[Eltenet-l] Mail relay.

Gabor Toth gabor at otis.geobio.elte.hu
2000. Feb. 28., H, 22:24:08 CET

On Wed, 23 Feb 2000, Imre Jakli wrote:

> Egy aprosagra szetnem felhivni a figyelmuket. Az ertesitesekben
> nem szerepelt, de ugy latom a levelek merete is korlatozva lett:
> 220 darmol.elte.hu ESMTP Exim 3.12 #2 Wed, 23 Feb 2000 10:05:36 +0100
> 250-darmol.elte.hu Hello para.chem.elte.hu [157.181.192.1]
> 250-SIZE 2048000 <<--- Legfeljebb 2Mbyte-os levelmeret!!!
> 250-8BITMIME           ----------------------------------

Tisztelt Kollegak!

Tisztaban vagyok azzal, hogy a levelek meretenek korlatozasa a
rendszergazdak eletet megkonnyiti, es mint ilyet, udvozolnem is, ha
ugyanakkor nem keseritene meg a felhasznalok eletet. Ugy gondolom,
hogy - bar valamilyen korlatot celszeru szabni - a 2 MB nagyon kicsi.
Kepzeljuk el, hogy egy kutato pl. RTF formatumban kuldene egy
palyazati anyagot a kulfoldi egyuttmukodo partnerenek, es a javitott
valtozatot szeretne visszakapni, lehetoleg technikai korlatok okozta
keses nelkul. Tudjuk, hogy a MIME kodolas az amugy is meretes RTF-et
meg nagyobbra duzzasztja. Ilyen modon meglehetosen konnyu tullepni a
2 MB-ot. Velemenyem szerint 5 MB az also hatar, ahol ezt a korlatot be
lehet allitani, es meg igy is fog problemat okozni.

Talan jo lenne eldonteni, hogy az egyetemi halozat, a szerverek es
email azert van-e, hogy mi, rendszergazdak vagy rendszergazdakent is
mukodo oktatok-kutatok korlatokat szabhassunk a kollegainknak, vagy
pedig azert, hogy az oktatast es a kutatast a lehetosegekhez kepest
legjobban tamogatva, az oktato-kutato felhasznalok eletet, szakmai
munkajat megkonnyitve mukodjon.

Udvzolettel: Toth Gabor

 Gabor Toth                           E-mail:  tothg at ludens.elte.hu
 Department of Genetics                   or   gabor at otis.elte.hu
 Eotvos Lorand University             Phone:   (36-1) 266-1296
 Budapest, Muzeum krt. 4/a.           Fax:     (36-1) 266-2694
 H-1088 Hungary                       URL: http://falco.elte.hu/~gabor/