[Kepviselok] [off] Boldog névnapot!

Dukán András Ferenc dukan at ttkhok.elte.hu
2011. Jan. 15., Szo, 18:38:31 CET

Boldog névnapot kívánok minden kedves Lórántnak, Lorándnak és Lórándnak!

Mit is ír a wiki:
A Lóránt férfinév a germán eredetű Roland magyar alakváltozata, az r és az
l betűk felcserélődésével képződött.
Lóránd: a Lóránt régebbi magyar alakváltozata.

Ezúttal nem a wiki hibázott, illetve nem volt pontos.
Jelenleg hosszú és rövid o-val is bejegyezhető keresztnévnek a Loránd.

A mi Lorándunk a 2011. január 1-én anyakönyvi bejegyzésre alkalmas
férfinevek névsorában ott áll közvetlenül Lóránd és Lizander között.

Forrás: http://www.nytud.hu/oszt/nyelvmuvelo/utonevek/index.html

Na jó, inkább tanuljatok! Én is azt teszem. Most is épp. Vagy legalábbis
kéne.

És megtévesztő lehet a levél átfutása alapján, ne ijedjetek meg Viktória,
sőt Viktor névnap sincs, nem maradtatok le ilyen nevű ismerőseitek
köszöntéséről, a wiki csak egy internetes oldal beceneveként szerepel.

A Bence által kiküldött cikkeket meg olvassátok, tanulságos.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
amatőr nyelvész, közveszélyes tanuláskerülő (fizika szakterület)