[Kepviselok] tehetséggondozás

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Dec. 10., H, 13:10:20 CET

14. A *tehetséggondozás kérdésköre szerte a világon a tömegessé váló
felsőoktatás egyik fontos kérdése*. Az egyetemeken meglévő tudományos
potenciál erősebb alapot ad a tehetséggondozásra, mint a gyakorlatorientált
képzésben érdekelt főiskoláké. Több kiválóan működő tehetséggondozó
rendszer közül néhány példa: az ELTE Állam- és Jogtudományi, illetve a
Bölcsészettudományi Kar tehetséggondozási műhelyei; a Debreceni Egyetem
Tehetséggondozó Programja; a Semmelweis Egyetemen a Kerpel-Fronius Ödön
Tehetséggondozó Program; a Pannon Egyetem Informatikai Karán az Erdős Pál
Tehetséggondozó Program. Az alapképzésben több példa is akad üzemi
gyakornok programra, amelynek keretében vállalati mentorok segítik a
tanulók munkáját, tapasztalatszerzését (pl. SZIE YMÉK). A Nyíregyházi
Főiskola roma tehetséggondozó műhelye egyik pillére lehet a roma
felsőoktatási felzárkóztatási programnak. (A részletes rangsort a melléklet
tartalmazza.)

Remélem mindenki látja, hogy innen valami hiányzik, legalábbis én várnám,
hogy ott legyen...

--
Ferdinandy Bence
Elnök