[TTK HÖK -Képviselők]Lemondás

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2014. Feb. 5., Sze, 12:47:19 CET

Kedves Képviselők, Tisztségviselők, Delegáltak!

Egy éve vezetem a TTK HÖK-öt, amely egy év alatt sok nehézséggel
találtuk magunkat szembe, sok kudarcot és sok sikert éltünk át.
Megválasztásomkor jeleztem, hogy egy évig tervezem betölteni a TTK HÖK
elnöki tisztségét, ezt újraválasztásomkor megerősítettem. Emellett azt
érzem, hogy a szervezet most érkezett el egy olyan állapotba, hogy
szükség van a változásra több téren is. Szükség van arra, hogy a
hangsúlyokat áthelyezzük, és új felállással induljunk tovább. Az
elmúlt években a TTK HÖK mindig azért harcolt, hogy megtarthassa, és
érvényesíteni tudja azokat az elveket, amik alapján mindig is dolgozni
igyekeztünk, amik az évek során folyamatosan finomultak ki, és amik
megítélésünk alapján maximálisan szolgálja a mindenkori hallgatóságot.
Ebben kétségek kívül sokáig el voltunk nyomva, sajnos a hallgatói
érdek, a munka és a hallgatói önkormányzatiság nem mindenkinek azt
jelenti, amit nekünk.

Az elmúlt évek egyik legnagyobb eredményének tartom azt, hogy sikerült
hűeknek maradnunk önmagunkhoz, pedig az alternatívák sokszor
lényegesen könnyebbnek ígérkeztek. Sok időt, és energiát spórolhattunk
volna meg, ha engedünk annak a kényszernek, ami abba az irányba tolt
mindenkit, amely irányba történő elmozdulás erősen hozzájárult ahhoz,
hogy a HÖK már-már szitokszóvá alakult. A HÖK az ELTE-n rendkívül
bonyolult. Erős részönkormányzatok hol lelkes, hol egoista, hol
hataloméhes tisztségviselői próbálnak közösen mozogni, így hogy nem
közösek a céljaik, nem közös a motiváció, nem egy nyelvet beszélnek,
nem egyforma a munkastílusuk, és egyáltalán a munkáról és az
érdekképviseletről alkotott fogalmuk. Mégis közösen kell eljutnunk
valahova, közösen ítél meg minket minden külső szemlélő, és a végső
cél is közös, csak ezzel nincs mindenki tisztában.

A célunk így kettős. A TTK-n működő érdekképviselet legyen méltó a
Karhoz, a Kar hallgatóihoz, működjön jól, ne legyen kiközösítő, ne
legyenek belső konfliktusok, mindenki találja meg a helyét benne. A
másik, hogy az a sok érdekképviseleti szervet tömörítő közösség,
akiktől ha akarnánk se lehetne elszakadni, vegye elő sűrűbben azokat
az értékeket, amiket mi fontosnak tartunk. A feladat nehéz, egyszerre
szinte lehetetlen mindkettőben eredményeket elérni, ezt persze nem
hittem el, amikor nekiláttam, kitűztem a céljaimat, megírtam a
pályázatomat.

Sok időnek kellett eltelnie, mire az utóbbi terén érdemi lépéseket
tudtunk tenni, és a szavaink nem csupán csukott fülekre találnak.
Haladjunk együtt, valamerre... A TTK HÖK jó példát mutat, kövessük.
Azért igyekeztem dolgozni, hogy ezt hallhassuk, szerencsére az utóbbi
időben lehet is hallani.
Nem vagyunk tökéletesek, vannak nagyon komoly hibáink, és se én, sem
az elődeim nem tudtak mindenre maximálisa figyelmet fordítani,
mindenben eredményeket elérni.

Most a TTK HÖK-nek, ha mondhatom így utolsó olyan gondolatként, mint
vezető, hava tartsunk, azt mondom: váltsunk irányt. Nagyobb figyelmet
kell szentelnünk azokra a kérdésekre, amik az utóbbi időben
elsikkadtak. Ebben nagyon komoly személyes felelősségem van. Az utóbbi
idő tanulsága azonban az, hogy vannak olyan lehetőségek amikkel élni
kell, és amikkel azonnal kell élni. Most sok ilyen volt.

Az irányváltás úgy lehet eredményes, ha más csinálja. Más, ugyanezzel
az értékrenddel, a TTK HÖK értékrendjével, más hozzáállással, a másik
fontos célért. Ezért a 2014. február 11-i Küldöttgyűlés megnyitásának
hatályával lemondok a TTK HÖK elnöki tisztségéről.

Köszönöm a mindenkinek a bizalmat és a támogatást, a tisztségviselő
társaimnak az egy éves kitartó, lelkes közös munkát.

Nem tervezek véglegesen elszakadni a HÖK-től, azon a területen
szeretnék segíteni a jövőben, amit a legnagyobb hiányosságnak éreztem
az elmúlt egy évben. Azon szeretnék dolgozni, hogy a TTK HÖK
szakmaisága megfelelő színvonalú legyen, de ezt a pályázatomban
szeretném részletezni.

Ezen túl a korábban tárgyalt célok eléréséért megpróbálok minden tőlem
telhetőt megtenni, és eredményeket elérni a későbbiekben is.

Üdvözlettel,
Béni Kornél

--
Béni Kornél