[Kepviselok] szoceh beszamolo

szoceh at ttkhok.elte.hu szoceh at ttkhok.elte.hu
2004. Nov. 14., V, 22:44:25 CET

Kedves Képviselõtársaim'

Ezúton küldöm a közgyûlésre írt beszámolómat. Elnézést kérek a késésért'

****

A szociális elnökhelyettes beszámolója

Tisztelt Közgyûlés!

Megválasztásom után nem sokkal megkezdtem a 2004/2005-ös tanévben rám váró
feladatok elõkészítését. Részt vettem az EHÖK kazincbarcikai
vezetõképzõjén, ahol megismertem más karok szociális ügyekkel foglalkozó
biztosait és elöljáróit. Ez azért volt fontos, mert rálátásom nyílhatott
más ELTE-s karok szociális ügyeire, valamint megismertem azokat az
embereket, akikkel jelenleg a Szociális és Ösztöndíj Bizottságban,
valamint az Egyetemi Ösztöndíj bizottságban együtt tevékenykedem. Továbbá
fontos ismeretekre tettem szert saját karom szociális ügyeinek intézésével
kapcsolatban is.Az érdemi munka augusztusban kezdõdött azzal, hogy igyekeztem
összegyûjteni a különbözõ adatbázisokat, a pályázati ûrlapok és kiírások
digitális változatait, ezeket átdolgoztam, hogy aktuálisak legyenek. A
gólyák beiratkozásakor egész héten tartottam elõadásokat, amik nem voltak
hiába valók, hiszem számtalan elsõéves hallgató az elõadásokon hallottak
miatt pályázott a különbözõ támogatásokra.Ezután az egész egyetem számára beszereztem a szociális támogatás
ûrlapját, ennek anyagi vonzatát (nyomdaköltség) az EHÖK állta. A szociális
támogatás leadásának hetében sikerült megszervezni a szoctám átvételt. A
nagy számú pályázó ellenére (1050 pályázat), viszonylag gördülékenyen
folyt az átvétel. Az szeptember 24-ét követõ hétvégén megtörtént a
pályázatok elõzetes elbírálása. A következõ hét a hiánypótlási idõszak
volt, amit több mint 150 hallgató használt ki. A hiánypótlási idõszak
lejártával összeült a KÖB és 16 pontnál húzta meg a ponthatárt. Az
alacsony ponthatár ellenére 250 forint jár egy pontért. Ez a viszonylag
magas  összeg azzal a megfontolással került elfogadásra, hogy ne legyenek
több 10 milliós maradványok a hallgatói normatívában, hanem kerüljön
felhasználásra a pénz.
Komoly munkát jelentett a KÖB számára a rendszeres sport, -tudományos és
–kulturális pályázatok elbírálása. Leginkább a sport ösztöndíjak okoztak
nehézségeket. Rekop György segített meg alkotni karunk új sport ösztöndíj
rendszerét, mely az igazságosabb elosztás miatt vált sürgetõvé. Az új
rendszer, bár szokatlan volt a hallgatóknak és nehezebb vele számolni,
mégis teljesítette a vele szemben támasztott követelményeket.
A rendkívüli szociális támogatás és az egyszeri sport, -tudományos,
-kulturális elbírálása folyamatos volt. Fennakadást csupán az okozott,
hogy a pályázati kiírás nem fogalmazza meg teljes konkrétsággal az
egyszeri pályázatok elnyerésének feltételeit. A KÖB rugalmassága azonban
felülkerekedett ezen az elvi problémán. Fontos feladatomnak tartom, hogy a
következõ félév elejére elkészítsem ezen pályázatok részletes kiírását.
Az õszi szünetet követõen elkészült a terepgyakorlati ösztöndíjak
elbírálása. Eredménye 450 Ft/fõ/nap.
Az egyetem Ösztöndíj Bizottságának keretében részt vettem a lakhatási
támogatás (A, B kategóriák) és az Esélyt a tanulásra ösztöndíj
elbírálásában.
Részt vettem az EHÖK Szociális és Ösztöndíj Bizottságának tisztújító
ülésén, ahol a bizottság Mátrahegyi Tímeát választotta új elnökének.
Szeretnék köszönetet mondani a Kari Ösztöndíj Bizottság tagjainak és
póttagjainak, az irodavezetõknek és számos embernek eddigi segítségükét,
de legfõképpen Palkó Tamásnak aki felkészített és számos esetben az õ
tapasztalata segített megoldani az aktuális feladatokat.

Végh Tamás
szociális elnökhelyettes