[Kepviselok] [Fwd: Re: Neptun probléma: vizsgajelentkezés határidő lejárta után]

Tanulmányi elnökhelyettes - ELTE TTK HÖK taneh at ttkhok.elte.hu
2012. Dec. 18., K, 15:28:28 CET

Tájul :)

---------------------------
Nagy Katalin
Tanulmányi elnökhelyettes
ELTE TTK HÖK
Email: taneh at ttkhok.elte.hu
Tel.: +36302795839

----------------------------- Eredeti üzenet -----------------------------
Tárgy:   Re: Neptun probléma: vizsgajelentkezés határidő lejárta után
Feladó:  "Tamas Keleti" <tamas.keleti at gmail.com>
Dátum:   Ked, December 18, 2012 14:57
Címzett: Elektronikus Tanulmányi és Hallgatói Ügykezelő Iroda
<oktatohelp at rekthiv.elte.hu>
Másolat: Török Gabriella <torokgabi at caesar.elte.hu>
         oktatasidh at ttk.elte.hu
         "ttkadmin at ttk.elte.hu" <ttkadmin at ttk.elte.hu>
         "Peter Simon" <simonp at cs.elte.hu>
         ELTE TTK HÖK Tanulmányi elnökhelyettes <taneh at ttkhok.elte.hu>

Tisztelt Klenovszky Gabriella!

Köszönöm szépen a gyors választ.

Szeretném jelezni, hogy számos probléma van az Ön által leírt
jelenlegi helyzettel: felesleges bonyodalmakat és pluszmunkát okoz
hallgatóknak, oktatóknak és a tanulmányi osztálynak, ráadásul,
amennyire látom, nem is következik mindez a HKR-ből. A TTK-n az
idevágó passzus (71. paragrafus 5. pontja) így szól:

"A hallgató legkésőbb a vizsga megkezdése előtt 36 órával jogosult a
vizsgára való jelentkezését visszavonni, illetve új vizsgaidőpontra
jelentkezni (vizsgahalasztás), ha másik vizsgaalkalmon van szabad
hely."

A logika szabályai szerint a fenti szabály csak annyit mond, hogy 36
órával a vizsga előtt még garantáltan vannak mindenféle jogai a
diáknak, de azt egyáltalán nem tiltja, hogy a vizsgáztató engedjen még
jelentkezést akár később is. A TTK-n eddig folytatott gyakorlat is ez
volt, a vizsgáztató meghatározhatta, hogy meddig enged vizsgára
jelentkezni illetve halasztani, de persze a HKR-hez tartania kellett
magát, így ez a határidő nem lehetett hamarabb mint a vizsga előtt 36
órával.

A leghatározottabban szeretném kérni, hogy vagy mutassák meg azt a
szabályt, amely tényleg megtiltja az oktatóknak, hogy a vizsga előtt
kevesebb mint 36 órával engedjenek jelentkezést, vagy pedig a lehető
legsürgősebben tegyék lehetővé azt is, hogy a vizsgáztatók ezt
beállítsák, és azt is, hogy vizsgázókat utólag a vizsgáztatók
felvihessenek a vizsgalapra.

Tisztelettel,

Keleti Tamás
tszv. egyetemi docens