[MaFLa] MFT elnökség

Tamás Pavlovits pavlovits.tamas at gmail.com
Wed May 25 22:01:39 CEST 2016

Kedves Kollégák,

Filozófiával foglalkozók lévén, engedjétek meg, hogy felhívjam a figyelmet
egy érdekes ellentmondásra. Azokat, akik ezt a konstruktív és szerintem
nagyon is előre mutató vitát elindították és elsőként hozzászóltak (Tibor,
Ádám, Veronika), az az aggodalom motiválta, hogy a Magyar Filozófiai
Társaság nem jól működik, legalábbis ami a reprezentációs funkcióját
illeti. Az ellentmondást abban látom, hogy közben Tibor, Ádám és Veronika
nem tagjai a Társaságnak, tehát őket sem reprezentálja a társaság, miközben
a magyar filozófiai szakma köztudottan kiváló képviselőiről van szó. Ezt
egyáltalán nem azért látom problémának, mert ők (ti) kívülről szólnak hozzá
a kérdéshez. Éppen ellenkezőleg: én nagyon örülök, hogy végre a szakma
elkezdett (még ha egy nagyon csekély keretek között is) önmagáról
gondolkodni és beszélgetni - például arról, hogy hogyan kellene a szakmát
reprezentálnia az MFT-nek - és ez éppen Tibor véleményének köszönhető.
Nagyon nagy szükség van ilyen beszélgetésekre, mert a szakma ma (talán
ebben egyetérthetünk) meglehetősen súlyos helyzetben van. Szóval szerintem
érdemes lenne első lépésként ezt az ellentmondást azzal megszüntetni, hogy
megpróbáljuk az MFT-t valóban reprezentatív társasággá tenni, amely a
szakma egészét képes megjeleníteni, és ahol együtt konstruktív vitákat
folytathatnánk arról, hogy mit kezdjünk ezzel a jelenleg kialakult, és
sajnos napról napra súlyosabb helyezettel. Talán 10 évvel ezelőtt még nem
volt életbevágó, hogy az MFT reprezentálja-e a szakma egészét vagy sem (é.
hogy van-e női tagja az elnökségnek, vagy hogy a filozófiát magas szinten
művelők tagjai-e az MFT-nek vagy sem), de úgy érzem, mára ez a helyzet
megváltozott.

Üdvözlettel
Pavlovits Tamás (egy belsős)

Pavlovits Tamás