[TTK HÖK -Képviselők]Lemondás + pár gondolat

Elnök - ELTE TTK Hallgatói Alapítvány elnok at alapitvany.elte.hu
2016. Már. 1., K, 11:39:55 CET

Sziasztok!

Egészen nosztalgikus hangulatba kerültem a mostani KGY meghívójától.
Ugyanis pont 2011. március 8-án kerültem első alkalommal
megválasztásra a TTK HÖK elnökének, ezzel együtt az Alapítvány
Felügyelőbizottságának elnöke lettem. Ezért most a KGY napján lesz
pont 5 éve, hogy az Alapítvánnyal közelebbi kapcsolatba kerültem.

A korábban írtakhoz híven és ezzel nagyon szép keretet adva az
Alapítvány körüli tevékenységemnek lemondok a kuratóriumi
elnökségemről (és ezzel együtt kuratóriumi tagságomról) a
Küldöttgyűlés Alapító Okirat napirendi pontjának végével, így a
személyi kérdések között sor kerülhet az elnök megválasztására,
pályázzatok bátran!

Az Alapítvány Alapító Okiratának módosítása remek alkalom lesz arra
véleményem szerint, hogy az elnökjelölt(ek)et elvi kérdésekben tett
állásfoglalások alapján is megismerhessék a képviselők.

Öreges elmerengésem teljessé tételéhez belenéztem 5 évvel ezelőtti
pályázatomba. Itt elérhető:
https://listbox.elte.hu/pipermail/ttkhok-kepviselok/attachments/20110306/45bab932/attachment.pdf.

Nektek is ajánlom, szerintem sok olyan dolog van benne, amit még meg
lehet valósítani, mert nekem már nem jutott rá időm és energiám.

Van benne sok olyan ötletem is, amit sikerült megvalósítanom (az
akkori képviselőkkel és tisztségviselőkkel közösen) és szerintem
annyira természetessé vált az évek folyamán, hogy nehéz elképzelni,
hogy nélkülük is működött TTK HÖK. (Ilyen pl. az elnöki alapelveim,
amik azóta a TTK HÖK alapelvei lettek apró pontosításokkal, a
szakterületi képviselők bevonása a szakterületi koordinátor
választásában, amire végül a Szakterületi Bizottságok létrehozása lett
a keret, illetve ilyen a TTK HÖK Facebook oldala, amit annyira
komolyan vettem, hogy saját magam ezért kezdtem el facebookozni, hogy
ez megvalósulhasson.) Azon kívül, hogy ezek a sikerek nekem szép
emlékek maradnak, azért is fontosak, mert szerintem azt mutatják, hogy
lehet (és szerintem kell is) időnként belevágni alapvető
változtatásokba, nem kell félni a HÖK-öt megreformálni. Csak a célokat
nem szabad szem elől téveszteni. Ahogy ezt KGY-kon is mondtam már, nem
az szokott lenni a fő problémám, ha valaki nem tartja magát a TTK HÖK
alapelveihez, hanem az, hogy nincsenek megfogalmazva azok az elvek,
amelyek alapján a döntés születik. Ha szerintetek már idejét múltak
ezek a gondolatok, akkor fogalmazzatok meg újakat, de szerintem
fontos, hogy tudjátok, hogy jelentést adjatok annak a rövidítésnek,
hogy TTK HÖK.

Végül pedig van olyan a pályázatomban, amit az elnöki ténykedésem
alatt átértékeltem. Senkinek nem ajánlom az Alapítvánnyal és az
EHÖK-kel való együttműködésről szóló részt. Annak idején azt
fogalmaztam meg, ahogy szerintem most is a legtöbb TTK-s képviselő
gondolkodik. Van egy Alapítvány és főleg van egy távoli EHÖK, nekünk
ezzel nem kell foglalkoznunk, mi koncentráljuk a TTK-s hallgatókra.
Vagy elhiszitek vagy nem, de ez hibás hozzáállás, amit én a TTK-s
hallgatók bőrén tapasztaltam meg. Én személy szerint törlesztettem,
amikor elnökségem második felétől aktívan részt vállaltam az EHÖK és
az Alapítvány kérdéseiben is, ahogy ez most is látszik.

Úgyse fogom megállni, hogy ne írjak egy hosszú levelet majd
elköszönésképpen a HÖK-kel kapcsolatos gondolataimról (nem ez volt az
:P), úgyhogy most abbahagyom az okoskodást.

Üdv:
Dukán András Ferenc :)
kuratóriumi elnök
ELTE TTK Hallgatói Alapítvány