[TTK HÖK -Képviselők]Kiegészítés a beszámolókhoz

mentorkord at ttkhok.elte.hu mentorkord at ttkhok.elte.hu
2014. Már. 23., V, 18:39:15 CET

Több beszámolóban is olvastam kritikát a Kérdéstárral és a
mentortesztekkel kapcsolatban. Többek között ezeket kiemelve,
megelőzvén a kedd este 18 órát, válaszolnék:

Kérdéstár
Ez a Mentorkisokos anyagaira épül. Az elmúlt év tapasztalatai alapján
a tisztségviselőink jelentős része a határidőket és a kiadott
feladatokat tekintve gyakran megbízhatatlan. A Mentorkisokosba bekért
szekciók kidolgozására körülbelül 3-4 hetet adtam az érintetteknek,
ugyanakkor még így is többen késtek, illetve aktualizálatlan
szövegeket adtak be. Ebből kifolyólag az ezekre épülő kérdések
kidolgozását nem bíztam rájuk, hanem a mentor munkacsoport tagjainak
adtam ki. A Kérdéstár és a mentortesztek sem lettek tökéletesek. Erre
csak azt tudom mondani, hogy teszteltük ezt a koncepciót,
megtapasztaltuk a hibáját, amit jövőre javítunk. Ez a rendszer messze
nem lesz tökéletes, amíg önkéntesek viszik a hátán. A napokban
kiszámoltam, hogy február eleje óta kb. 400 munkaóra van a
rendszerben, de mint látjuk ennél is több kellene. Véleményem szerint
három dolog segítene igazán:
1.	Tisztázni a tisztségviselőkkel és a képviselőkkel, hogy a
Mentorrendszer közös érdek, ezért mindezt mindenkinek kiemelt
jelentőséggel kell kezelnie a tisztségviselői tevékenysége alatt.
2.	A TTK HÖK-be újult erővel kell bevonzani a friss és munkaképes
hallgatókat. Ebből kifolyólag kritika illeti az Utánpótlás- és
önképzésért felelős referensi beosztást, mivel szerintem jelenleg
megfelelő funkcióját nem tölti be (talán sokkal jobban kellene
kooperálni a Mentorrendszerrel).
Amíg ezek a dolgok nem rendeződnek, nem várhatjuk el a tanulmányaikat
nappali tagozaton folytató szakterületi mentorfelelősöktől és
mentorkoordinátoroktól a hibák elkerülését.

Teszt
A teszt is a Kérdéstárra épül. Véleményem szerint alapvetően nincs
ezzel semmi gond, ugyanakkor tapasztalat, hogy a kérdések számát
növelni és minőségét javítani kell. Szerintem a korábbi évek elméleti
képzése kritikán aluli volt - három hétbe belesűrűsödött 9 rosszul
strukturált és részben indokolatlan szekciókat tartalmazó előadás,
majd a jelöltek megírták a tesztet. Az ezt követő képzési események
inkább szóltak a csapatépítésről, mint a tudásanyag frissítéséről és
gyakorlatba való átültetéséről. Bár az idei koncepció nem fogalmaz
egyértelműen, de a bekért szekciók mindegyike megjelenik később, az
elmúlt hetekben tapasztalt foglalkozásokhoz hasonlóan, különböző
súllyal. Véleményem és az előzetes visszajelzések alapján ez a forgó,
kisebb létszámú csoportokkal dolgozó rendszer bevált, és ez fogja majd
megadni az idei mentorjelölteknek azt az extrát, ami az eddigi években
kimaradt: az elméleti alapra épülő gyakorlati alkalmazást. Elismerem,
voltak kisebb hibák, de az idei év a Mentorrendszer reformjáról szól.
A következő év lesz a konszolidáció, amikor is javítjuk a hibákat, így
hosszútávon fenntartható pályára állíthatjuk ezt a kiemelten fontos
tevékenységet.

	Bevonó előadások
	Azzal a céllal kértem fel az utóbbi évben kiemelkedően teljesítő
mentorok egy részét, hogy saját véleményüket osszák meg az
érdeklődőkkel, bizonyos témákban. Úgy gondolom, ebben is voltak hibák,
de még így is minőségében talán az eddigi legjobb bevonó előadásokat
tudhatjuk magunk mögött. A két előadáson kb. 100 fő vett rész - ha jól
emlékszem az őszi TTK HÖK-ös bevonón kb. 15-20 ember volt jelen. Ez is
elgondolkodtató lehet az utánpótlásért felelős referensségi beosztást
betöltő mindenkori személy és koncepciója előtt.

	Mentorkirándulás
	Összességében megérte alkalmazni ezt a módosított lebonyolítási
rendszert és bevállalni a viszonylag hosszabb kirándulást. Kutinak
üzenem: a nehezebb terep a Barbi-féle edzésprogramod része volt. ?

Végezetül a Mentorrendszer hármas funkciójáról:
1.	Segíteni a gólyákat (ez jó a gólyának).
2.	Bővíteni a TTK nyújtotta szolgáltatásokat egy, az egyetemi életet
jelentősen megkönnyítő képzéssel (ez jó a felsős hallgatóknak).
3.	Bevonzani a közéletbe az aktív hallgatókat (ez jó a TTK HÖK-nek és
a Karunkon működő egyéb szervezeteknek, egyesületeknek).

Uhljár Péter
Mentorkoordinátor
ELTE TTK HÖK
E-mail: mentorkord at ttkhok.elte.hu