[Kepviselok] fõszerk. beszámoló

Koszper Gabor Szabolcs algi at ttkhok.elte.hu
2004. Okt. 4., H, 03:59:20 CEST

Helló!

A kgy napirendjébõl arra következtettem, hogy beszámolót kell tartanom.
Lásd utóirat!

algi

ps.

Fõszerkesztõi beszámoló

Az nyári EHÖK vezetõképzõn módom volt találkozni az ELTE többi egyetemi
lapjának munkatársával. Megegyeztünk, hogy a továbbiakban is tartjuk a
kapcsolatot, az elsõ találkozónk október 6-án lesz. A vezetõképzõn továbbá
kiderült, hogy egy többnyire a Jurátus szerkesztõségébõl álló csapat egy
összegyetemi hallgatói portál létrehozását tervezi. Ebbõl természetesen mi
is ki szeretnénk venni a részünket.

Miután átvettem a tisztséget, rögtön a Gólyanyúz szerkesztésének
elõkészítésébe kellett vágnom. A szükségesnél kevesebb idõ állt
rendelkezésre, ugyanakkor a szokásosnál több feladatot kellett
végrehajtani.

Nehézséget okozott, hogy a Gólyanyúz különbözõ paramétereit nem is én és
tudtommal nem is az elõzõ fõszerkesztõ határozta meg, és a legnehezebb
feladat az elõre megadott keretek felülvizsgálata és módosítása volt.

A példányszámot önhatalmúlag emeltem 1000-rõl 1200-ra. Mint késõbb
kiderült, a borítékolás rendezetlensége miatt 1207 TTK-s gólya között
került szétosztásra 1198 példány. Támpéldányt így sem tudtunk küldeni a
hirdetõknek. Öt példányt is megõrizhettünk volna, ha nincsenek a
választmányban a korai kommunikációs problémák.

Ezek közé a kommunikációs problémák közé tartozik az is, ami
meghiusította, hogy a kommunikációs és szervezõ elnökhelyettes cikke a
Gólyanyúzba kerüljön.

Az idõ hiánya okozta, hogy a grafikai koncepció nem forrhatott ki és
jelenhetett meg a Gólyanyúzban, ehelyett csak egy kísérlet a hátterek
bevezetésére. A fent említett többletfeladat az volt, hogy az Oláh
Krisztián által által szervezett három hirdetõ számára a szerkesztõségnek
kellett elkészítenie a középsõ két oldalon található hirdetést. Ugyan a
szerkesztõség rendelkezik grafikussal és fotóssal is, ezt a megadott idõ
alatt lehetetlen volt az elképzelt formában megvalósítani.

Mindent egybevetve a lehetõségeket és hibákat is figyelembevéve
tartalmilag nagyon jól sikerült ez a Gólyanyúz. Nem véletlen, hogy nem
került bele szórakoztató rovat vagy cikk.

Nyáron megtörtént az átadás-átvétel az értékmegõrzõ kazetta kivételével.

A Magyar Egyetemi és Fõiskolai Sajtó Egyesület - szintén nyáron - küldött
egy keretszerzõdés-tervezetet, melyet a aszimmetrikus feltételek miatt nem
találtam elfogadhatónak. (Külön pontban kitértek a HÖK szankcionálására
szerzõdésszegés esetén, azonban semmiféle garancia nem volt a szerzõdésben
arra, hogy a MESE betartja azt. Továbbá elvárták volna, hogy ha akár az
egyetemen belül legalább két lapot megkeres egy hirdetõ, akkor vele
kizárólag a MESE-n keresztül állapodhattunk volna meg, ami
elképzelhetetlen - különös tekintettel a TTK és IK HÖK közötti jó
kapcsolatra.) Azóta sincs megállapodás.

Kaptunk egy megállapodásjavaslatot a nyomdától, miszerint az ELTE anyagi
helyzetére való tekintettel az egész féléves nyomdaköltséget elõre kérik
kifizetni. Ezt elfogadhatónak vélte mind az elnök, mind én.

Az OSZK Nyúz-archivuma hiányos, ezért a kelleténél nagyobb áfa-t fizetünk
a nyomdának. Az archívum fénymásolással pótolható - a feladat elvégzésének
megszervezésére a kommunikációs és szervezõ elnökhelyettest kértem meg. A
nyomdai elõleg miatt ez a feladat már kevésbé sürgõs, de még mindig
ugyanolyan fontos.

Az elsõ három Nyúz már megjelent, a negyediket - mely kivételesen
csütörtökön jelenik meg - már elküldtük a nyomdának. A négy számból
kettõben volt fizetett hirdetés. A grafikai változtatások, akárcsak a
cikkek többnyire újfajta stílusa, strukturálása - úgy vélem - megkönnyíti
a fontos információk minél szélesebb körben történõ elterjesztését,
ugyanakkor a jelenlegi még korántsem az újság végleges formája.

A lapban közölt "munkatársat keresünk" felhívásra meglepõen sokan
jelentkeztek - különösen fotósnak és Mozizóna rovatvezetõnek, cikkírónak.