[Kepviselok] Valaszok+bejelentes

Balazs Gonci GONCI at ludens.elte.hu
2004. Júl. 26., H, 16:10:12 CEST

Tisztelt kepviselok!

Bebrevszky Daniel levele dobbentett ra, egy alapveto hianyossagra, melyet
elmulasztottam megtenni, igy a listan, hogy ne csak azok tudjanak a
dologrol, akik ott volta a zaro/alakulo kozgyulesen.

Koszonom mindenkinek az elozo evi munkat, es sok sikert kivanok uj
elnokunknek Papp Gabriellanak a kovetkezo evre.

Mivel azonban az elozo evben meg en voltam a megtisztelo poszt
tulajdonosa, ezert ugy erzem, hogy a jogos kritikara elsosorban nekem
kell valaszolnom, mar csak azert is, mert kulon megszolitattam. (Ludens
alatt nincs ekezet, elnezest.)

Nagyon orulok, hogy a HOK-ben mas helyen tapasztalatott szerzet regi-ujak
is bekerultek, ez ugyanis lehetoseget ad arra, hogy bizonyos ertelemben
kivulrol is meglathassuk magunkat, amire amugy keves lehetosege van a
HOK-nek. Egyreszt mindenki igy en is belefarad abba a folyamatos
alkudozasba ami itt megy es mar nincsenek is mindig igenyei, megszokja,
hogy vmi nem ugy megy, mint ahogy kene, kesobb mar azert kuzd ami joval
alatta van a minimumnak, stb... Amit mindezzel mondani akarok, hogy
Daniel kritikaja jogos, es nem szabad, hogy (szerintem) kisse eroteljes
megfogalmazasa miatt ne vegyek figyelembe azok akik itt vannak mar
regebben.
Ettol fuggetlenul viszont kernem azt is, hogy a kritikat ha lehet ne
ilyen ellensegesen fogalmazzuk meg, akar jogos akar nem, mert ez a
legritkabb esetben sem vezet celra, sot...

Ami a valaszokat illeti: Az ELTE az orszag legkonzervativabb, ennek
megfeleloen az ujitasok teren a legelmaradottabb egyetem. Ettol
fuggetlenul a problema (UV csekk) rovidesen, varhatoan a kovetkezo
vizsgaidoszakra megoldodik, mivel az ETR-be mar integraljak a Daniel
altal hianyolt elektronikus nyilvantartast.

A HOK tudja, hogy a TO-n sok marhasagot terjesztenek. Nagyon sokszor
kertem en es kertek masok is, a tanulmanyi dekanhelyettestol, hogy ez ne
igy legyen. Ami a lenyeg, hogy termeszetesen nem igaz a julius 15-i
beiratkozasi hatarido. Kacsa. Millio ilyen van, es valoban felhaborito,
hogy a TO terjeszt ilyeneket. A legjobb, hogy ha odamenne vki es mondana,
hogy ilyen nincs, akkor a TO-s csodalkozik a legjobban, marmint, hogy
miert is lenne ilyen, o iyet soha nem mondott. Ez ellen nagyon nehez
tenni, de valoban kene. A gond, hogy az informacio szoban terjed es
utolag nehez bebizonyitani, hogy valoban ezt mondta, raadasul
kozalkalmazott reven egy ilyen bizonyitas a munkaviszony szempontjabol
semmilyen hatassal nincs.

Az osztondijaknal nem tudom, hogy pontosan milyen osztondijakrol lenne
szo, a koztarsasagi eseteben valoban nem a HOK-hoz kell fordulni. A
tanulmanyi osztondijnal azert kell a TO-hoz, mert mi nem tudjuk egyes
hallgatok jegyeit modositani (es szerintem nem is cel, hogy ezt tudjuk),
es ugye csak jegyeeliras eseten van ertelme fellebbezni. A tobbi
osztondij eseteben pedig tudtommal a HOK-hoz kell fordulni, kiveve, ha
nem a HOK altal kiadott lista a hibas, hanem annak megvalositasa (azaz
teves utalas tortent). Amennyiben maga a dontes ellen emel vki kifogast,
akkor termeszetesen a HOK-hoz kell, hiszen mi hoztuk a dontest.

A negyedik ponttal ismet teljesen egyet kell ertsek. Azzal az elteressel,
hogy viszonylag pontos elkepzelesem van, mit is csinalnak a maradek
idoben, azonban ezen feltetelezeseknek nyilvanos listan nem adnek hangot.
Kulonosen igaz az estis es levelezos hallgatokkal kapcsolatosan az
eszrevetel.

A level vegen levo provokativ kerdesekre pedig ha nem
haragszol/haragszotok mar utaltam, megpedig, hogy nem biztos, hogy
azoknak ott a helyuk, igy talan nem is valaszolnek rajuk.

Gonci Balazs
fizikus hallgato

Lentebb talalhato Bebrevszky Daniel levele, sajnos az elso pontot kitoroltem:

Másrészt. Vajon a HÖK tudja, hogy a vizsgaidőszak utolsó hetében
találták ki, hogy a beiratkozás július 15-ig kötelező? Kérdésemre, hogy
a hallgatók, akik már régen nem járnak be, mert levizsgáztak, velük mi
lesz, a válasz ennyi volt: - majd befizetik a különeljárási díjat – Nos,
kérdem én újfent a HÖK felszólal ennek inkorrekt és mindennemű
hallgatói jogot mellőző beavatkozás hallatán? Vagy a különeljárási díjat
a HÖK kapja, mert akkor megértem szótlanságát…

Harmadsorban: hogy van az, hogy az ösztöndíjak reklamálása ügyében
a TO-hoz kell fordulni, hát nem a HÖK intézi? Ezt láttam kiírva a TO
hirdetőjén, számomra ez is furcsa. Az ösztöndíjak a HÖK-höz kéne
tartozzanak és megfelelő apparátussal kellene megoldani kiosztását, a
hallgatók véleményét sem mellőzve. Ezek után küldhetne nekem valaki
egy ELTE-TTK HÖK SzMSz-t!!

Negyedsorban: Miért van az, hogy a TO-s nénik naponta két órát kell
csak, hogy foglakozzanak az őket eltartó hallgatókkal nappalis, estis,
levelezős egyre megy? Nem tudom, hogy mit csinál a TO-s néni a napi
munkaidejének maradék 6 órájában. De ez a része a dolognak nem is
érdekel, inkább az, hogy miért nincs sem a levelezősökre, sem az
estisekre tekintettel ez a rendszer? Miért nem intézi el a HÖK, hogy a
TO naponta 8-12-ig és 14-16-ig legyen nyitva? Én, HÖK elnökségem
alatt, a mi főiskolánkon elintéztem anno, és a mai napig ez a
nyitvatartási rend. Gondolom, hogy szegény TO-sokat nem nagyon
terhelné meg, hogy az ajtó hosszabb ideig legyen nyitva.

Továbbá miért nincs egy információs csatorna nyitva az ETR-ben, hogy
esetleg a TO-s, vagy egyéb tanszéki, stb. híreket a hallgató közvetlenül
belépéskor megkaphassa azon, mint például, hogy meddig kell
beiratkoznia.

Kérlek Balázs, vagy bármely TTK-s HÖK vezető erre választ adjatok,
amennyiben van, vagy el kéne gondolkodni, hogy ez HÖK? Van
szavatok egyáltalán a Dékáni/Rektori/Egyetemi Testületben?
Elfogadnak benneteket partnernek? Elfogadják szavatokat a hallgatói
érdekképviselet területén, vagy ez csak hiú ábránd? Mert akkor valami
nagy változást kell, hogy hozzatok! Ez így, kicsit szánalmas és
szomorú. Én nem ehhez vagyok szokva, de szerintem hallgatótársaink
is megérdemelnék, hogy erősebb hallgatói érdekérvényesítő testületük
legyen.

Mély tisztelettel várom a válaszokat,

Bebrevszky Dániel
matematika kieg.