[Kepviselok] beszamolo

ELTE TTK HOK Tanulmanyi Elnokhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2004. Nov. 9., K, 09:24:41 CET

  Sziasztok!

Alább olvasható a tanulmányi elnökhelyettes beszámolója újraválasztása óta
eltelt idõszakban végzett munkájáról.

Nyár

Az EHÖK vezetõképzõn az EHÖK tanulmányi biztosával ültünk le egy kicsit
mi, kari tanulmányisok (sajnos nem voltunk teljes létszámban), hogy a
jövõrõl, a felsõoktatási törvényrõl, illetve a tantervek változásáról
beszélgessünk, és hogy majd Kovács Norbert, az ideiglenes biztos bizonyára
hív össze ezzel kapcsolatban üléseket.
Otthon cikket írtam a Nyúz Gólya különszámába.
A matekos gólyatáborban elõadást tartottam a TVSZ-rõl, válaszoltam a
felmerülõ kérdésekre. A gólyatábor elsõ és utolsó napján is leültem Papp
Gabriella társaságában Horváth Ákossal, a tudományos diákköri tanács
titkárával, és a fõiskolai matematika tanszék egy szakmódszertanos
oktatójával, Munkácsy Katalinnal, hogy egy EU-s pályázatról tárgyaljunk,
de azon kívül, hogy lefáradtunk, nem tudtunk kitalálni semmit, és végül
idõ- és energiahiányra hivatkozva annyiban hagytuk a dolgot.
Balás Márk felhívott, hogy a CD-re, amelyet a gólyák kapnak, felrakták az
én cikkemet is, azonban némi átírásra szorul, mert az oktatási
dékánhelyettesnek nem tetszett a megfogalmazás. Erre rábólintottam, nem
ragaszkodtam az eredeti szöveghez. Késõbb tudtam meg, hogy még pár
mondatot kihúztak a szövegbõl önkényesen, de annyiban hagytam ezt is.
Végül a CD-re a teljes, eredeti Gólyanyúz is felkerült változatlan
formában.

0. hét

A gólyák beiratkozása folyt, minden nap megtartottam ugyanazt az elõadást
a TVSZ-ról, remek kis powerpointos prezentációval kísérve. Hétfõn, szerdán
és csütörtökön Papp Gabriella helyett is én beszéltem, mivel neki
fontosabb teendõi voltak. A HÖK általános bemutatása volt az õ témája.
Pénteken az ETR-rõl szóló elõadást is én tartottam. Az elõadások hatására
lényegesen több levelet kaptam, mint megszoktam.

1. hét

Állandóan jöttek a hallgatók a panaszaikkal. Szerdán eljutottunk az
oktatási dékánhelyetteshez, minden összegyûlt problémát megtárgyaltunk, a
legsúlyosabbak a tanrendi hiányosságok, hogy más karok tanrendjei csak az
adott karon elérhetõek. Másnap is jártam ott, akkor már csak egy hallgató
miatt, aki szakváltoztatási kérelemmel jött. Pénteken cikket írtam a
Nyúzba.

2. hét

Hétfõ reggel egy hallgatót kísértem a dékánhelyetteshez, pszichológia
mellett akart egyszakos biológia tanár lenni, illetve biológiás órákat
felvenni, végül abban maradtunk, hogy a hölgy átgondolja, hogyan akarja
csinálni.
Szerdán Kari Tanács volt, ott voltam végig.
Csütörtökön Tanulmányi Csoport ülést tartottam, a delegáltak mind jelen
voltak, ha jól emlékszem. Szó volt az idei tennivalókról (tanszékcsoportok
összefogása, tantervek rendberakása, szabályzatok átnézése, felsõoktatási
törvény tanulmányozása), illetve az OMHV átalakításáról. Abban maradtunk,
hogy két hét múlva újabb ülést hívok össze, addig mindenki gondolkodhat.
Elõbb be kellett fejezni az ülést, mert még a dékánhelyettessel volt
megbeszélnivalóm. Beszéltünk az OMHV-ról, hogy a hétfõi TOB-on felvetjük,
hogy ETR-hez én kapok majd megfelelõ jogosultságot. A nyelvórákról is szó
volt, van kreditértéke, és a szabad kreditek terhére mindenki vehet fel,
még azok is, akiknek van nyelvvizsgája, és ösztöndíjba is beszámít. Egy
hallgató problémájáról is volt szó, átvették (info-német), kétszakos
(info-technika), egyik szakján másodéves, mégis elsõsnek van
nyilvántartva. Pénteken Nagy Tibor azt mondta, hogy a szakpár miatt csak
így lehet nyilvántartani, illetve az ösztöndíjjal nem lesz problémája,
mert helyben át lett írva "új belépõ" helyett "folytató"-nak. (Mivel az
ösztöndíjak ki vannak számolva, megnéztük nov. 8-án, tényleg kap
ösztöndíjat.) A dékánhelyettes csodálkozott, hogy a TVSZ-ünk nem napra
kész a neten, ezzel kapcsolatban mondta, írjak e-mailt, hogy ne felejtse
el. A jegyzetbónok ügye intézõdik.
Pénteken korán bejöttem, hogy idõben elkezdjük az OMHV-val kapcsolatos
utómunkákat. Három segítségem volt: Csupor Mariann, Kalotai Milán és
Ravasz Máté. Az ötödiken Peyer Zoltán szobájával szembeni laborban voltak
a kiértékelt lapok, már csak az összesített eredményt kellett mind a 630
borítékba belehelyezni, majd lezárni õket tûzõgéppel, végül kihordani
tanszékékre. A dékánhelyettesnek le kellett fûzni egy mappába az összes
oktató értékelését, illetve ugyanezen papírokból a megfelelõ
tanszékcsoportok vezetõi is kaptak. Ennek a rengeteg papírnak a
fénymásolását a Felvételi Irodában ejtettük meg. Délután egyre ki lett
hordva minden boríték.
Konczné Remler Tímeának, a TO gazdasági ügyekkel foglalkozó munkatársának
írtam hivatalos levelet a TOB delegáltak névsorával, bár ezt a titkárnak
kellett volna.

3. hét

Hétfõn fogadóórát tartottam, szokásos idõben (10-12-ig), négy órától
Tanulmányi és Oktatási Bizottság ülés volt, két hallgató tag (Szabadi
Korinna és Takács Sára) nem jelent meg. Elsõ napirendi pont a
költségtérítések elengedése volt a kari szabályzatban meghatározott 2%-nyi
összeg erejéig. A dékánhelyettes által beterjesztett javaslatot
indoklással együtt a bizottság egyhangúlag elfogadta. Egyebek napirendi
pont alatt Freud Róbert a szakmódszertani tárgyak kreditértékei felõl
érdeklõdött. Szintén Freud Róbert kereste az OMHV eredményeit,
tájékoztattuk, hogy elõzõ héten már megtörtént a kihordása a borítékoknak,
illetve itt vetette fel a dékánhelyettes, hogy a jövõben az ETR-ben
csináljuk a dolgot, és ehhez én kapjak jogosultságot. Abban maradtunk,
hogy ha a technikai feltételek biztosítottak, ehhez igazítjuk a
szabályzatot.
Utána még beszéltem a dékánhelyettessel, végleg tisztáztuk a nyelvórákat.
Este Ádám Zoltánnal beszélgettem, amikor említette, hogy megszûnik a belsõ
szakváltás, csak felvételi van, illetve kedden a tanulmányi osztályvezetõ
arról tájékoztatott, hogy a felvételi miatt érettségiznie is kell az
embereknek, pl. ha valaki újrafelvételizik a szakjára, és anno
pontduplázással vették fel, akkor érettségiznie kell abból a tárgyból,
amibõl valamikor nem tett vizsgát.
Kedden a tanulmányi osztályvezetõnél (Körmendi Tiborné) jártam, hogy a
fõiskolásoknak miért kell 21-ig leadniuk az indexüket. Mikor beszéltem
Tóth Balázzsal, a fõiskolások tanulmányi elõadójával, akkor vált
világossá, hogy mindenkinek, aki diákhitelt, Bursa Hungarica-t akar kapni
októberben, ez volt a leadási határidõ, ahogy az lenni szokott. Mikor
felhívtam a figyelmét a tanulmányi osztályvezetõnek, hogy errõl senkit se
tájékoztattak, akkor azért megnyugtatott, hogy az iratkozási lap
leadásával mindenkit aktiváltak az ETR-ben, így igazából nem is kellene
korábban leadniuk az indexet.
Emellett véleményeztem egy hallgatói kérelmet, amely egy párhuzamos
képzésben részt vevõ hallgatótól jött, és azt sérelmezte, hogy a jelenlegi
rendszerben nem kap tanulmányi ösztöndíjat, mert a két szakja miatt nem
tud megfelelõ számú órát felvenni. A válasz, hogy a tanulmányi ösztöndíjat
a hallgatók a teljesítményükkel érdemlik ki.
Nagy Tibornál jártam még, aki hivatalosan is megérdeklõdte e-mailen,
hogyan megy az OMHV az ETR-ben, és hogyan kaphatok adminisztrátor
jogosultságot hozzá.
Délután Tudományos Diákköri Tanács ülésen voltam, ahol szó esett a tavalyi
pénzek elköltésérõl, a kari TDK-k rendezésének idejérõl, illetve a
márciusi OTDK-ról, melynek a Fizika, földtudományi és matematika szekciója
az ELTE-n kerül megrendezésre.
Csütörtökön egy hallgatói panasz alapján végül tisztázódott, hogy a
mat-infó-sok nem fizetnek az infós tárgyakért kreditújrafelvételi díjat.
Az IK dékánhelyettese írásba adta, hogy nem kérik a díjat. Még a PPK-s
tárgyakra nem vonatkozik, ehhez a PPK-nak kellene valami hasonló papírt
kiadnia.
Pénteken érkezett válasz az OMHV jogosultság ügyében, remélhetõleg már a
megfelelõ emberrel levelezek (késõbb derült ki, hogy Maczák Milán az ETR
Üzemeltetésén dolgozik). Ezen a napon volt az indexek leadási határideje,
aki nem adta le, különeljárási díj befizetése mellett teheti meg a
jövõben. Kérdéses a tanulmányi ösztöndíj ehhez való kötése. Az, hogy az
ETR-ben és az indexben lévõ jegyek között eltérés van, vizsgálatot fog
maga után vonni.

4. hét

Szerdán megkaptam az OMHV admin jogot Maczák Milántól (mivel a kari
informatikusunk, Nagy Tibi még nem ért annyira az ETR-hez), de mint
kiderült számomra, egységes az egész ELTE-n, tehát szoros együttmûködést
fog megkívánni tõlem a többi résztvevõ karral, jelen esetben az IK-val,
azon belül is Szabady Péterrel, mivel jelenleg neki van még ilyen
jogosultsága.
Csütörtökön beszéltem Szing Attila ügyében a tanulmányi osztály
vezetõjével, illetve a tanulmányi elõadójával, Örsi Ágotával, akik új
megvilágításba helyezték a kérdést, mivel a hallgató nagyon is jól ismert
számukra a trükkjeivel.

5. hét

Hétfõn még mindig Szing Attila ügyével foglalkoztam többek között.
Kedden az új Felsõoktatási törvény tervezetét bújtam egész nap, illetve
beszéltem Szabady Péterrel az OMHV ügyében. Megígérte a kiértékelõ
programot. A közgyûlésen részt vettem.
Szerdán este EHÖK tanulmányis megbeszélés volt fõleg az új Ftv-rõl, meg
hogy mi számít közismereti tárgynak, mert egyes rendeletek egymásnak
ellentmondóak, és nem mindegy fizetés szempontjából. Végül az OM
véleményét fogják kikérni.
Pénteken cikket írtam az OMHV-rõl a Nyúznak.

6. hét

Hétfõn délelõtt megérkeztek a jegyzetbónok a jegyzetboltba, átvettem õket.
A jegyzetboltos néni ismét ellenérzéseit fejezte ki a bónokkal
kapcsolatban. Egyetértek. Aztán a TO vezetõjével beszélgettem a felmerült
problémákról, majd a dékánhelyettessel egy gyorsat, az OMHV-rõl is, amivel
kapcsolatban azt tanácsolta, hogy konzultáljak Freud Róberttel elõtte,
majd adjak be elõterjesztést a szabályzat módosítására. A jegyzetbón
osztásra rábólintott, hogy ugyanúgy, mint elõzõ félévben, 500 Ft-os
órabérért osztják az IK ügyfélfogadó részében a hallgatók (ehhez még
engedélyt kell kérnem az IK TO vezetõjétõl, Szepesi Magdolnától), és majd
megbízási szerzõdést tölt ki egy hallgató, aki az egész hetes díjat (30000
Ft) kap, amit majd nyilván a résztvevõknek ki lesz arányosan osztva. Errõl
is megkérdeztem Körmendi Tibornét, aki kicsit csodálkozott, hogy mibõl
fizeti a kar, de rábólintott. Ezután Remler Tímeát kerestem fel, aki
intézi majd a bónosztók pénzét, illetve hozzá tartoznak a szabályzatok
naprakészre hozása is. Átvállaltam tõle a TVSZ és a térjut aktualizálását.
Egy hetet ígértem neki. Utána Nagy Tibivel beszéltem egy kis problémáról,
miszerint kinek a hibája, ha rosszul kerülnek a tanrendbe az órák, de csak
a tanszék ronthatja el, õk nem változtatnak rajta, illetve megnéztük, hogy
állnak az utalások, és a szoctám is már benne van, és szerdán utalódik.
Egy hallgató megkeresett szakváltás miatt, õt a szakfelelõséhez
irányítottam (nem tudtam megmondani, ki felel az egyetemi szintû
matektanár képzésért, ezeket is gondosan össze kellene gyûjteni, azóta
többnyire az ETVSZ-ból mindet megtudtam). Megkerestek még ex-TFK-sok,
mivel majd februárban sítáborba lesz kötelezõ menniük, és az nem olcsó
mulatság. Errõl az EHÖK tanulmányisát is megkérdezem.
Kedden még a jegyzetbón osztását szerveztem, sajnos az IK nem tudja
odaadni az ügyfélfogadó tér hozzájuk tartozó részét, mivel jön a Questura
diákigazolvány matricát osztogatni 29-ig. Így elõször a Gömb aula egy
sarkára gondoltam, de Krompacher János, az ilyen helyek kiadásáért felelõs
csak pénzért lenne hajlandó ott helyet biztosítani, de felajánlotta az
ügyfélfogadó melletti ruhatárat, ami nincs kihasználva, míg nem csökken
drasztikusan a kinti hõmérséklet. Így ott lesz a jegyzetbón osztása, két
számítógépen vezetve az adatokat. A mai nap megjött a bónlista is. Délután
még a számítógépes és a papíros adatok alapján kiszámoltam, körülbelül
mennyi hallgató nem vette fel a bónját. Kb. 1000 darab a doktoranduszokkal
együtt, anélkül 872. Választmány után még tizenegyig a TVSZ-t
aktualizáltam, még nem végeztem.
Szerdán újra elmentem Krompacherhez, lefixáltuk a ruhatárt. Még laptopot
kell szereznem kettõt, és teljesen modernek leszünk. Gyûlnek az emberek
osztani, de még kellenek.
Csütörtökön teljes lett a lista, szereztem is plusz egy laptopot a miénk
mellé Sasvári Pétertõl, az IK HÖK tanulmányi elöljárójától.
Délben beszélgettem Freud Róberttel az OMHV-ról egy fél órát, és hajlok
rá, hogy ebben a félévben ne legyen ETR-es, mert a technikai háttér nem a
megfelelõ. Mindenesetre az IK jelezte, hogy ráfekszenek a témára õk is,
még egyeztetéseket kíván a dolog.
A hétvégén újra felvettem a kapcsolatot Maczák Milánnal, rengeteg kérdésre
választ adott. Az kiderült számomra, hogy az OMHV ebben a félévben nem tud
átmenni technikai nehézségek miatt feltétlenül. Mindenképpen egyeztetni
kell a többi ETR-t használó karral (ÁJTK, PPK, IK), de mire a
megbeszélésekkel végzünk, addigra elmegy a félév. Még meg kell várni, mit
mond az IK, mert lehet, hogy kicsit módosítjuk az ûrlapokat. A szöveges
véleményt lehetne az ETR-be írni, és utána ezeket visszahelyezni a
rendszerbe.
Vasárnap befejeztem a TVSZ aktualizálását, a Térjut-ot úgy láttam, Remler
Tímea már kivégezte, de azóta kiderült, hogy mégse teljesen pontos, így én
fogom azt is megcsinálni valószínûleg.

7. hét

A hétfõ reggel a laptopokért való aggódással telt. A titkár fél óra
késéssel hozta a HÖK-ét, de szerencsére Sasvári Péteré idõben itt volt,
illetve az õ pen drive-ja segítségével másoltuk fel az adatokat a gépekre.
A jegyzetboltos néninek viszont már nincs szüksége a bónlistára, egy
fokkal kevesebb aggódnivaló. Elsõ nap vagy 600 bón ki lett osztva, illetve
gyûjtögetjük a tiltakozó aláírásokat is. Délután összefutottam Freud
Róberttel, majd késõbb olvastam az OMHV szabályzatomról írt kritikáját.
Kedden idõben tudtuk kezdeni a bónok osztását, a problémás eseteket
továbbra is Nagy Tibihez utaljuk át, lévén a lista összeállítója, pontosan
meg tudja mondani, az adminisztráció hol hibázott. Délután Freud Róbert
javaslatait bevittem az OMHV szabályzat tervezetembe.
Szerdán végre megkaptam a doktoranduszok listáját a jegyzetbónlistához.
Kari Tanács után beszélgettem a dékánhelyettessel: idén marad minden a
régiben OMHV ügyben, de azért neki is elküldtem a tervezetét az új
szabályzatnak.
Csütörtök este Tanulmányi Csoport ülést tartottam, kiadtam az Ftv.-t
olvasgatásra, illetve hogy gyûjtsék össze a karon fellelhetõ
számítógéptermeket. Jelen volt Papp Gabriella, a titkár helyett
titkárkodott, az EB helyett EB-skedett. Meghívtam Sasvári Pétert is. Az
IK-n jövõ héten kerül a terítékre az OMHV. Utódomnak Bencsik Anna
jelentkezett bátortalanul, ezután kicsit jobban belevonom a napi munkámba
valahogy.
Pénteken befejeztük a jegyzetbón osztását, a pénzt Csapó Olgának fogjuk
kiutalni megbízási szerzõdéssel. Sajnos a papírmunkát nem sikerült
elintézni, mivel Remler Tímea elõbb hazament, mint gondoltam. Péntekenként
nagyon korán kiürül a TO. Azután cikket írtam az egészrõl, meg az
OMHV-ról.

8. hét

Hétfõn sikerült leadni a megbízási szerzõdést, illetve Körmendi Tiborné
mondta, hogy a TO elkészült. Kezdõdhet a tanulmányi ösztöndíj
megállapítása. Kedden véglegessé vált az OMHV szabályzat, már Freud Róbert
is meg van vele elégedve, már csak a technika hiányzik. Keresem a
kapcsolatot más ETR-t használó egyetemekkel, eddig alig válaszolnak. Az
SZTE TTK HÖK a jelenleg általunk is elérhetõ lehetõségeket használják.
Szerintem fejleszthetõ.

9. hét

Õszi szünet, nem csináltam semmit.

10. hét

Hétfõn reggel megkeresett Kovács Norbert, hogy az e-mailben felvetett
problémákról is beszéljünk. A testnevelés szakosok terepgyakorlatával
kapcsolatban abban maradtunk, hogy ugyan törvényellenes pénzt kérni tõlük,
ha nem kérik a hallgatók, nem lép fel az EHÖK az egyetem ellen. Másrészt
az OMHV ügyében a technikai háttért meg kellene várni. Õ elsõsorban azért
keresett meg, mert a gyakorlótanítás és a külsõ iskolai gyakorlat egyes
fázisainak elmulasztásáért a PPK különeljárási díjat akar szedni, és
kikéri a tanárképzésben részt vevõ karok véleményét.

Eddig ennyi, a következõ hétrõl a közgyûlésen számolok be.

Üdvözlettel:

                             Vizeli András