[TTK HÖK -Képviselők]Gólyatábori?==?utf-8?q? helyzetjelentés

Elnök - ELTE TTK HÖK elnok at ttkhok.elte.hu
2017. Jún. 18., V, 14:38:03 CEST

Tisztelt Listatagok!

Gólyatábori helyzetjelentés okán írok nektek, mivel az utóbbi hetekben felgyorsultak az események, viszont kijelenthetem, hogy rendeződött táboraink kérdése, már a kiírás is megtörtént.
2017. június 7-én tartottunk egy Választmányt, ahol felvételre került a Gólyatáborok napirendi pont. Erre azért volt szükség, mert előtte volt egy Gólyatábor munkacsoport megbeszélés, ahol több dolog is felmerült és előtte lévő nap olyan helyzetbe kerültünk, hogy bennem komolyan felmerült a táborok lemondása. Erre részletesen kitérek a következő Küldöttgyűlésen, amikor is látni fogtok egy költségvetés tervezetet és az ISZTK keret féléves költéseiről egy beszámolót.
A Választmány hozott egy határozatot, hogy amennyiben financiálisan nem tudjuk megengedni magunknak, akkor a fizika-kémia-matek-bárczi és Tanári Napok gólyatáborokat kivonjuk az ELTE alól.
Novemberben volt egy Küldöttgyűlés, ahol született egy határozat, hogy ELTE-vel szeretné a Küldöttgyűlés megvalósítani a fentebb említett két tábort.
Felmerülhet bennetek az a kérdés, hogy a választmányi határozat, hogyan írhat fölül egy küldöttgyűlési határozatot?
A levelem végén választ adok erre a kérdésre, és természetesen minden kritikát elfogadok ezzel kapcsolatban, viszont szeretném leszögezni, hogy a Választmány és én is az egész ügy során megpróbálta a legfelelősségteljesebb döntéseket meghozni. Úgy gondolom, hogy ha ez a határozat nem született volna meg, ma nem tartanánk itt.
Közvetlen a választmányi ülés után Menyhárt Barbarával (BGGyK HÖK elnöke) közösen elküldtünk egy levelet Babos Jánosnak (ELTE Szolgáltató Központ vezetője), Rikker Emíliának (Jogi, Igazgatási és Közbeszerzési Igazgatóság vezetője) és Sujtó Attilának (EHÖK elnök), ahol megfogalmaztuk kérdéseinket a táborokkal kapcsolatban, és jeleztük, hogy amennyiben nem találjuk megnyugtatónak válaszaikat, akkor szeretnénk kivételünket kérni az eljárás alól.
2017. június 8-án levelet küldtem a kialakult helyzetről Surján Péter dékán úrnak, aki egyeztetett a BGGyK dékánjával. Én folyamatosan kapcsolatban voltam Menyhárt Barbarával, hogy ugyanaz az információ jusson el a két kar vezetőjéhez.
2017. június 9-én jött egy levél Fehérvári Andreától (közbeszerzési referens – ELTE kancellária), ami a közbeszerzési kiírás tervezetet tartalmazta. Több szempontból nem tartottuk megfelelőnek a tervezetet, szerintünk megdrágította volna táborainkat, ezért jeleztem, hogy kérjük kivételünket az eljárás alól a választmányi határozat alapján. Megjegyzem, hogy a júniusi 7-ei levelünkre ekkor még nem érkezett válasz. Majd miután megírtam ezt a levelet Rikker Emília válaszolt és bemásolta nekünk a gólyatáborokról szóló rektori és kancellári közös utasítás 3.§ (1) bekezdését. A levelezésbe bekerültek a dékán urak. Később kaptam egy levelet dékán úrtól, hogy hétfőn egyeztessünk a helyzetről.
2017. június 12-én egyeztettem dékán úrral, elmondtam neki álláspontunkat. Megígérte, hogy Egyetem Vezetői Értekezleten fel fogja hozni a problémáinkat, és megfogalmazza, hogy leginkább financiális problémáink vannak és csökkentsék a költségeket, mert a Béni Kornél által előzetesen készített költségkalkulációt a két részönkormányzat költségvetése nem bírja el (~5,5-6 millió forintos volt a kalkuláció, plusz Tanári Napok). A délután folyamán dékán úr jelezte nekem, hogy az értekezlet után leültek Zászkaliczky Péterrel (BGGyK dékán), Pozsár-Szentmiklóssy Zoltánnal (Hallgatói ügyek rektori biztosa), Rikker Emíliával, Babos Jánossal és Sujtó Attilával egyeztetni, a két dékán úr ismertette a két HÖK álláspontját, majd jelezték, hogy a költségeket valahogy próbálják meg csökkenteni.
A délután során megint írtunk egy közös levelet Menyhárt Barbarával, ahol megfogalmaztuk a kiírással szembeni problémáinkat.
Menyhárt Barbara jelezte nekem, hogy amennyiben az ELTE TTK HÖK kiszáll, abban az esetben nem tudnak velünk tartani, mert Zászkaliczky dékán úr nem támogatja az ELTE nélküli tábort. Elmondta, hogy akkor nem lesz gólyatáboruk, ezért neki fontos, hogy úgy találjunk megoldást, hogy benne maradjunk a kiírásban. Kitért arra is, hogy amennyiben nem sikerül, akkor is megmarad a két kari HÖK között a jó viszony, mivel értené döntésünket.
2017. június 13-án dékán úr elmondta a hétfői történéseket és jelezte, hogy pénteken közösen megyünk Rikker Emíliához, hogy megoldjuk a kérdést.
Telefonon értesítettem Szenes Áront a kialakult helyzetről, mert úgy gondoltam, hogy a végkimenetel érinthetné a Geo-Bio tábort is.
2017. június 15-én egyeztettem Égerházi Bálinttal, Lukács Mártonnal és Szenes Áronnal, hogy pénteken mit képviseljek majd az ülésen.
Lukács Mártonnal és Égerházi Bálinttal megbeszéltük, hogy elmondjuk mennyi pénzünk van rá, többet sajnos nem tudunk rákölteni. A biztonságosan ráfordítható összeg a keretünket tekintve ~3 millió forint.
Az egyeztetésen megbeszéltük, hogy amennyiben benne maradunk a kiírásban, akkor jelzem, hogy ne TTK-Bárczi gólyatábor szerepeljünk, hanem kerüljenek oda a szakterületek is, mert ez szerintünk félreértésre adhat okot.
Elsődleges feladatnak határoztuk meg, hogy valahogy maradjunk benne a közbeszerzési kiírásban, de ne erre follyon el az éves keretünk igen jelentős hányada.
A bentmaradást a Bárczi miatt is fontosnak találtuk, valamint azért is, mert minden érintett szakterület ragaszkodik az új felálláshoz.
2017. június 16-án reggel 10-kor találkoztam dékán úrral, ahol felvázoltam neki az általunk megalkotott stratégiát. Nem mindegyik ötletünket tartotta megfelelőnek, mert úgy gondolta, hogy azzal csak elhúznánk a kérdést, és nem születne megoldás az ülésen. Megállapodtunk, hogy elmondjuk, hogy a TTK HÖK-nek 3 millió forintja van a két gólyatáborra, valahogy ennyiből kell megoldani. Dékán úrral nagyon kompromisszum készen mentünk az egyeztetésre.
Az egyeztetésen Surján dékán úr, Pozsár-Szentmiklóssy Zoltán, Rikker Emília és én vettem részt. Ismertettem álláspontunkat, elmondtam, hogy miért alakult így, hogy ennyi pénzünk van rá. Dékán úr is megerősítette, hogy a TTK HÖK mennyi segítséget képes adni a karnak, mivel a kar anyagi helyzete nagyon problémás.
Az a megállapodás született, hogy benne maradunk a rendszerben és odakerülnek a szakterületek nevei a kiírásba. 3 millió forintot költünk a két táborra a különbözetet pedig megpróbáljuk szponzorációval megoldani(több cég nevet is megadott dékán úr, akivel érdemes az Egyetemnek felvenni a kapcsolatot), amennyiben nem sikerülne, az Egyetem kipótolja az összeget más forrásból.
Ez azt jelenti, hogy a táborban lesz egy komolyabb szakmai délután/délelőtt, véleményünk szerint ezzel még vonzóbb lesz a tábor.
Dékán úr értesítette Zászkaliczky dékán urat, én Menyhárt Barbarát. Kijelenthetjük, hogy mind a kar, mind a HÖK-ök esetében megmaradt a jó kapcsolat, és a lehető legjobb megoldás született.
Rikker Emília írásba adta a megállapodást, én ezt továbbítottam a tisztségviselők levelező listára.
Véleményem szerint nagyon sok munkába telt eljutni idáig, és szeretném megköszönni a konstruktív hozzáállást a tisztségviselők részéről.
Pozsár-Szentmiklóssy Zoltán úgy fogalmazott, hogy óriási eredmény, amit pénteken elértünk.
Visszatérek a választmányi vs. küldöttgyűlési határozatra.
Felmerülhet bennetek a kérdés, miért nem hívtam össze küldöttgyűlési ülést? Egyszerű a válasz nem volt rá elég idő, mert 7 nap kell még a rendkívüli ülés összehívásához is. Kedden tudtam volna legkorábban összehívni rákövetkező keddre, viszont előtte való hétfőn megtörtént volna a kiírás, ha nem jelezzük problémáinkat. Látható, hogy az már késő lett volna.
Megszegte-e a Választmány a küldöttgyűlési határozatot? Erről egyeztettem Pozsár-Szentmiklóssy Zoltánnal, aki elmondta, hogy nem, mivel egy feltételt határoztunk meg és két küldöttgyűlési ülés között a Választmány a legfőbb döntéshozó szerv, akinek joga van ilyen kérdésekben határozni. Megjegyzem, hogy a gólyatáborok kérdése nem tartozik a Küldöttgyűlés kizárólagos jogköréhez.
Figyelmen kívül hagytam-e a küldöttgyűlési határozatot? Nem, mert elsődlegesnek tartottam, hogy benne maradjunk a kiírásban, de voltak változó körülmények, amire reflektálnunk kellett. Ezekre sikerült megoldást találni.
Mindkét határozatnak eleget tettem? Igen, mindkettőt betartottam.
Miért nem tájékoztattunk titeket korábban? Nem akartam, hogy félinformációk terjedjenek, az ügy végezetével akartam megadni a megfelelő tájékoztatást.
Tudom, hogy számokkal dobálóztam, pedig még nincs elfogadott költségvetésünk. Június 30-án mindenki tisztábban fog látni, hogy miért ez számunkra a lehető legjobb megoldás, de úgy gondoltam, hogy most hiába nincs még kész tervezet, akkor is jogotok van tudni, hogy mi a jelenlegi helyzet.

Tisztelettel,--
Horváth Luca
Elnök
ELTE TTK HÖK