[Kepviselok] beszámoló

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2005. Nov. 15., K, 16:33:41 CET

Tisztelt Képviselők!

Íme a beszámolóm csatolva és bemásolva:

Beszámoló a tanulmányi elnökhelyettes munkájáról
(2005. szeptember 21-2005. november 15.)

Az előző közgyűlés óta minden fogadóórámat megtartottam, válaszoltam a
hallgatók leveleire, két választmányon nem voltam jelen, mert sikerült
mindkétszer erre a napra tenni az EHÖK TB ülést. Ezen kívül minden
tisztségemből adódó ülésen jelen voltam, valamint a Matematika Intézet
tanácsán is részt vettem (sőt még emlékeztetőt is írtam a szacs
levlistára). Összehívtam eddig három tanulmányi csoportülést.

Szeptember 21-én Kari Tanácson voltam.

Szeptember 22-én Gyapjas Antal tantárgybeszámítási kérelmével
foglalkoztam. Nagy nehezen sikerült ezt a problémát is megoldani.

Szeptember 27-én az EHÖK Tanulmányi Bizottság ülésen voltam, ahol
megismertünk egymást, megbeszéltünk, hogy egyetemi szinten mit is kell
elvégezni. Majd megállapodtunk abban, hogy a következő TB ülés nem keddi
napon lesz, mert nekem ebben az időpontban választmány van. Ezért az
aznapi választmányról kimentésemet kértem.

Október 4-én az ebben a félévben először megtartott Fegyelemi Testület
ülésén voltam, ami azért ült össze, hogy megválasszuk a testület elnökének
Kurtán Lajost. Fegyelmi Testületi delegáltak: Szenes Áron, Orbán Ádám,
Rekop György, Monoki Sándor, Ferenczfi Zoltán, Földi Mátyás, Tatár
Ágoston, Ferenci László. Közülük Monoki Sándor, Ferenci László és Tatár
Ágoston vett részt az ülésen. Este választmányon vettem részt.

Október 10-én Matematika Intézet Tanácsán, majd TOB ülésén vettem részt,
ahol költségtérítést csökkentettünk a kritériumoknak megfelelt
hallgatóknak. Előtte természetesen felmentem az oktatási dékánhelyetteshez
és jól megnéztem a pályázatokat. A TOB-on mind a négy delegáltunk, Bencsik
Anna Júlia, Mészáros Csaba, Fazekas Tímea és Sági Orsolya is megjelent.

Október 11-én matematika szacson és választmányon voltam.

Október 12-én Földvári Eszterrel (IK HÖK Tanulmányi Elöljárója), és Salát
Magdolnával (PPK HÖK Tanulmányisa) Szekszárdon voltunk, egy Felsőoktatási
Börzén ahol lelkesen képviseltük az ELTE-t. Válaszolgattunk az
érettségizők kérdéseire és mi is megismertük a többi egyetem, főiskola
kiadványait.

Október 13-án EHÖK Közgyűlésen erősítettem Balázs táborát.

Október 17-én Szegvári András azzal keresett meg, hogy szerinte a kar nem
törvényesen szedi a kreditújrafelvételi díjat. A következő napok ennek a
boncolgatásával teltek. Majd beszéltem informálisan Tasnádi Péterrel,
akivel megbeszéltük, hogy majd még beszélünk róla.

Október 18-án a nyílt napra borítékoltam, majd választmányon voltam.

Október 19-én Kari Tanácson voltam, majd Tanulmányi Csoport ülésen voltam.
Azaz lettem volna, ugyanis az Monoki Sándoron, Németh Péteren (EB) és
Földvári Eszteren (IK HÖK TB) kívül senki nem volt ott. Kimentést
természetesen nem kaptam. Azóta megbeszéltük, hogy ki is tag, és én is
megígértem, hogy az ülés előtt mindenképpen írok figyelmeztetést, hogy
senki ne felejtsen el megjelenni.

Október 20-án Educatio megbeszélésen vettem részt.

Október 25-én az EHÖK-ben TB ülésen vettem részt, emiatt megint ki kellett
hagynom a választmányt.

Október 26-ára ismételten TCS ülést hívtam össze. Bencsik Anna Júlia és
Mészáros Csaba kimentését kérte a többi tag megjelent. Jelen volt még
Fazekas Tímea póttag is. Fő témák: OMHV, Ftv, jegyzetbon. Beszéltünk a
Köztársasági ösztöndíjról, azon belül is felmerült bennem, hogy nem átlag
alapján kapnának pontot a hallgatók, hiszen az átlagnak már nem sok
értelme van, a témát majd egy követkető TCS-n folytatjuk.

Október 27-én végre sikeresen beborítékoltuk és kihordtuk a kiértékelt
OMHV lapokat. Valamint átvettem az aznap frissiben megérkezett 4460 db
jegyzetbont. Még aznap el is kezdtem szervezni a bon-osztást.

Október 28-án a Nyílt Napon a kari életről tartottam előadást, Tasnádi
Péterrel és egy OM-es bácsikával. Majd a HÖK-ös standon lógattam a lábam.

A szünetben cikket írtam a Nyúznak. És a bonosztást szerveztem. Valamint
két hallgató is megkeresett szakváltással kapcsolatban, őket a
szakfelelősükhöz irányítottam.

November 7-re TCS-t hívtam össze. Bencsik Anna Júlia és Tatár Ágoston kért
kimentést, a többi tag meg is jelent. Itt az EHÖK-ös OMHV-ról
beszélgettünk volna, ha többszöri kérésemre elküldték volna… Így csak
ötletelgettünk.

November 8-án matematika szacson és választmányon voltam.

November 8-a és 14-e között osztottuk a bont. Azért csak keddtől, mert
hétfőre nem sikerült lelkes embereket találnom, gondolom a szünetet nem
levélolvasgatással töltötte a többség.
Az osztás összességében jól sikerült, utolsó nap volt egy is kavarodás,
mert nem voltak laptop-ok, de addig a Haliban tudtuk fogadni a
hallgatókat. Aztán fél óra késéssel tudtuk a szokott helyén elkezdeni a
bonosztást.
Azt találtam ki, hogy akik úgy érzik, jogosultak a bonra (TTK-sok,
államisok, juttatásképesek, stb.) és nincsenek rajta a listán, írják fel a
nevüket, EHA-jukat és elérhetőségüket és így nem egyenként kell Henrikhez
ill. Tibihez rohangálni. Egész jó listát kaptam, hiszen eddig csak négy
hallgató akadt, aki nem volt a listán, azóta már jártam Nagy Tibinél, és
megoldottuk a problémát. A doktorandusz lista is jónak bizonyult, két
hallgatóval kapcsolatban kell még felkeresnem Kulla Henriket.
A listán szereplő 4099 hallgatóból 2412, a 227 doktoranduszból 47 vette át
a bonját (2005. november 14-ig!).

November 11-én cikket írtam a Nyúznak, majd EHÖK TB-re siettem, aminek
kiküldött anyagairól majdnem sikeresen lemaradtam, mert nem jó címre
küldték a levelet (ismét! Pedig már szóltam, hogy nem tanek, hanem
taneh!). Az általános tájékoztató után rátértünk a fő feladatunkra: az
OMHV-ra. Czakó Andi (volt PPK HÖK elnök) kidolgozott egy 13+3 kérdésből
álló kérdőívet (Az összes kérdés szerepel a mi OMHV kérdőívünkben is…)
Ezeket véleményeztük, valamit arról beszélgettünk, hogy lehetne
aktivizálni a hallgatókat, mivel honoráljuk, hogy kitöltsék. Ha minden a
terv szerint halad, akkor a következő félévben már az ETR-es OMHV-t
használjuk. Megbeszéltük a készülő EHÖK SZMSZ tanulmányi elnökhelyettesre
és tanulmányi bizottságra vonatkozó részeit.

November 14-én Matematikai Intézet Tanácsán voltam. Kiküldtem a TCS
tagoknak az OMHV-s kérdősort, várom, mit reagálnak.

November 15-én a Matematikai Intézet Össz Oktatói- Kutatói értekezletén
vettem részt Sági Orsolyával, ahol meghallgathattuk a Matematikai Intézet
leendő Igazgatójának, Lovász Lászlónak a beszédét. Majd választmányon
fogok részt venni.

Remélem, nem hagytam ki semmit, ha úgy érzitek, hogy mégis, kérdezzetek rá
a közgyűlésen vagy előtte személyesen, e-mailen, telefonon.

Kérem a tisztelt közgyűlést, fogadja el beszámolómat.

Tisztelettel: Nagy Katalin

               Nagy Katalin
               ELTE TTK HÖK
          tanulmányi elnökhelyettes