[Kepviselok] Beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Júl. 25., Sze, 15:45:30 CEST

Sziasztok!

Alant és csatolva olvashatjátok beszámolóm. Ne habozzatok kérdezni,
hozzászólni!

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Beszámoló (elnök)

Időrendi bontás

2012. május 21. Szenátus
2012. május 22. Kari Hallgatói Fegyelmi Testület ülés
2012. május 22. TTK HÖK Küldöttgyűlés
2012. május 23. Választmány
2012. május 30. EHÖK Elnökségi
2012. május 31. Oktatásszervezési és Hallgatói Ügyek Bizottsága
2012. június 1. Fizika mentorfelvételi
2012. június 4. Választmány
2012. június 4. ELTE TTK HA Kuratórium
2012. június 4. Biológia mentorfelvételi
2012. június 6. EHÖK Elnökségi
2012. június 7. Megbeszélés Kalina Gergellyel és Iszály Balázzsal
2012. június 7. Matematikai Intézeti Tanács
2012. június 7. Kémia Gólyatábor megbeszélés
2012. június 11. TTK – TTK HA – GMF megbeszélés
2012. június 12. Sportbiztos utánpótlás megbeszélés
2012. június 13. Oktatásszervezési és Hallgatói Ügyek Bizottsága
2012. június 13. EHÖK Elnökségi
2012. június 15. Sportkultúra leadás
2012. június 18. TTK – TTK HA – ELTE ESZ. Kft. - GMF megbeszélés
2012. június 18. Választmány
2012. június 19. EHÖK Sportbizottság ülés
2012. június 20. Dékáni Tanács
2012. június 20. Kari Tanács
2012. június 20. EHÖK Elnökségi
2012. június 21. Raktártakarítás
2012. június 22. EHÖK – ELTE ESZ Kft. – Karrierközpont
összetartás
2012. június 25. Megbeszélés Dr. Tausz Katalin dékánnal
2012. június 25. Szenátus
2012. június 25. Megbeszélés Dr. Kozma László dékánnal
2012. június 26. Választmány
2012. június 27. EHÖK Elnökségi
2012. június 27. Tanárképzési és Tanártovábbképzési Tanács
2012. június 29 – július 2. HÖOK Kabinettábor
2012. július 2. Matematika Szakterületi Csoport ülés
2012. július 3-8. EFOTT Civil Falu megjelenés
2012. július 9-13. EHÖK Vezetőképző
2012. július 12. Oktatásszervezési és Hallgatói Ügyek Bizottsága
2012. július 12. Szenátus
2012. július 16. Titkár utánpótlás megbeszélés
2012. július 20. Megbeszélés Iszály Balázzsal
2012. július 20. IK HÖK Elnökségi
2012. július 24. Pont Ott Party
2012. július 24. Előadás az Eötvös Természettudományi Táborban

Részletes beszámoló

Az időrendi bontásból is látható, hogy az elmúlt időszakban kevesebb
formális ülése volt az Önkormányzatnak, ugyanakkor az Egyetem testületei a
szokottnál gyakrabban üléseztek. Ennek oka az Intézményfejlesztési Terv
készítése volt. Az Intézményfejlesztési Tervben igyekeztem aktívan
szerepet vállalni és a Szenátus által elfogadott verzió a TTK hallgatói és
oktatói számára egyaránt biztató jövőképet vázol. A Kar véleményéhez végül
két módosítást tettünk, amelyeket a Kari Tanács befogadott.

A Kari Tanács, majd a Szenátus is elfogadta a HKR módosításáról szóló
javaslatunkat, amely végleges szövegezése a Kar vezetésével történt számos
egyeztetés után alakult ki. E szerint a BSc-n 9. félévüket megkezdő
hallgatók önálló keret terhére adhatnak be költségtérítés csökkentési
kérelmet. Az eddigi évekhez képest idén is szigorodtak a feltételek,
ezeknek az oka a folyamatosan javuló tantervek, hiszen így egyre könnyebb
teljesíteni a szakokat, legalábbis a törvényi, szabályzati mérőszámok
szerint.

Az ELTE Szenátusa, majd a Kar Tanácsa is meghosszabbította saját
mandátumát az év végéig. Az új felsőoktatás új szenátusi összetételt
követel, erről azonban nem sikerült megállapodnia a Karoknak és a Szenátus
más tagjainak. A Kar tanácsának összetételét ezzel párhuzamosan át kell
gondolni, véleményem szerint a hallgatói részvétel arányának változtatása
ugyanakkor nem indokolt.

Az elmúlt időszakban a legtöbb időt az Alapítvánnyal kapcsolatos teendőkre
szántam. Az időrendi bontásban igyekeztem feltüntetni a legfontosabb
egyeztetéseket, megbeszéléseket, amelyeken minden ízben Hermán Dániellel
közösen vettünk részt. A Hallgatói Alapítvány múlt héten
visszaköltözhetett a boltjába, köszönhetően annak, hogy a 11. kerületi
jegyzőhöz intézett beadványunknak helyt adtak. A PR termékek árusítása
megszűnt, itt ugyanis a szerződés indoklás nélkül felbontható volt, ezzel
a lehetőséggel élt az ELTE ESZ Kft. A továbbiakban szeretnénk az ügyben
egyezségre jutni az összes érintettel, hogy az Északi Hallgatói Bolt a
lehető leghatékonyabban tudja kiszolgálni a hallgatókat. A dékánokat
személyesen megkerestük, illetve e-mailben is informáljuk őket szükség
esetén az ügy állásáról. A három lágymányosi dékán támogatása nélkül a
boltba történő visszaköltözés véleményem szerint nem valósulhatott volna
meg. Az Alapítvány jövőjével kapcsolatban bizakodó vagyok, úgy vélem a
nehéz időszak után, ősszel folytatódhat a gazdasági konszolidáció és
fejlődés.

Az elmúlt időszakban a megszokottnál kevesebbet tartózkodtam az Egyetemen,
ennek oka elsősorban az időrendi bontásban is leírt hivatalos vidéki
elfoglaltságaim voltak. A HÖOK Kabinettáborban a tanulmányi és szociális
kérdésekkel kapcsolatos szekciómunkán vettem részt, ezekről a Választmányt
és a Küldöttgyűlést is informáltam. Az EHÖK Vezetőképzőjén a TTK-t tízen
képviseltük, jómagam az Elnökségi szekció munkájában vettem részt. Itt
sajnos a héten tartott több bizottsági ülés miatt csak kevés valódi
szekciómunkát tudtunk végezni. Ugyanakkor vendégünk volt Dr. Mezey Barna
rektor úr, Dr. Karácsony András rektorhelyettes úr és dr. Juhászné Huszty
Katalin gazdasági főigazgató-asszony is. A plenáris előadásokon az egyetem
és a HÖOK vezetését is meghallgattuk, mindkét alkalommal kérdéseket is
tettünk fel. Az EFOTT-on a Civil Faluban idén a TTK HÖK-ből a Matematika,
valamint a Földrajz- és Földtudományi Szakterületi Csoport (a Földrajzos
Klubbal) képviseltette magát, illetve a TTK Hallgatói Alapítvány is
megjelent. Az első két nap számos problémába ütköztünk, amit később
sikerült kiküszöbölnünk, így az utolsó két nap az egyik leglátogatottabb
sátor voltunk. A jövőre nézve mindenképpen támogatandónak tartom az ilyen
megjelenéseket.

Az Alapszabályunk nem került elfogadásra, erről írtam egy levelet a
képviselőlistára, ugyanakkor a részletes indoklással még adós vagyok,
igyekszem ezt minél előbb pótolni.

A hiányzó választmányi emlékeztetők egy része nagyjából kész állapotban
megérkezett hozzám, feldolgozásuk folyamatban van. Szellák Zsanett titkár
jelezte, hogy sajnos nem tudja vállalni, hogy a jövőben ilyen ne forduljon
elő, ezért a Küldöttgyűlésre új titkár választását javasolta. Eljárását
messzemenően korrektnek tartom és köszönöm az eddigi és a megígért későbbi
segítségét, döntését mostanra a Küldöttgyűléssel is megosztotta.

Rutinfeladataimat szokás szerint elláttam. Egyetemi, kari és hallgatói
bizottságokban képviseltem a TTK-s hallgatókat. E-mailekre, telefonokra
válaszoltam. Fogadóórát a szorgalmi időszak végétől előzetes megbeszélés
alapján többször is tartottam. A Kar népszerűsítésére az EFOTT-on kívül
egyéb fórumokon is igyekeztem nagy hangsúlyt fektetni, a gólyatáborok
szervezésének segítését is ideértve.

Igyekeztem ezúttal is csak a legfontosabb dolgokat röviden összefoglalni.
Igény szerint bármelyik kérdést örömmel kifejtem részletesebben, illetve
tevékenykedésem más területeire vonatkozóan is örömmel veszek kérdéseket
észrevételeket, bármilyen fórumon.

Köszönöm, hogy elolvastad beszámolómat!

Budapest, 2012. július 25.

Dukán András Ferenc