[TTK HÖK -Képviselők]?==?utf-8?q? Tankörök

Balogh Dániel balogh.daniel at ttkhok.elte.hu
2017. Sze. 5., K, 23:04:44 CEST


Kedves Luca!
Kedves Mirtyll!
Kedves képviselők!
Kedves mentorok!

Köszönöm szépen a választ. A legfontosabb a levélből, hogy kaptunk kézzel fogható információkat, köszönjük.

Üdv,
Dani
​​​​


--
Balogh Dániel


2017 Szeptember 5, Kedd 22:41 CEST dátummal, Elnök - ELTE TTK HÖK <elnok at ttkhok.elte.hu> ezt írta:
  
Kedves Dániel!
Kedves Mentorok!
Kedves Képviselők!
Kedves Tisztségviselők! 
Először is szeretnénk leszögezni, hogy maximálisan igazad van és nagyon jogosak a felvetéseid Dani, így megpróbálunk válaszolni a kérdéseidre. Nem a feltevésed sorrendjében fogjuk megtenni.
A tankörök vezetését a Kar erőltette, vagy a mi kezdeményezésünk volt?
Legjobb tudomásom szerint  a mi kezdeményezésünk volt, de erről Zsolt és Attila valószínűleg jobb felvilágosítást tudna adni, mivel akkoriban ők kezdték meg az egyeztetéseket. Bevalljuk, hogy nem kérdeztük meg tőlük, hogy pontosan, hogy történt a felvezetés, mivel mandátumba kerülésünkkor már egyértelmű volt a Kar részéről, hogy lesznek tankörök. Tudomásunk szerint a Kar nagyon hamar magához ragadta az ötletet.

Ha az előbbi, akkor miért nem harcoltunk azért, hogy egy teljesen kész rendszer legyen bevezetve?
Erre az előbbi állítás miatt oka fogyott, hogy válaszoljunk. Mi sem így szerettük volna, ha bevezetésre kerülnek, hanem pontos egyeztetések nyomán, amik az egyetem részéről teljesen elmaradtak. Az utolsó egyeztetés, ahol erről szó volt, májusban történt, azóta többszöri kérésre sem jött érdemi válasz a tankörökkel kapcsolatban.

Ha utóbbi, akkor miért nem egy teljesen kész, minden szakterület által jóváhagyott (ez lehet megtörtént, bár kétlem) rendszert raktunk a Kar elé?
Erről szintén a fent említett két embert kéne megkérdezni, illetve az előző Küldöttgyűlést és Választmányt, bár emlékeim szerint az előző ciklusban többször is volt erről szó különböző fórumokon, illetve az elkészült koncepcióról amin most is dolgoznak a TH-ban, még mi sem kaptunk máig tájékoztatást. A levelezés alapján április 24-ei választmányi ülésen tárgyalták a kérdésről, mellékelten csatoljuk az előterjesztést. Ha kaptunk volna tényszerű anyagokat, akkor azt mind a mentortáborban, mind a tanulmányi csoportban megosztottuk volna.

Most pár mondatban összefoglalnánk, hogy a mandátumba kerülésünk óta mi történt a tankörökkel kapcsolatban.
Az alakuló küldöttgyűlés utáni kedden mentünk hárman egyeztetésre(Mirtyll, Attila, Luca) Horváth Erzsébethez és Török Gabriellához, ahol az Attila által elkészített dokumentumot mutattuk meg, természetesen egyeztette velünk az általa készített anyagot, ezt mellékletben meg is osztjuk veletek. A beszélgetés során az előkészített anyagot megtárgyaltuk és egyet értettünk vele mindannyian.
Azon az ülésen felmerült az általad is feltett kérdés, hogy mi lesz a tárgyismétlőkkel és a tanárisokkal. Emlékeim szerint megoldásként az vetődött fel, hogy a tankörök létszámát úgy alakítjuk, hogy marad néhány szabad hely, a tanárisoknál meg kérjük, hogy legyen külön tanáris gyakorlat. Elméletileg már a beiratkozásnak is tankörök alapján kellett volna mennie, ez azonban szintén nem így történt.
Itt merült fel, hogy az alapszakos hallgatóknál a tanulmányi hivatal fogja felvenni a tárgyakat, és a gólyák egy kész órarendet fognak kapni a tankörök alapján. (Ezt emlékeim szerint Zsolt is, meg én is elmondtam több helyen a tervezetet.) Fontos megjegyeznünk, hogy itt még a Dékánhelyettes Asszony nem egyeztetett a különböző Intézetekkel, abban maradtunk, hogy amint megtörténik tájékoztatnak minket.
Nem kerestek minket július középéig, ezért én(Luca) kértem egy időpontot Dékánhelyettes Asszonytól, hogy  a mentortáborban megfelelő tájékoztatást tudjunk adni a mentoroknak. Ez a beszélgetés megtörtént, sajnos nem volt túl informatív, mivel július 20-ig nem tudott Dékánhelyettes Asszony az összes Intézettel egyeztetni. Abban maradtunk, hogy megkapom majd a egyes tankörök tervezett létszámait, hogy ez alapján történjen a gólyatábori beosztás. Ez nem történt meg. Mirtyllt is csak múlt héten kereste meg a TH, hogy elkérjék a gólyatábori beosztásokat, mivel végülis fordítva történik meg a tankörök összeállítása, abban az e-mailben sem volt plusz információ, ezért írt egy e-mailt Török Gabinak, hogy mi a helyzet a tankörökkel, erre tegnap jött válasz, mi szerint Végh Tamás rendeli hozzá a gólyákat az egyes tankörököz, ennél több nem volt benne. Luki múlt héten járt Török Gabinál és ő se kapott információkat hiába kért. A mai nap jártam Dékánhelyettes Asszonynál és feltettem neki a kérdéseimet. A beosztással Bálint és Végh Tamás lett megbízva. Bálinttal beszéltem neki az a feladata, hogy ütközőmentesen csinálja meg a különböző időpontokat, sajnos Végh Tamást nem értem el. Egy biztos, hogy az alapszakos gólyák megkapják a kész órarendjüket legkésőbb hétfőig.
Az osztatlan tanárisok helyzetére nem tudom mi lesz a megoldás, mert nem minden Intézet hirdetett meg külön OT-s gyakorlatot(persze van, ahol nincs rá szükség, mert külön folyik az oktatás), ezen Dékánhelyettes Asszony is meglepődött. Sajnos, ahol meg is hirdettek ott 1-2-t(pl.: kémia), ami nagyon megnehezíti az órarendjük megalkotását. Az Intézetnek felvetette Bálint a problémát, amire annyi reakció volt, hogy keressük meg a problémával Török Gabit. Mindenki össze-vissza küldözget minket “jó” ELTE-s szokáshoz híven közben elveszik az információ.
Jelenleg itt tartunk az alapszakosok hétfőig megkapják órarendjüket a földrajzon, környtanon nincs probléma, a matek és kémia beosztása problémásan folyik a Fizika Intézet még nem küldte el a kritek eredményét, ezért ott áll még a folyamat, a tanárszakosok ügyén dolgozunk. 
Mi történik, ha felsőbb évesek, vagy esetleg osztatlan tanárszakos hallgatók által kiszorul a hallgató a neki előírt csoportból?
Ez nem történhet meg, mivel a Tanulmányi Hivatal veszi fel a tárgyakat a gólyáknak és a maradék helyek úgy vannak tervezve, hogy ezt elkerüljük.
A következő félévben a tanköröket tovább fogják magukkal vinni a gólyák, vagy ez csak az első félévre vonatkozik?
Dékánhelyettes Asszony szeretné, ha ez működne a második félévben is, meglátjuk, hogy működik.
Ez tényleg egy jó rendszer lehet, bár tudjuk, hogy most nem annak tűnik, mert minden kaotikus, de emlékeim szerint az ötlet a lemorzsolódás csökkentéséért lett kitalálva, mivel így kvázi “osztályok” tudnak kialakulni, egymást segíteni.
A kidolgozás során felvettük a kapcsolatot a rendszert már alkalmazó Hallgatói Önkormányzatokkal? (Ez egy picit költői, mert nem tudom elképzelni, hogy igenen kívül más válasz lehetséges)
Patricia írta korábbi levelében, hogy volt terv, hogy BME-sek jöjjenek mesélni erről, mivel ott évek óta folyik hasonló rendszer.
Én(Luca) korábbi a BME VBK-s “mentorfelelőssel”(nem hiszem, hogy ez a pontos megnevezése) beszélgettem és érdeklődtem, hogy miként működik a rendszer. Bár úgy tudom, hogy VBK-n a mentorrendszer független a HK-tól, de remélem elfogadhatónak találod/találjátok. Felvettem a kapcsolatot orvosokkal is, hogy meséljenek a rendszerükről.
Az egyeztetés során is többször hoztunk más egyetemről jól működő példát. Persze nekünk nagyon bonyolulttá teszi rendszerünk, hogy a BSc-seknek van közös órájuk a osztatlan tanárisokkal, és a különböző változat szintek(ami színessé teszi a képzéseket). 
Felmerülhet bennetek a kérdés, hogy akkor mi a francért tartottatok az alapszakosoknak tárgyfelvételt?
Engem(Luca) az osztatlan tanáris tárgyfelvétellel kapcsolatban kerestek meg. Igen, láttam felüleletesen, hogy a többi szakterület is tart tárgyfelvételt, én nem kapcsoltam abban a pillanatban, hogy felesleges. Hozzátesszük, hogy Lukinak Török Gabi múlt héten nem mondta, hogy ők veszik fel a tárgyakat, így azt hittük, hogy ez ötletszinten maradt és az idén még nem így lesz.Feleslegesen túráztattunk sok embert, ezért mindannyian elnézéseteket kérjük, bár próbáljunk pozitívak lenni és a gólyák legalább tudják majd használni a neptunt.

Szeretnénk megköszönni Dániel a leveled, mert tényleg fontos kérdéseket vettettél fel, fontos, hogy mindenki tisztábban legyen a jelenlegi helyzettel. Hozzátenném(Luca), hogy engem senki nem keresett a tankörökkel kapcsolatban. Mirtyll pedig hiába próbált információt szerezni a felmerült kérdésekre, egyszerűen nem kapott semmit sem Török Gabitól.

Sajnos az idei évben sem a beiratkozás sem a felsőbb éves tárgyfelvétel se ment/megy problémamentesen. Nagyon nagy káosz uralkodik, naponta kapunk emailek-et, hogy xy tárgyat nem hirdették meg és nem is fogják, mert nincs kapacitás, próbáljuk ezeket is tolmácsolni a Kar vezetés felé, hogy találjon rá megoldást, ha ti is tudtok ilyet, kérlek írjatok nekünk. Mindenkinek köszönjük, hogy a szakos facebook csoportokban tartja a frontot, tudjuk, hogy mindenki erején és kötelességén felül dolgozik, reméljük mielőbb mérséklődik a helyzet.

Bárkinek bármilyen kérdése van, kérjük tegye fel! Megpróbálunk rá válaszolni 
Üdvözlettel,Németh-Prátpál Mirtyll                 Horváth Luca


2017 Szeptember 4, Hétfő 21:35 CEST dátummal, Balogh Dániel <balogh.daniel at ttkhok.elte.hu> ezt írta:
  Kedves Luca!
Kedves Mirtyll!
Kedves képviselők!
Kedves mentorok!

Jelen levelem, kérdéseim mind mentori, mind képviselői mivoltomból fogalmazódott meg bennem. Az új tanév elindultával megkaptuk a nyakunkba a tankörök rendszerét, amelyről azonban nem sok információ, vagy információ foszlány jutott el hozzám, se mentorként, se képviselőként. Ezért szeretnék feltenni pár kérdést, előbb a gyakorlatibb jellegűt. (Hozzáteszem, hogy a kérdéseimet csupán a kíváncsiság és a gólyák megfelelő tájékoztatása szülte, senkit se szeretnék megbántani vele, kérem senki ne vegye magára.)
A gyakorlati jellegű kérdéseim:
Mi történik, ha felsőbb évesek, vagy esetleg osztatlan tanárszakos hallgatók által kiszorul a hallgató a neki előírt csoportból?
Előbbi kérdésből adódik, hogy egyértelmű, hogy a tanár szakosokat nem lehet ebbe a rendszerbe jelenleg integrálni, de miért nem lett nekik külön gyakorlat kijelölve?
Mikor lesz teljesen biztos információ, hogy kinek hova kell felvenni a kurzust? (Mert jelenleg még mindig hallok olyat, hogy lehet, hogy változik)
A következő félévben a tanköröket tovább fogják magukkal vinni a gólyák, vagy ez csak az első félévre vonatkozik?
A gyakorlati kérdésekből egyenlőre ennyi jutott eszembe, de biztatnám kedves mentor társaimat, hogy ha valami hasonló kérdés nyomja a szívüket, tegyék fel őket. :)

Most pár kevésbé gyakorlati jellegű kérdésem lenne, magához az egész rendszerhez, mert sajnos a bevezetése előtti előkészületekről se sokat hallottam, de tudom, hogy volt.
Szóval a kérdések:
A tankörök vezetését a Kar erőltette, vagy a mi kezdeményezésünk volt?
Ha az előbbi, akkor miért nem harcoltunk azért, hogy egy teljesen kész rendszer legyen bevezetve? (mert jelenleg sajnos ezt nem mondhatjuk el :( )
Ha utóbbi, akkor miért nem egy teljesen kész, minden szakterület által jóváhagyott (ez lehet megtörtént, bár kétlem) rendszert raktunk a Kar elé?
A kidolgozás során felvettük a kapcsolatot a rendszert már alkalmazó Hallgatói Önkormányzatokkal? (Ez egy picit költői, mert nem tudom elképzelni, hogy igenen kívül más válasz lehetséges)

Alapvetően egy jó rendszernek, jó ötletnek tartom a tanköröket, így levelem se ellene szól, hanem a fejlesztéséért, és az információáramlás megindításáért.

Előre is köszönöm a válaszokat.

​​​​​Üdvözlettel,
Balogh Dániel
ELTE TTK HÖK
Képviselő

--
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://listbox.elte.hu/pipermail/ttkhok-kepviselok/attachments/20170905/f1dfa246/attachment-0001.html>


További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról