[Kepviselok] HÖOK beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Jan. 2., H, 15:14:29 CET

Sziasztok!

A Választmány tárgyalta a HÖOK beszámolóját és Pene mondta, hogy nem
tudott eljönni, de kíváncsi volna rá, ezért gondoltam kiküldöm ide is. A
beszámolók elég vázlatosak, alapvetően a gazdasági elszámolás kedvéért
készültek. Akinek valamelyik rész felkelti a figyelmét, kérdezzen
nyugodtan bármelyikünktől.

Ferdinandy Bence:

November 25-e és 27-e között a HÖOK Vezetőképzőjén vettem részt, az
Ifjúsági kurzuson. A Vezetőképző ideje alatt volt a HÖOK Budapesti
Regionális Szövetség ülése illetve a HÖOK Közgyűlése, amelyeken szintén
részt vettem.
Az Ifjúságügyi kurzus:
A kormányzat részéről voltak előadók, a KIM-ből, a NEFMI-ből és hasonló
helyekről. Az egyik legfontosabb téma a Nemzeti Ifjúsági Tanács
felállítása volt. Sajnos erről senkinek semmi konkrét elképzelése nincsen,
hogy hogyan kéne. Arról van szó, hogy a kormányzat részéről van egy
törekvés, hogy a teljes ifjúságot képviselő valami jöjjön létre, amely a
kormányzat partnere lehet az ifjúságpolitika alakításába. A gond az, hogy
az ifjúság definíció szerint a 10-től 30 éves kor, úgyhogy egy
meglehetősen széles társadalmi réteget kellene összefogni. Az biztos, hogy
a HÖOK tagja lenne, illetve, hogy valamilyen módon az ifjúsággal
foglalkozó civil szervezetek, egyházak és hasonlók képviselve lennének
benne. Lényeg, hogy ez az egész meglehetősen ködös, egyelőre ami biztos,
az az akarat megléte.
Az egyik legérdekesebb és legkonkrétabb dolog az volt, amikor a Nemzeti
Család- és Szociálpolitikai Intézet munkatársa a magyarországi civil
szervezetek körében végzett felmérés eredményeit mutatta be. Három meglepő
dolgot írtam fel: az ifjúsági szervezetek vezetői tipikusan 30 év
felettiek, nagyon sok a kicsi, 50 fő alatti szervezet illetve hogy a
szervezetek harmadában fizetnek alkalmazottat, viszont a munkaerő
háromnegyede önkéntes.
A BRSZ ülés és a KGY
Kifejezetten egyik sem volt izgalmas, mindkettőn mint megfigyelő vettem
részt. A leginkább említésre méltó esemény, hogy az egyik HÖOK elnökségi
tag beszámolóját nem fogadták el (nem küldött és nem is jelent meg),
ketten pedig lemondtak, helyükre új embereket választottak.

Dukán András Ferenc:

A HÖOK őszi vezetőképzőjén Árendás Péterrel és Ferdinandy Bencével
képviseltük a TTK HÖK-öt.
A pénteki napon a HÖOK BRSZ Közgyűlésén vettem részt, ahol Nemes László
(ELTE) a Budapesti Régió elnökének lett megválasztva.
Szombaton a HÖOK Közgyűlésén a TTK HÖK 7 mandátumát vittem. Itt a
beszámolókról szavaztunk először. Ezen kívül fontos még, hogy két új
elnökségi tagot is delegáltunk a megüresedő helyekre.
A délutáni szekciók közül a Kommunikációs szekción vettem részt. Innen
számos új ötletet szereztem, ami felhasználható a TTK HÖK számára is,
illetve az EFOTT hirdetésének koncepciójáról is szó volt.

Árendás Péter:

2011. november 25-27. között tartotta a HÖOK Siófokon az őszi
vezetőképzőjét, melyen Dukán András Ferenccel és Ferdinandy Bencével
képviseltük a TTK HÖK-öt.
A vezetőképző hétvégéjének része volt a pénteki napon a HÖOK Budapesti
Regionális Szövetség Közgyűlése, melyen megfigyelőként vettem részt. A
HÖOK Közgyűlése szombaton délelőtt ülésezett, mely ülésen szintén jelen
voltam.
Mindkét közgyűlésen voltak személyi kérdések. Eltés kötödések terén a
BRSZ új elnökének Nemes Lászlót választotta a pénteki BRSZ Közgyűlés,
továbbá a HÖOK Közgyűlésén el lett fogadva Pálfy Dorottya eltés
elnökségi tag beszámolója.
A szekciók közül a Bologna szekcióban vettem részt.
A hétvégén jó lehetőség nyílt a TTK HÖK-ön kívüli szakmai kapcsolatok
építésére is, mely lehetőséggel törekedtem is élni.

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK