[Kepviselok] anomália 5 pontban

Bebrevszky bebrevszky at freemail.hu
2004. Júl. 24., Szo, 16:51:19 CEST

Szerbusztok Hallgatótársaim!

Remélem jó volt a vezetőképző és mindenki megokosodva,
tapasztalatokat begyűjtve folytatja a nyaralást akár az EFOTT-on, akár
máshol. Én a HÖOK nyári táborában vártam, hogy az ELTE TTK is
képviselteti magát, de sajnos nem. Ott megbeszélhettük volna azt a
keserű szájízt, amit a TTK-n folytatott félévzáró vizsgaidőszak okozott
nekem. Levelemben felvetek pár problémát, ami kikívánkozott belőlem.
Kérem, hogy olvassátok figyelmesen és majd a válaszokra is kíváncsi
lennék.
Előre is köszönöm a türelmet.

Kedves hallgatótársaim, képviselők és kedves HÖK vezetés, Balázs!

Bebrevszky Dániel vagyok, kiegészítő képzésre járok az ELTE-TTK-ra,
tehát van már felsőoktatásban szerzett tapasztalatom a bürokráciáról,
TO-s segítőkészségről, de mondhatom, hogy ami itt az ELTE TTK TO-ján
folyik az nem mindennapi, és ekképp szó nélkül sem hagyhatom.

Nem ismerem az ELTE HÖK struktúráját, és az egyetemi hierarchiában
elfoglalt szerepét, de meggyőződésem, hogy ezek a fatális anomáliák
csak a HÖK erőteljes lobbija és a vezetés körében és hallgatók közt
kivívott megbecsülés során javíthatók.

Kérdezném: miért kell háromszor sorba állnia egy átlag hallgatónak,
hogy egy UV-t tehessen, miért eme bürokratikus időpazarlás ráadásul
a mi időnké, pénzpazarlás, ráadásul a mi pénzünké. (UV csekk, posta,
UV csekk beíratás, TO). Ez a legmesszebbmenőkig döbbenetes és
felháborító. Elképedek azon, hogy így kezelnek ma hallgatókat egy
felsőoktatási intézményben. Ahol már számítógépen lehet Interneten
keresztül vizsgára jelentkezni, ott kétszer kelljen egy 20-25 méteres
sort kiállni, hogy csekkhez, majd beíráshoz jussak. Döbbenetes,
ismétlem magamat. Amikor a számítógépes rendszerben beállítható
lenne, hogy ott legyen jegyezve, hogy valaki befizette a vizsgadíjat,
utóvizsgadíjat, különeljárási díjat, tandíjat, stb., vagy nem, és
könnyebb lenne az élet.
Kelet Magyarországon, egy vidéki 14.000 fős főiskolán tud működni az
internetes befizetés, nem tudom itt a főváros egyik legnagyobb
egyetemén miért ekkora az elmaradottság?
Vajon a HÖK szólalt már fel ez ügyben, hogy nem túl hallgatóbarát
megoldás ez? Két-három órát vesznek el a hallgatók idejéből, és a sok
fölösleges emberről nem is beszélve, akinek a dolga, hogy kiadja a
csekket, meg beírja a csekkszámot, vagy mit tudom én mit.

Másrészt. Vajon a HÖK tudja, hogy a vizsgaidőszak utolsó hetében
találták ki, hogy a beiratkozás július 15-ig kötelező? Kérdésemre, hogy
a hallgatók, akik már régen nem járnak be, mert levizsgáztak, velük mi
lesz, a válasz ennyi volt: - majd befizetik a különeljárási díjat – Nos,
kérdem én újfent a HÖK felszólal ennek inkorrekt és mindennemű
hallgatói jogot mellőző beavatkozás hallatán? Vagy a különeljárási díjat
a HÖK kapja, mert akkor megértem szótlanságát…

Harmadsorban: hogy van az, hogy az ösztöndíjak reklamálása ügyében
a TO-hoz kell fordulni, hát nem a HÖK intézi? Ezt láttam kiírva a TO
hirdetőjén, számomra ez is furcsa. Az ösztöndíjak a HÖK-höz kéne
tartozzanak és megfelelő apparátussal kellene megoldani kiosztását, a
hallgatók véleményét sem mellőzve. Ezek után küldhetne nekem valaki
egy ELTE-TTK HÖK SzMSz-t!!

Negyedsorban: Miért van az, hogy a TO-s nénik naponta két órát kell
csak, hogy foglakozzanak az őket eltartó hallgatókkal nappalis, estis,
levelezős egyre megy? Nem tudom, hogy mit csinál a TO-s néni a napi
munkaidejének maradék 6 órájában. De ez a része a dolognak nem is
érdekel, inkább az, hogy miért nincs sem a levelezősökre, sem az
estisekre tekintettel ez a rendszer? Miért nem intézi el a HÖK, hogy a
TO naponta 8-12-ig és 14-16-ig legyen nyitva? Én, HÖK elnökségem
alatt, a mi főiskolánkon elintéztem anno, és a mai napig ez a
nyitvatartási rend. Gondolom, hogy szegény TO-sokat nem nagyon
terhelné meg, hogy az ajtó hosszabb ideig legyen nyitva.

Továbbá miért nincs egy információs csatorna nyitva az ETR-ben, hogy
esetleg a TO-s, vagy egyéb tanszéki, stb. híreket a hallgató közvetlenül
belépéskor megkaphassa azon, mint például, hogy meddig kell
beiratkoznia.

Kérlek Balázs, vagy bármely TTK-s HÖK vezető erre választ adjatok,
amennyiben van, vagy el kéne gondolkodni, hogy ez HÖK? Van
szavatok egyáltalán a Dékáni/Rektori/Egyetemi Testületben?
Elfogadnak benneteket partnernek? Elfogadják szavatokat a hallgatói
érdekképviselet területén, vagy ez csak hiú ábránd? Mert akkor valami
nagy változást kell, hogy hozzatok! Ez így, kicsit szánalmas és
szomorú. Én nem ehhez vagyok szokva, de szerintem hallgatótársaink
is megérdemelnék, hogy erősebb hallgatói érdekérvényesítő testületük
legyen.

Mély tisztelettel várom a válaszokat,

Bebrevszky Dániel
matematika kieg.