[Kepviselok] tanulmányi ösztöndíj

elnök Ösztöndíjbizottság ELTE TTK szoceh at ttkhok.elte.hu
2012. Már. 7., Sze, 11:33:30 CET

Zsolti levelére akkor az ő kérésére nyilvánosan válaszolok, és kérlek
benneteket ne haragudjatok a stílusért, a mai napom 8 óra óta azzal telik,
hogy  a Tanulmányi Osztály hiányosságai/hibái miatt vérszemet kapott
hallgatók gyalázkodását olvasom (nem tanulmányi ösztöndíj, nem kell aggódni
:D)...

A tények:
- A tanulmányi ösztöndíj összeghatára  félévben 7000 forint, ez alacsonyabb
50-100 forinttal, mint az elmúlt 4 félévben.
- A tanulmányi ösztöndíj keretén nincs kevesebb pénz, mint az elmúlt 4
félévben.
- Az összeghatárnak köszönhetően a jogosult hallgatók 46,23%-a kap
ösztöndíjat, aminek köszönhetően ők a HKR előírásai alapján megállapított
minimumnál, ha csak leheletnyivel is, de magasabb összeget kapnak.
- A tanulmányi ösztöndíj számítása a jelenlegi HKR II. kötet hatályba
lépése óta (2006. szeptember 1.) változatlanul történik.
- ezek alapján nem lehet drasztikus csökkenés a félévben

Minderről a hallgatók is értesülnek mihelyt kimegy végre az infó levél vagy
a TO honlapra felkerülnek az adatok: remélem mindenki számára szembetűnő
körülmény, hogy a KÖB-nek egyik opció sem tartozik hatáskörébe.
Rendkívül rossz húzásnak találnám, ha a Tanulmányi Osztály bármiféle dolgát
magunkra vállalnánk, még akár kommunikáció terén is, az összeghatár
kihirdetése a mi kizárólagos kötelességünk.
Javaslom viszont ilyen alapon mondjuk hasra ütés szerűen a teljesség igény
nélkül a Köztársasági ösztöndíjasok, a negyedszeri tárgyfelvételre várók,
az elbocsájtott hallgatók, a költségtérítéses hallgatók befizetési
hátralékról szóló, illetve az átsorolt hallgatók értesítését is vállalja
fel a KÖB vagy tetszőleges HÖK képviselő.
Orsi

   Tischler Orsolya
   Ösztöndíjbizottság elnök ELTE TTK
   szoceh at ttkhok.elte.hu