[TTK HÖK -Képviselők]A keddi küldöttgyűlési ülés margójára

miklos-kovacs.janka at ttkhok.elte.hu miklos-kovacs.janka at ttkhok.elte.hu
2015. Nov. 26., Cs, 13:45:25 CET

Kedves Listatagok!

A keddi Küldöttgyűlés kapcsán szeretném elmondani a véleményemet.

Az ülés alapvető témája az Alapszabály módosítás volt. Erre nyilván
szükség van, ezt régóta tudjuk, az elmúlt hetek eseményei pedig újabb
hibákat fedtek fel.

Azt gondolom azonban, hogy olyan kérdések, módosítási javaslatok
vetődtek fel, amelyek alapjaiban változtatnák meg az Önkormányzat
működését. Azt gondolom, és ezzel szerintem nem vagyok egyedül, hogy
nagy gondok vannak jelenleg a működésünkkel, az emberek aktivitásával,
a kommunikációnkkal. Szomorú látni, ahogy esik szét a szervezet. Erre
azonban azt gondolom nem az a megoldás, hogy toldozgatjuk-foldozgatjuk
az Alapszabályt, végképp nem jó ötlet így felvetni a megválaszolandó
kérdéseket, mert elbeszélünk egymás mellett a valós problémák
feltérképezése és megoldása helyett.

Szerintem sokkal hatékonyabb lenne ezt valamilyen más fórumon
megvitatni, ahol nem fáradt képviselők, kötött formában vitatkoznak
szabályzatok átfogalmazásáról, hanem felvetnénk az alapvető
problémákat, lefektetnénk az alapokat, amik mentén elindulhatunk. Ha
pedig már jobban tisztában vagyunk vele, merre kéne tartani a
szervezetnek, foglalkozhatnánk az alapszabály átírásával is.

Néhány benyomás a vitákról:

Többször elhangzott tisztségviselőktől, hogy miért nem bíznak bennük,
miért nem keresik őket a képviselők.

	A képviselők minden Kgy-n bizalmat szavaznak a beszámoló
elfogadásával, ez azonban nem azt jelenti, hogy a tisztségviselő
döntéseket hozhat, attól a pár esettől eltekintve, mikor tényleg egy
gyors döntés meghozatalára van szükség. A bizalom akkor alakul ki, ha
kommunikálunk egymás között, és kikérjük mások véleményét, miután
elláttuk őket minden szükséges információval. A közös tevékenység
jelenti a bizalmat.

	Másrészt sokszor úgy éreztem, hogy a tisztségviselők meg vannak
sértve, mert őket nem keresi senki. (Én is így reagáltam, mikor nem
volt aktív a KÖB.) A tisztségviselőknek a szakterületekkel kapcsolatos
operatív munkán kívül az is feladata, hogy mindezt a munkát
kommunikálja, mindenki felé, a képviselők felé, a hallgatók felé. A
HÖK megítélése a HÖK-ön belül is rossz, mit várunk a többi
hallgatótól. Mindezen kommunikáció megvalósításáról nem tudok sok
tapasztalattal szolgálni, mert nekem sosem ment, és azzal is tisztában
vagyok, hogy egy-egy tisztség betöltése mellett mennyi ideje és
energiája marad erre bárkinek. De ez egy súlyos probléma, amit meg
kell oldanunk. Mert nem csak az eredményt kell közölni, hanem az
események menetéről is be kell számolni, mert aki nem foglalkozik a
témával az talán ennek kapcsán ért meg dolgokat, vagy akár kedvet is
kaphat.

Felmerült több tisztség átalakítás, megszüntetése, összevonása. Ezt
sem lehet hasraütésszerűen megoldani. Ha a jelenlegi tisztségek nem
fedik le az ellátandó feladatokat, akkor át kell struktúrálni a
tisztségek rendszerét, ehhez is célszerű szerintem előbb a feladatokat
összeírni és ehhez kitalálni, átlakítani a felosztást.

Mindemellett számomra az is elszomorító, hogy tegnap sok olyan
felszólalás érkezett, ami teljes mértékben elképzelhetetlennek tartja
néhány dolog változását, például, hogy tisztségek megszűnjenek, vagy
ösztöndíjak megváltozzanak. Azt gondolom, hogy amilyen rosszul
működünk most, annak egyik oka lehet a rendszer, aminek egyáltalán nem
tudunk megfelelni. Persze nem gondolom, hogy ha egy szabályt nem
tartunk be, akkor inkább írjunk olyat, amit majd betartunk, mert úgy
egyszerűbb. De be kéne látnunk, hogy vannak olyan részei a
szabályozásnak, amit nem tudunk betartani vagy nincs is rá szükség.

Az én véleményem mindezekről az, hogy először gyűljünk össze,
beszéljük meg mik az alapvető problémák, akár az embereknek mi a baja
egymással, mit csinálunk rosszul. Majd szedjük össze mivel kellene
foglalkoznunk, hogyan, és ezek alapján egy terv szerint elindulva már
a szervezet is átalakítható a körülményeknek és a saját elvárásainknak
megfelelően. A közös gondolkozás nem a küldöttgyűlésen kezdődik,
sokkal hatékonyabban lehetne más formában megvitatni a felmerülő
kérdéseket.

Természetesen ez csak az én véleményem, nem akarom osztani az észt, és
nem teljesen összefogott ez a levél, sok téma többször előjön, ezért
elnézést. Ettől még nagyon örülnék ha mások véleményét, ötleteit
elolvashatnám, meghallgathatnám.

Üdvözlettel:

Miklós-Kovács Janka
Képviselő