[Kepviselok] fizika szacs beszamolo

Karcsai Balazs giskard at ttkhok.elte.hu
2005. Feb. 15., K, 12:15:47 CET

Tisztelt Közgyülés!

Az alábbiakban a Fizika Szacs elnökének beszámolóját olvashatjátok,
amelyet az egyszerüség kedvéért rtf formátumban is csatoltam.

Karcsai Balázs

****************************

Az ELTE TTK HÖK Fizika Szakterületi Csoportja 2004 augusztusától kezdve a
következö tevékenységeket végezte:

Nyílt napok: Az öszi nyílt nap fizika szempontból sikeres volt, véleményem
szerint a legjobb standot prezentáltuk. Az információs szóróanyagokon
kívül rengeteg érdekes kísérletet mutattunk be a fizika különbözö
területeiröl. Emellett fizikus pólókat lehetett vásárolni, illetve nyerni,
amennyiben az érdeklödök helyes válaszokat adtak a fizika témájú
tesztünkre. A stand mellett két elöadással - egy szakokat ismertetövel, és
egy közéletet bemutatóval - illetve óra és laborlátogatásokkal készültünk.
A februári nyílt nap ebböl a szempontból kevésbé volt sikeres, ennek okát
a vizsgaidöszakban és a föszervezökkel való rossz kommunikációban látom.

Regisztrációk, kari események: Leginkább augusztusban és szeptemberben
kellett a szakcsoportoknak embereket küldeniük különféle rendezvényekre.
Ilyen volt a diplomaosztó, a gólyatáboros borítékolás és az elsösök
beiratkozása. Ezen események mindegyikére kellö számú embert küldtem.

Megválasztásomkor kifejtettem, hogy szeretném a Fizika Szacs és a Magyar
Fizikushallgatók Egyesületének ELTE Helyi Bizottságának kapcsolatát
szorosra füzni. Ennek keretében több programot közösen szerveztünk, közös
infrastruktúrával és közös finanszírozással:

Fizikus Szeptember: A regisztrációs héten hagyományosan folyik a fizikus-,
fizika tanár és csillagász szakos hallgatók egyetemi létre való
elökészítése (matematikai alapok megtanítása, közérdekü információk
elhintése), ebben az évben a hallgatói önkormányzat munkájáról és a
megpályázható ösztöndíjakról is ismertetö elöadást tartottunk.

'SKÜ: A fizikus és rokon szakos gólyák avatása, amely itt a campuson
kezdödik, ösi rituálék szerint, majd egy egész éjszakás túrával
folytatódik. A szervezés során meggyült a bajunk Krompacher Jánossal, aki
megszimatolva az eseményt, nem akarta engedélyezni, hogy az épületet
végigjárjuk, illetve ezért többszázezer forintot kért volna. Ezek után
egyszerüen illegálisan bonyolítottuk le a rendezvényt.

Fizikus - Csillagász TDK Hétvége: Szintén hagyományos program, az idén
Egerben került rá sor. Az érdeklödöknek a témavezetök tartanak elõadást
arról, hogy milyen kutatásokba lehet bekapcsolódni az ö témavezetésükkel.

Papírrepülö verseny: Egy régi rendezvényt kívántunk feleleveníteni, és
meglepöen nagy érdeklödés mutatkozott. Több kategóriában indulhattak a
versenyzök, a legjobbakat pólókkal jutalmaztuk.

Fizikus Mikulás: Ezt hagyományosan az Ortvay Rudolf Nemzetközi Fizikai
Problémamegoldó Verseny eredményhirdetésével kötjük egybe. Az idén az
eredményhirdetésen és a Mikulás szaloncukor osztásán kívül egy teaház
féleséget is próbáltunk csinálni, ahol tea, gyümölcslé és süti mellett
beszélhetik meg a résztvevök a verseny feladatainak megoldásait. A
rendezvényre a Választmány húszezer forintot szavazott meg, amit még
mindig nem kaptunk meg, pénzügyi beszámolót csak ennek megtörténte után
adok be.

A szakterületi csoport elnökeként Fizika Szacs ülést csak egyszer hívtam
össze, ennek oka az, hogy azon rajtam kívül csak egy ember jelent meg. A
Szacs hét képviselõje közül három nem ebben a szakterületi csoportban
kíván tevékenykedni, kettõt pedig egyéb vezetõségi pozíciója köt le. Így
nem tartottam értelmét több ülés összehívásának, föként úgy, hogy erre az
SZMSZ sem kötelez.

Elindítottam az elsö éves fizikát tanuló hallgatók levelezölistáját, de
nem érzem úgy, hogy túl sokan használnák ezt a fórumot, inkább az egyéb
fizikus és csillagász listákat preferálják, akár csak jómagam.

Rendszeresen eljártam a Választmány üléseire, és általában aktívan részt
is vettem annak munkájában. Ezen kívül részt vettem a Kari Tanács ülésein,
és idönként beszámoltattam a tanszékcsoporti képviselöinket.

Karcsai Balázs
elnök,
ELTE TTK HÖK Fizika Szakterületi Csoport

Budapest, 2005. február 15.

--------- következ? rész ---------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: fizikabeszamolo.rtf