[Kepviselok] [TTK-Info] Nyílt levél a Tanulmányi Osztályról
TTK HÖK Hírlevél
info at ttkhok.elte.hu
2010. Május. 11., K, 13:06:49 CEST
Kedves Hallgatótársunk!
Az alábbiakban az ELTE TTK Hallgatói Önkormányzata Tanulmányi Osztályról
szóló nyílt levelét olvashatod.
üdvözlettel,
TTK Hallgatói Önkormányzat
__________________________________________________________________________________________
Tisztelt Dékánhelyettes Úr! Tisztelt Osztályvezető Asszony!
Az ELTE TTK Hallgatói Önkormányzata nyílt levélben fordul Önökhöz a
Tanulmányi Osztály helyzetét illetően. Annak ellenére tesszük ezt, hogy
az Önkormányzat és a Tanulmányi Osztály között rendszeres és
kiegyensúlyozott munkakapcsolat áll fenn. Semmiképp nem gondoljuk, hogy
a Tanulmányi Osztály egésze rosszul végezné a munkáját, ám ennek
ellenére vannak olyan – akár régóta fennálló – problémák, amelyek
mindenképpen megoldást igényelnek.
Első (és talán legsúlyosabb) problémaként egyes tanulmányi előadók
tájékoztatását emelnénk ki. Többen nincsenek tisztában azokkal a
tantervekkel, amely a hozzájuk tartozó hallgatókat érintik.
Elfogadhatatlan, hogy hallgatók téves tájékoztatást kapnak tantervi
kérdésekre. Szintén nem tartjuk jónak, bár már jóval kevésbé súlyosnak
ítéljük a „nem tudom” választ. A HÖK természetesen továbbra is szívesen
válaszol a felmerülő kérdésekre, de sok esetben még a probléma se jut el
hozzánk, illetve az esetleges helyes tájékoztatásunkkal ellentétesen
informálják a hallgatókat. Az ügyintézők tájékozatlansága nem tudjuk,
kinek a hibájából ered, reméljük, hogy Önök, mint a hierarchia csúcsán
álló vezetők megoldást tudnak találni erre a problémára, amely számos
hallgatónak okoz kellemetlenséget.
Második problémaként a hallgatókhoz való hozzáállást hoznánk fel. Úgy
gondoljuk, hogy a Tanulmányi Osztály szolgáltató szervezeti egység,
amelynek célja a hallgatók ügyeinek intézése kell, hogy legyen. Ezzel
összeegyeztethetetlen, hogy egyes tanulmányi előadók olykor a
hallgatókat lenézik, sértegetik, semmibe veszik. Erre több kézzel
fogható példát is ismerünk: lecsapott telefon, hallgatóval szembeni
megengedhetetlen hangnem, kiabálás. Természetesen ennek fordítottjától
elhatárolódunk, elítéljük azt a tiszteletlen, sértő hallgatói
magatartást is, ami némely esetben a diákok részéről tapasztalható.
A tanulmányi ügyintézők adminisztrátorok, nem hozhatnának önálló döntést
a jelenleg hatályos szabályzatok szerint. Ennek ellenére számos olyan
esetről tudunk, amikor egyes hallgatókkal kivételeznek mások rovására.
Úgy véljük, hogy a hallgatói közösség érdeke, hogy ne tehessen meg pár
kiváltságos hallgató bármit, hisz ez a többiek számára hátrányos. A
különleges helyzetek orvoslására a Dékánhelyettes Úr által elbírált
méltányossági kérvény használata az előírás, ez nem csak az előbb
említett esélyegyenlőség miatt fontos, hanem azért is, hogy egy külső
ellenőrzés vagy személycsere után ne adódhassanak kétes helyzetek, ahol
az a hallgató, aki eddig kivételezettnek hitte magát hátrányba kerül.
Nem tartjuk megfelelőnek az ügyfélfogadási időt, úgy gondoljuk és ebben
számos hallgatói vélemény is megerősít minket. Hetente négyszer 2 óra
nyitva tartás nem mondható hallgatóbarátnak, a hallgatók érdekeit nem
szolgálja megfelelően. Szeretnénk, ha jövőben több időt fordítana a
Tanulmányi Osztály ügyfélfogadásra. Fontos, hogy a TO nem tudja
hatékonyan elérni és megszólítani a hallgatóságot, ez például abból is
látszik, hogy bár a szorgalmi és a vizsgaidőszak végén hosszabb
intervallumban tart nyitva a Tanulmányi Osztály, a hallgatók ezzel
sajnos nincsenek tisztában.
Tisztában vagyunk vele, hogy a problémák egy része az Egyetem szűkös
költségvetéséből ered, hiszen ennyi hallgatóhoz sokkal több tanulmányi
előadóra lenne szükség. Ennek ellenére a jelenlegi helyzeten sokat
lehetne apróságokkal javítani. Azt is tudjuk, hogy a jelenlegi hallgatói
létszámok mellett nem könnyű minőségi szolgáltatást fenntartani. De úgy
gondoljuk a finanszírozásból és a létszámból adódó gondok nem szabad,
hogy kihassanak a hallgatók tanulmányi ügyintézésére.
A Hallgatói Önkormányzat - ahogy eddig is - nyitott bármilyen
párbeszédre, ahol tudunk (pl. tájékoztatás, humánerőforrás),
természetesen segítünk.
Budapest, 2010. május 7.
Tisztelettel:
Az ELTE TTK HÖK nevében:
Jánosi Attila
ELTE TTK HÖK elnök
Dukán András Ferenc
ELTE TTK HÖK tanulmányi elnökhelyettes
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról