[Kepviselok] Matematika államvizsga

ELTE TTK HÖK Esélyegyenlőségi biztos esely at ttkhok.elte.hu
2013. Jún. 6., Cs, 19:56:28 CEST


Sziasztok!

Egy majdnem-végzett matek-info tanárszakos, súlyosan látássérült hallgató
kéri segítségünket az államvizsga matekos tételeire való felkészüléséhez.
Az abszolutóriumot, illetve egyéb vizsgáit már évekkel ezelőtt letette,
már csak az államvizsga van hátra, amin a következő félévben mindenképpen
túl szeretne lenni.
(Az üzenet alján elérhető a tételsor, amelyek tanulásában kellene segíteni)

Ha tehát valaki ért a matematika alább található témaköreihez, és hajlandó
lenne együtt tanulni az említett hallgatóval, vagy segítene akár csak
néhány tétel kidolgozásában/diktafonra vételében: ne habozzon,
jelentkezzen!
Ha valaki nem ért a matematika alább található témaköreihez, és nem is
lenne hajlandó együtt tanulni az említett hallgatóval, vagy nem segítene
akár csak néhány tétel kidolgozásában/diktafonra vételében, DE van olyan
ismerőse, aki igen: ne habozzon, jelentkezzen! :)

A készülést néhány héten belül meg kellene kezdenie, így kérlek minél
előbb jelezzétek, ha valamilyen formában tudtok segíteni.


A tételsor a következő:

A tételek
1. tétel: Axiomatikus módszerek
2. tétel: Számelméleti alapismeretek
3. tétel: Algebrai egyenletek, komplex számok
4. tétel: Lineáris egyenletrendszerek, lineáris algebra
5. tétel: Geometriai transzformációk, csoportok
6. tétel: Elemi sík- és térgeometria, szerkesztések
7. tétel: Analitikus geometria
8. tétel: Függvények, határérték, folytonosság
9. tétel: Differenciálhatóság és alkalmazásai
10. tétel: Sorozatok és sorok
11. tétel: Mérték és integrál
12. tétel: Kombinatorika és valószínűségszámítás elemei

B tételek
1. tétel: Bizonyítások tanítása (tételek megsejtését szolgáló
eljárások, szemléletes utak és szemléltetés()
2. tétel: A számfogalom fejlesztése (műveleti modellek egész számok
körében, számkörbővítés, permanenciaelv)
3. tétel: Feladattípusok, nyitott feladatok, problémavariációk
4. tétel: Problémamegoldási stratégiák, heurisztikus elvek
(bizonyítási stratégiák, algoritmikus gondolkodás)
5. tétel: A matematikai modellalkotás az oktatásban,
alkalmazásorientált matematikaoktatás
6. tétel: Geometriai fogalmak fejlődésének szintjei (szintetikus,
koordinátageometriai, vektorgeometriai modellek)
7. tétel: Fogalmak tanításának alapkérdései (definíciók fajtái,
követelmények definíciókkal szemben, feladattípusok, fogalmak
tanításával kapcsolatban)
8. tétel: A matematikatanulással kapcsolatos reprezentációs elméletek
(Burner, duálkód-elmélet, az emberi agy aszimmetriái)
9. tétel: Optimalizálás, a szélsőérték-feladatok megoldásának elemi módszerei
10. tétel: A tanítás tervezése (matematikai tantervek, pedagógiai
alapelvek, óratípusok)
11. tétel: A geometriai térszemlélet fejlesztését szolgáló eszközök,
témakörök, térbeli viszonyok síkbeli ábrázolása, az ábrák
rekonstrukciója (vetület, metszet, Cavalieri-elv)
12. tétel: Ellenőrzés, értékelés a matematikaoktatásban


Az esely at ttkhok.elte.hu címre várom a jószándékú hallgatók
jelentkezését! :)

Üdv:
Rózi

---
Tóth Róza
ELTE TTK HÖK Esélyegyenlőségi biztos
esely at ttkhok.elte.hu

Facebook: http://facebook.com/eltettkhok
Web: http://ttkhok.elte.hu





További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról