[MaFLa] OTDK bírálat és zsűri, jelentkezési határidő

tamas seregi seregitamas at gmail.com
Fri Jan 18 08:39:09 CET 2019

Kedves Gábor!

Már a harmadik úton jut el hozzám ez a felkérés. Az elsőre, amit Simon
Jóskától kaptam, az alább olvasható választ írtam. Jóska továbbította a
levelemet a Társadalomtudományi Szekció elnökének, aki válaszolt is rá, azt
is bemásoltam ide. A lényeg, hogy 500 millió forintba kerülne, amit kérek,
Az összeg elsőre talán soknak tűnik, de ha kicsit utánagondolunk,
egyáltalán nem sok az, és van a kasszában bőven, úgyhogy fizessenek csak.
És továbbra is arra biztatok minden kollégát, hogy ne vállaljanak bírálást
és zsűrizést.
Üdv.
T.

Kedves Jóska!

Ezt most neked írom, de nyilván nem te vagy a címzettje. Szóval, ahogy a
Humán Tudományi Szekció ugyanilyen levelére is írtam, azt tudom válaszolni
a felkérésre, hogy nagyon szívesen vállalok dolgozatok bírálását. 80.000
Ft+ÁFA / darab díjazást tartok elfogadhatónak érte. És mondhatnám persze
azt, hogy méltányosságból féláron is megcsinálom, de miért mondanám, hiszen
az ország jól teljesít, a felsőoktatásban semmi baj, a fizetésünk pedig
állítólag 30%-kal nőtt csak 2018-ban. Ám valamiért az enyém véletlenül nem
nőtt egy fityinggel sem, ezért nem lehetek méltányos, és nem dolgozhatok
ingyen. És ha azt mondják, hogy "de hát eddig is ingyen végeztük ezt a
munkát", akkor meg azt mondom, hogy igen, ingyen végeztük, én például két
évvel ezelőtt bíráltam is, aztán leutaztam Pécsre, ahol egész nap
zsűriztem, és még a vonatjegyemet is csak két hónap múlva fizették vissza,
de idén már nem szeretnék beállni az önkizsákmányolók csapatába. Sőt,
kollégáimat is erre fogom biztatni.

Üdv.
Tamás

Kedves Tamás,

alant az OTDK Társadalomtudományi szekció-vezetőjének válasza felvetéseidre.

Üdv,

Tisztelt Simon József,

nagyon köszönöm, hogy megosztotta velem a díjazásra vonatkozó üzenetet.
Fontos jelzés - akkor is, ha nyilvánvaló, hogy csak azoknak a kollégáknak a
munkájára számítunk, akik a TDK dolgozatok bírálatáért nem várnának el
díjazást (a jelenlegi kedvezőtlen körülmények ellenére sem). Bízom benne,
hogy a Filozófia Tagozat esetében is lesz elég bíráló.

(Zárójelben: csak a Társadalomtudományi Szekcióban 280 dolgozat érkezett. A
bírálat költsége az alábbi tarifával számítva kb. 28 millió Ft lenne.  Az
OTDK-n 16 szekció van - így kb. 500 millió Ft lenne csak a bírálat
költsége, mivel van a mi szekciónknál nagyobb is .... .)

Üdvözlettel
Orosz Éva