Re: [MaFLa] felhívás

Balazs Gyenis gyepi at hps.elte.hu
Mon Sep 13 06:05:40 CEST 2010

     Sziasztok!

  A formulak nagy reszet nem nyitja meg az en Wordom. Azt csak most
vettem eszre, hogy a Miklossal irt 2010-es cikkunk eredmenyei
kikerultek a foszovegbol valami miatt, pedig ugy emlekszem, meg
teljesen vissza is fogtam magam a nyoman megfogalmazhato kritikak
kapcsan. Ha volt olyan valtozat, ahol ezt a valtozast nyomon lehetett
volna kovetni, akkor elnezest.
  De felolem mehet, azt most mar rad es Lacira bizom, hogyan
focizzatok le ezt a falszifikacios ugyet.
  Kosz,

     Gy.B.

ui: Laci, az en filozofiai allaspontom a "vilag" kapcsan nagyon
egyszeru: annak nincs ertelme, hogy a "vilagban" vannak korrelaciok,
esemenyek stb., annak van ertelme, hogy a vilagot leiro legjobb/eleg
jo konfirmalt elmeletunkben szerepelnek azok a fogalmak, hogy
korrelacio, esemeny stb. A kozos ok elvet pedig ugy kell elvkent
erteni, hogy az a jelenbeli es a varhatoan jovobeli legjobb/eleg jo
elmeleteink formajarol mond valamit. Amint ezek az elmeletek
matematikai alakot oltenek, az elvet a partikularis kontextusokban
lehet matematikailag igazolni vagy cafolni; attol lesz "elv", hogy nem
egy adott partikularis elmeletre vonatkozoan van kimondva, hanem ezek
egy meg nem is teljesen ismert osztalyara. De ebbe tenyleg nem kell
most belemennunk a cikk megvitatasahoz.