlatiasabb vált oktatás volt. Megváltoztattuk az előfeltétel rendszert, csökkentettük
az erős előfeltételek számát, de megjelentek új előfeltételek is.

DIPLOMAMUNKÁK
	Az intézeti tanács támogatta azt a javaslatunkat, hogy évente kétszer legyenek diplomatémák kihirdetve,
gondolva a keresztféléves képzésre, valamint azoknak lehetőséget biztosítani, akik nem csak egy félévet
szeretnének foglalkozni a diplomamunkájukkal.

ZÁRÓVIZSGA
	Az intézet oktatási bizottságának ülésén a BSc-s záróvizsga tételsor megreformálásán dolgoztunk,
ezt többször került az intézet elé, majd a vizsgabizottságok elnökeinek egyeztetetése után elkészült
a tételsor, a tavalyi, botrányos késői kihirdetéssel szemben, idén sikerült	nagyobb ráhatással lennünk.

MENTORRENDSZER
	Részt vettem a februári mentoros délutánon, ahol  egy olyan mentorrendszer alapjairól beszéltünk,
amelynek szívesebben részesei lesznek a fizikushallgatók. Idén sok új mentor jelentkezett az elsőévesek kozul is.

GÓLYATÁBOR
	A gólyatáboros megbeszélések heti rendszerességgel zajlanak ezek egy részén igyekeztem részt venni.

KÉPVISELŐK
	Az idei évben úgy néz ki feltöltottük a képviselői helyeinket, nálunk rég nem volt ilyen.

MAFIHE
	A Mafihe ELTE Helyi Bizottsága kísérletekkel részt vett a LEN-en, sok fizikus buli és egy
Mat-Fiz-es buli is színesítette az évet.

Az e-mail-es és személyes kérdésekre igyekeztem válaszolni, vagy a megfelelő személyhez irányítani.

Összességében eredményesnek érzem az elmúlt évet tanulmányi téren, talán növekedett a HÖK népszerűsége,
a közéleti munka iránti lelkesedés. A következő szakterületi koordinátor remélhetőleg még több embert
be tud vonni, és feltölthetjük bizottsági helyeinket.

Már olvashattátok a következő fizszk pályázatát, remélem őt is legalább ennyien támogatják és segítik majd.
Köszönöm a szakterület és az Mafihe ELTE HB 2,5 éves támogatását, segítségét! :)

Kérdésekre szívesen válaszolok!

Juhász Krisztina
fizika szakterületi koordinátor
fizikaszk at ttkhok.elte.hu