[MaFLa] nők, elnökség

Joó Mária joo.maria at btk.elte.hu
Sat Jun 11 09:13:41 CEST 2016

Kedves Kollégák!

Csak most hallottam a vitáról, ezért kicsit megkésve szeretném felhivni a
figyelmüket egy 2013-ban megjelent cikkemre, mely arról számol be, hogy
Nagy Tudós, Fontos Kolléga mellett milyen nőként másodrendűnek, Másnak
lenni! Itt olvasható: tntefjournal.hu/vol3/iss1/joo.pdf
A Szegedi Egyetem Angol-Amrikai Tanszéke folyóirata a Társadalmi Nemek
Tudománya kut.csoport (ahol 10 évig tanitottam feminista filozófiát)
on-line folyóirata, az adott szám egésze a patriarchátus formáival
foglalkozik.
Csak azoknak ajánlom, akik szeretnék megérteni, mit jelent nőként egy olyan
közegben dolgozni, mely tudattanul újratermeli a nők mellőzését, milyen
intézményi praxisok, habitusok hozzák létre az ilyen elnökséget, a
konferencián az 'all- male panel'-t. -Persze demokratikus módon,
szavazással- ettől még lehet egy intézmény rasszista (iskolai szegregáció),
szexista -persze kulturáltan, udvariasan, demokratikus úton!  Nem a maguk
az egyes személyek azok, - méltán meg is sértődnek a vádra- hanem (a
férfikollégák)öntudatlan haszonélvezői a megszokott férfidominanciának!
Nagyon örülök, hogy végre szó esett a jelenségről és főleg annak, hogy lesz
képviselői utánam is a feminizmusnak- és egy újabb  "helyes feminista',
ahogy Bence Gyuri mondta régen rólam ("Fiúk, ezt -a feminizmust- nem lehet
megúszni, járhattunk volna rosszabbul is"-igy Gyuri rezignált
bölcsességével)
Üdv
Joó Mária üvegplafonos habil. docens