[Kepviselok] Záró beszámoló

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2012. Sze. 7., P, 15:44:36 CEST

Kedves mindenki!

Záró beszámolóm alant és csatolva találhatjátok! Várom esetleges
kérdéseiteket, észrevételeiteket, köszönöm mindenkinek az egész éves
munkát!

Üdvözlettel:
Dukán András Ferenc :)
Elnök
ELTE TTK HÖK
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Telefon: (1) 372-25-00/6054
Mobil: +3630-561-39-13

Éves beszámoló (elnök)

1. Bevezető gondolatok

Az évközi munkáról beszámolóimban folyamatosan tájékoztattam a
Küldöttgyűlést. Az összes esetben megszavazott bizalmat köszönöm. Ennek a
beszámolónak a célja nem az, hogy leírjam, hogy mi mindent csináltam az
elmúlt csaknem 12 hónapban, hanem, hogy értékeljem a pályázatomban leírt
célok megvalósítását, illetve a fennmaradó teendőket összegyűjtsem, az év
pár tanulságával kiegészítsem.
A legutóbbi küldöttgyűlési ülés óta alapvetően az elmúlt hónapokhoz
hasonló az Alapítvány munkáját segítettem, alapítóként a
koncepcióalkotásban vettem részt. A nyáron kialakult változásokról
bizonyára olvashattok az Alapítvány beszámolójában. A gólyatáborokban
részt vettem, információs előadást is tartottam, amely a fizika alapszak
történetében tudtommal az első gólyatábori „HÖK-ös”
bemutatkozás volt. A beiratkozás a tanári mesterszak kivételével
lezajlott, minden alapszaknál és a mesterszakok többségénél tartottam
információs és/vagy bemutatkozó előadást az elnökhelyettesekkel,
szakterületi koordinátorokkal, Alapítvánnyal közösen.

2. Alapelvek

A pályázatomban leírt alapelvekhez hű maradtam. Ezeket a Küldöttgyűlés is
határozatba foglalta, a TTK HÖK minden tisztségviselőjére és delegáltjára
kötelező érvényűnek fogadta el. Apróbb pontosítások, értelmezési
pontosítások történtek mindössze az általam leírtakhoz képest, illetve az
elmúlt egy év megmutatta, hogy szükségessé vált egy tizedik alapelv
beiktatása. (A TTK HÖK a hallgatói érdekképviseletet - az Egyetem
Küldetésnyilatkozatával összhangban - az universitas eszme alapján, az
egyetemi közösség részeként és nem piaci szempontok alapján látja el.)
Erre azért volt szükség, mert sajnos az ELTE-n a hallgatói mozgalom már
nem tekint egyértelműnek számos olyan értéket, ami a TTK-n sose
kérdőjeleződött meg az elmúlt időszakban.

3. Konkrét célok megvalósítása

a) Alapszabály, szabályzatok

Az Alapszabály számos módosításon esett át. Az Egyetemi Hallgatói
Önkormányzat nem megfelelő hozzáállása miatt megismétlődött az, amire bő
egy évvel ezelőtt ígéretet kaptam, hogy többé nem történik meg. A Szenátus
előtti utolsó pillanatban derült ki, hogy nem felel meg mindenben a
főtitkár úr igényeinek. A Kari Tanács számára már két változat be lett
mutatva, mind a kettő tudomásulvételre került. A nyáron végezetül arra
jutottunk, hogy új Alapszabály írására szükség van Egyetemi HÖK szinten is
az új törvény miatt, ezért a TTK HÖK is új Alapszabályt készít, amelynek
elvi alapja az eddig elfogadott változtatások lesznek.

Ezt követően válik esedékessé a Választmány és a Küldöttgyűlés
ügyrendjének elfogadása, a Szakterületi Bizottságok Ügyrendje már
elkészült, a szakterületek megerősítésének szabályzati háttere készen áll.
Tabajdi Péter közel elkészült az új HÖK honlappal, ahol sokkal
átláthatóbban lehetnének fenn a szabályzatok is, ahogy azt terveztem. A
szabályzatokkal kapcsolatos munkában a jövőben is szerepet kívánok
vállalni.

b) Együttműködés partnereinkkel

Sajnálatos módon a pályázatomban ezen bekezdés végén tett megjegyzésem a
félév során meghatározóvá vált: „Természetesen egyik partnerrel való
jó viszony se válhat a TTK-s hallgatók kárára. A nézeteltéréseket  fel
kell vállalni, hogy a lehető legjobb érdekképviseletet végezhessük.”
Számos esetben konfliktusba kerültem különböző partnerekkel.

A Karral egész évben jó viszonyt ápolt az Önkormányzat. Lezajlott a
dékánválasztás, a belénk vetett bizalmat mutatja az is, hogy mind a 3
jelölt elfogadta a TTK HÖK Választmányának meghívását, készséggel
válaszolt kérdéseinkre. A TTK HÖK nem foglalt állást a dékánjelöltek
személyéről, hiszen nem merült fel olyan kérdés, amelyben valamelyik
jelölt hallgatói szempontból alapvetően káros terveket készített volna. A
Kari Tanács tagjai a dékánválasztásnál is az előzetes ismereteik és
kérdéseik megbeszélése után szabadon mérlegeltek. Ennek biztosítékaként
nem foglaltam személyesen se állást a Kari Tanács hallgatói tagjai előtt,
ebben a beszámolóban sem kívánom elárulni szavazatomat.

Surján Péter augusztus elsejével lépett hivatalba, de megválasztásától
mostanáig számos egyeztetést folytattam vele, számos témában, kiemelten a
Hallgatói Alapítvánnyal kapcsolatosan. A tegnapelőtt folytatott
beszélgetésünk legfőbb eredménye, hogy a rangsorolásos kurzusfelvétel
meghosszabbítását evidenciaként kezelte a tanrendproblémák miatt, illetve
kifejtette azon szándékát, hogy a tanári mesterszakos gyakorlaton
költségtérítéses hallgatóként részt vevő hallgatók terheit csökkentsük.

Az Egyetemi Hallgatói Önkormányzattal nem sikerült jó viszonyt
fenntartani, hiszen szándékaik alapvetően ellentétesek a TTK HÖK
alapelveivel és a TTK érdekeivel. Ennek jeleként a nem egészen két hét
múlva megtartott elnökválasztó EHÖK KGY-n nem lesz TTK-s kabinettag az
elnökjelölt csapatában. Az év során igyekeztem minden területen
akadályozni az alapelveinkkel ellentétes döntések megszületését. Ebben
sajnos csak apróbb eredményeket értem el, de véleményem szerint a
jelenlegi - hallgatói mozgalomhoz méltatlan - vezetés és irányvonal
megváltoztatható következetes álláspont fenntartásával. Véleményem szerint
az EHÖK megszűnése is jobban szolgálná jelenleg a TTK és a TTK-s hallgatói
érdekeket, mint az egyetlen elnökjelölt megválasztása.

A többi HÖK-kel alapvetően jó viszonyra törekedtem. Egyetemen belül
legtöbb esetben az Informatikai Kar Hallgatói Önkormányzatával
egyeztettem, hiszen szerintem a természettudományos gondolkodáshoz ők
állnak legközelebb.

A TTK Hallgatói Alapítványról pályázatomban tett kijelentésem nem állta
meg a helyét, szorosabb együttműködésre volt szükség, az elmúlt év utolsó
hónapjaiban legfőbb tevékenységem az Alapítvány működésében az alapítói
igények megjelenítése és végrehajtásának segítése volt a legfőbb
tevékenységem.

c) Kommunikáció

A Nyúz minden számában továbbra is megjelent az elnöki beszámoló, ahol a
hallgatókat ilyen módon folyamatosan informáltam az elmúlt hét
eseményeiről.

A TTK HÖK Facebook oldala sokat fejlődött, ígéretemhez híven. Ez számos
esetben meglátszott az oldal látogatottsági statisztikáin, illetve a
kedvelések folyamatosan növekvő számában.

A HÖK-ös Nyílt Nap és a hallgatók számára (akár kurzusként) meghirdetett
képzések továbbra is csak tervek maradtak kapacitáshiány miatt.

d) Rendezvények

A pályázatomban említett rendezvényekről szóló szerződés sajnos sok
esetben előnytelen volt, több esetben ez az elszámolás csúszását is
jelentette. Ezért jelenleg is keressük a rendezvényszervezés, új,
szabályos és hallgatók számára kedvezőbb anyagi feltételeket biztosító
formáit. A gólyahajó és az 5vös5km új konstrukcióban kerül megrendezésre
az Alapítvány segítségével.

e) Belső kommunikáció, utánpótlásképzés

A belső kommunikációban sajnos nem sikerült áttörő változást elérni, a
körülöttünk zajló változások felemésztették energiám nagy részét.
Ugyanakkor a Választmányt mindenről informáltam, általam ismert elődeimnél
szorosabban bevontam őket a döntéshozatalban.

Az elmúlt évben ennek ellensúlyozásként mind a két vezetőképzőnk kari
volt, nem hívtunk vendégeket, ezek részben pótolták az
„összetartásokat”.

Az utánpótlás-nevelésben több tisztség esetén is kivettem a részem. Az
elnöki poszt iránt eddig egyetlen érdeklődő volt, az ő felkészítése
majdnem teljesen befejeződött, tudásomhoz mérten minden információt
igyekeztem átadni neki.

Igyekeztem minden kérdésről nyíltan beszélni a TTK HÖK-ön belül is, ahogy
a hallgatók, úgy a képviselők, tisztségviselők irányába. Sajnos ez nem
mindig sikerült úgy, ahogy pályázatomban terveztem, a problémamegoldás
némely esetben együtt járt belső feszültségek keletkezésével.

A bevonó tábor és a vezetőképzők szervezése is az eddigi éveknél sok
szempontból hatékonyabb volt, a részvételi aktivitás átlagosnak volt
mondható.

f) Egyéb területek

A mentorrendszer fejlődése nem állt meg, idén is számos remek mentorunk
van, a válogatásokon egyre több jelölt közül van lehetőség választani, ami
minőségi javulást is jelent.

A Tudományos Csoport aktivitása tovább növekedett, de még mindig a
fejlesztendő területek közé tartozik. A tanévben több szakterületen került
megrendezésre tudományos konferencia a TTK HÖK segítségével.

Az egyetemi sportélet átalakulását folyamatosan figyelemmel kísértem. A
folyamat sajnos még nem zárult le, de az ELTE SE és a BEAC együttműködése
fokozatosabban szorosabbá vált, amelyben a BEAC TTK-s elnökségi tagjaként
igyekeztem kivenni a részem.

A kommunikációs és PR feladatokkal foglalkozó tisztségviselők keresése
folyamatos volt. Reményeim szerint lesz ilyen jellegű feladatok ellátását
megcélzó általános biztosi pályázat az alakuló Küldöttgyűlésen. Bárki is
lát el ilyen feladatokat, a segítségemre mindig számíthat.

Az országban zajló felsőoktatási változásokról a hallgatókat folyamatosan
informáltuk, több hallgatói fórumot is tartottunk. A TTK-s hallgatók a TTK
HÖK vezetésével 5 km-es közös menetben érkeztek a HÖOK tüntetésére ősszel,
többszáz hallgatót sikerült mozgósítanunk és 100-200 hallgató a menetben
is részt vett. Ezen kívül javaslatainkat folyamatosan továbbítottuk az
illetékesek felé.

4. Záró gondolatok

A képviselői levelezőlistán korábbi bejelentésemnek megfelelően nem
kívánok újraindulni az elnöki posztért. Holnap lesz másfél éve, hogy
megválasztottatok elnöknek, ezalatt rengeteg minden történt az országban
és az Egyetemen. Fontosnak tartom, hogy a TTK HÖK által is elfogadott
alapelvekhez hű maradtam, akkor is, amikor feladásuk pillanatnyi
előnyökkel járt volna. Ez számos konfliktussal járt, amelyek sok időmet és
energiám felélték. Ezért is döntöttem a befejezés mellett. Egy új,
energikus vezető akár az általam kitűzött célokat is jobban meg tudja
valósítani.

Bárki is vegyen részt a TTK HÖK vezetésében nagyon fontosnak tartom, hogy
alapvetően a hallgatótársai iránti lelkesedése vezérelje. A hallgatói
mozgalom önkéntességen és fiatalos tisztaságon kell alapulnia. Aki ezeket
szem előtt tartja a mindenkori TTK HÖK-ben, az mindig számíthat a
segítségemre. Határozott álláspont és elképzelés nélkül nem lehetséges a
hallgatóság hiteles képviselete.

Köszönöm, hogy elolvastad beszámolóm. Kérdésekkel észrevételekkel
forduljatok hozzám bizalommal bármilyen fórumon.

Budapest, 2012. szeptember 7.

Dukán András Ferenc :)
elnok at ttkhok.elte.hu
+36305613913

Name: elnok_eves_beszam_20120907_DAF.doc
Type: application/msword